Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-28, 19:41
  #1
Medlem
SD har så oerhört många tragiska och pinsamma individer på toppnivå. Tänker på Johnny Skalin, Sven-Olof Sällström, Kristina Winberg. Alla värdelösa retoriker som ger ett ganska ointelligent och bondeaktigt intryck.

Paula Bieler är ung, charmig, kvinna, högintelligent (2.0 på HP, vilket betyder någonting), talför.

Hon är precis vad partiet behöver (unga, storstadsbor, kvinnor, högutbildade), det enda minuset är en
avsaknad av en akademisk examen.

Man har så mycket att vinna på att föra upp henne i partitoppen.
Citera
2014-07-28, 19:52
  #2
Avstängd
Hon står ju på topp-position till riksdagsvalet och kommer garanterat in i riksdagen från och med i höst. Läs på lite bättre!
Citera
2014-07-28, 19:56
  #3
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:
Man har så mycket att vinna på att föra upp henne i partitoppen.

Träffade henne för första gången i början av 2013. Sedan dess har hon blivit chefredaktör för vår fantastiska partitidning, PS-ledamot, 6:a på EU-listan, 6:a på riksdagslistan och jämställdhetspolitisk talesperson. Så nog tycker jag att hon släppts fram rätt bra. Vet inte vad som är nästa steg i så fall.. det är inte dags för diskussion om vem som ska bli Jimmies efterträdare än.
Citera
2014-07-28, 21:32
  #4
Medlem
Axells avatar
Paula Bieler är en av dem som har glidit mest fram om inte den som har glidit mest fram på en räkmacka jämfört med någon annan inom SD och SDU. Jag har sett henne i flertalet debatter och hon gör inte bort sig och absolut kan hon locka till sig nya typer av väljare. Fast man får inte glömma att hon är betydligt mer PK och liberal jämfört med vad Sverigedemokraterna som parti är/har varit. Så vill man ha massor av nya röster men samtidigt sälja endel av sin själ? Det är svåra frågor partiet har att brottas med.
Citera
2014-07-28, 23:55
  #5
Medlem
Dimaks avatar
Hon är ju i toppen ju, skämt tråd?
Citera
2014-07-29, 11:39
  #6
Medlem
Kurt1s avatar
Håller med flera tidigare talare om att hon ju faktiskt hör till toppkandidaterna i partiet och verkligen har släppts in. Nu är det upp till väljarna.
Citera
2014-07-29, 12:30
  #7
Medlem
Freitag.der.13.s avatar
Hon har ju burits fram trots total avsaknad av verkliga meriter, om man inte räknar misslyckade universitetsstudier och ett misslyckat kuppförsök inom SDU mot Kasselstrand. Dessutom så passar hon nog som judinna och feminist bättre i Folkpartiet.

För mig representerar hon allt som är och har gått fel med SD.
Citera
2014-08-04, 16:18
  #8
Medlem
8711s avatar
Hon är nummer 6 på riksdagslistan, hon har gjort partiets vallåt, hon är chefredaktör för SD-kuriren, hon är partiledningens kandidat att ta över som ungdomsförbunds-ordförande. Vad mer begär du egentligen? Ska hon ta över Jimmie Åkessons plats menar du?

Hon är redan framskjuten, att det inte är mer ännu är för att valet inte varit än. Därefter lär även du se det.
Citera
2014-08-04, 17:03
  #9
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hon är nummer 6 på riksdagslistan, hon har gjort partiets vallåt, hon är chefredaktör för SD-kuriren, hon är partiledningens kandidat att ta över som ungdomsförbunds-ordförande. Vad mer begär du egentligen? Ska hon ta över Jimmie Åkessons plats menar du?

Hon är redan framskjuten, att det inte är mer ännu är för att valet inte varit än. Därefter lär även du se det.

Precis, hon har fått en rejäl chans. Mer kan man inte begära.
Citera
2014-08-04, 17:08
  #10
Avstängd
Något säger mig att SD hade haft 20% med Bieler som partiledare. Dags att kuppa bort Jimmie Åkesson som inte längre attraherar nya väljarskaror, utan samma klientel från Sölvesborg och Klippan vilket inte håller i längden om man ska bredda partiet.
Citera
2014-08-04, 17:15
  #11
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Något säger mig att SD hade haft 20% med Bieler som partiledare. Dags att kuppa bort Jimmie Åkesson som inte längre attraherar nya väljarskaror, utan samma klientel från Sölvesborg och Klippan vilket inte håller i längden om man ska bredda partiet.

Kryssa Paula Bieler på din valsedel, om du vill. Jag själv har tänkt att göra det faktiskt.

Nästa partiledare kommer säkerligen att vara kvinna. Kanske inte just Paula, men kanske.
Dock är ju Jimmie Åkesson viktig för partiet och behöver inte bytas ut på ett bra tag, vad det verkar. Sen har du verkligen råfel om du nu verkligen tror att Jimmie inte lockar väljare långt från Sölvesborg och Klippan.
__________________
Senast redigerad av Kurt1 2014-08-04 kl. 17:21.
Citera
2014-08-04, 17:42
  #12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Något säger mig att SD hade haft 20% med Bieler som partiledare. Dags att kuppa bort Jimmie Åkesson som inte längre attraherar nya väljarskaror, utan samma klientel från Sölvesborg och Klippan vilket inte håller i längden om man ska bredda partiet.

Pff. Jimmie Åkesson är den enskilt enormt största orsaken i person till att Sverigedemokraterna haft så enorma framgångar. Du är ju inte ens Sverigedemokrat, snarare fientlig, så att du är rädd för Jimmie Åkesson och hans popularitet och framgång förvånar inte.

Du har även missat att partiet dubbleras mellan varje val man ställt upp i och nu senast näst intill tregångrades i EU-valet. Men att du missat det säger ju mest om dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback