Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-28, 15:16
  #1
Medlem
FlamingoJenss avatar
Tjena.
Har köpt ett Harman Kardon ljudpaket:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=17507

Hade igång det och det fungerade utmärkt, sjukt nöjd osv, sen försvann jag en vecka till en festival,
och nu när jag är hemma så är basen skev..
När jag klickar igång den på baksidan där så efter varje 2 sekund så lyser startlampan blått(som den ska göra) men sen släcks den igen(blir orange, standby mode) efter 2 sekunder igen så lyser den blått, och samtidigt när den lyser blått så slår basen hårt också..

Har HK AVR 350 förstärkare och högtalare som fungerar utmärkt, inget problem alls.

Kan trycka in basen i väggen med bara strömsladdan, inget annat och den låter likadant igen..

Hjälp uppskattas!
mvh
Citera
2014-07-28, 16:26
  #2
Medlem
Skelets avatar
Hade precis samma system tidigare och min bas la av, lät som ett åskoväder och ville inte starta upp från standby. Hittade en lösning i ett annat forum (http://www.minhembio.com/forum/). Tydligen var det ett kännt problem och jag vill minnas att det gick beställa lösa delar för att åtgärda detta. Köpte själv ny så min gick på skroten, men kolla på minhembio tror jag hittade lösningen där.
Citera
2014-07-28, 17:38
  #3
Medlem
FlamingoJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Hade precis samma system tidigare och min bas la av, lät som ett åskoväder och ville inte starta upp från standby. Hittade en lösning i ett annat forum (http://www.minhembio.com/forum/). Tydligen var det ett kännt problem och jag vill minnas att det gick beställa lösa delar för att åtgärda detta. Köpte själv ny så min gick på skroten, men kolla på minhembio tror jag hittade lösningen där.

Tack för din hjälp, på det forumet skrev en kille

"Det är lågnivåkortet som spökar.
Har precis fått ett nytt från Stt media service ab.
Kortet heter 051-A05072A-E Input board HKTS11
Det kostade med frakt 623.-
Ta kontakt med Magnus på STT
magnus@sttmedia.se"


623kr känns värt det ändå.
Citera
2014-08-09, 21:37
  #4
Medlem
chricks avatar
Idag, 21:30 #5



chrick

Medlem



Reg: Sep 2011

Inlägg: 13

Det kan vara så att nägon av dom nylon förstärkta ledarna från högtalarens terminal är i längsta laget och kortsluter då trycker på konen, det skall man inte göra om du villa ha bra högtalare i framtiden, det finns fler saker du kan ha spelat avtalspolen från konen, har hänt mig nån gång det är talspolen som får konen att röra sig, den blir varm, och om man spelarför högt så det låter lite risigt, förstärkaren har då inte tillräckligt med ström (ampere) för att orka med då sjunker spänningen (volt) också, dom flesta vet hur en sinuskurva ser ut om man klipper topparna på den ser den likadan ut då ne, och likaså med ljudet, distorsion, kallas det bra effekt för elgura där väljer man ju att låta det dista, dock innan signalendans slut, då gör det inget, om man nu inte pressar dom slutstegen till max också då lär det bli samma knas,
1, har du spelat långa stunder på högvolym
2 är du säker på att du inte spelat med allt för mycket distorsion (kliptt signal)
3 det som händer när du trycker på konen är troligtvis att du skapar en kortis i högtalaren och då går din stereo i protect, (har inget med att något klipper i stereo sammanhang! Elementet är troligtvis inte som det var i början! skruva ur skiten så kan du ju snart se, om de skrapar då tryckt in konen, det fär man göra exakt jämnt annars så kommer du höra att talspolen skrapar i nått, detta är vanlig då man trycker på en kon ojämnt en sidan typ, skrapar den hela tiden så är talspolen kass, men det kan ju vara det jag först i detta meddelande, ha det bra
//Med vänlig hälsning Chrick
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback