• 1
  • 2
2014-07-27, 15:12
Medlem
Naturochtraditions avatar
När man tittar på gamla klipp från folkets march i synnerhet från år 2008, tycks uppslutningen vara betydligt större än den man ser på Smr och SvP-demos idag. Vad beror det på?

Är det färre i rörelsen idag eller är det att rädslan för konfrontationer med antifascister blivit större de senaste åren?

Vore intressant att veta hur rörelsen förändrats sedan NSF lades ner både i hänseende till antalet anhängare och pondusen.
Citera
2014-07-27, 15:27
Medlem
S.S.R.Ss avatar
Ifall någonting så har väl SvP betydligt fler anhängare än NSF någonsin hade, på deras facebooksida så har de cirka tiotusen gilla markeringar, vilket är betydligt mer än de 500 medlämmar som NSF hade när det lades ner.

Men jag är ung, så vad vet jag.
Citera
2014-07-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S.R.S
Ifall någonting så har väl SvP betydligt fler anhängare än NSF någonsin hade, på deras facebooksida så har de cirka tiotusen gilla markeringar, vilket är betydligt mer än de 500 medlämmar som NSF hade när det lades ner.

Då tycker man ju att fler borde komma på demonstrationerna.

Lite synd att inte SMR och SvP kan göra gemensamma arrangemang likt folkets marsch.

Misstänker att rörelsen haft en viss turbulens med avhoppade anhängare (sabotage utifrån) osv

Någon som vet kan väl rätta mig om jag har fel.
Citera
2014-07-27, 15:42
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Handlar nog mycket om hur man marknadsför det. Hur informationen förmedlas. Hur åkande samordnas. Folkets marsch bestod väll av flera olika organisationer inte bara NSF.
Citera
2014-07-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Handlar nog mycket om hur man marknadsför det. Hur informationen förmedlas. Hur åkande samordnas. Folkets marsch bestod väll av flera olika organisationer inte bara NSF.

Två organisationer. Svenska motståndsrörelsen och NSF. Båda hade betydligt större tåg än vad SvP brukar ha.

Vill bara veta hur det kommer sig?

Upplevs som att en splittring präglat rörelsen hela tiden.
Citera
2014-07-27, 17:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Om jag får gissa så tror jag snarare att det handlar om en annan inriktning mot informationsspridning, folkbildning och nätaktivism som möjliggjorts tack vare internet med tillhörande hjälpmedel. Satsningen på alternativ media måste man ju säga varit en succe för den nationella rörelsen.
Citera
2014-07-27, 19:41
Medlem
antiantisvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Om jag får gissa så tror jag snarare att det handlar om en annan inriktning mot informationsspridning, folkbildning och nätaktivism som möjliggjorts tack vare internet med tillhörande hjälpmedel. Satsningen på alternativ media måste man ju säga varit en succe för den nationella rörelsen.

Precis, vi får idag ut vårat budskap till betydligt fler.
Citera
2014-07-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturochtradition
Två organisationer. Svenska motståndsrörelsen och NSF. Båda hade betydligt större tåg än vad SvP brukar ha.

Det var betydligt fler grupper än så inblandade i Folkets Marsch. NSF och SMR var dock de enda organisationerna som valde att gå i egna block i marschen. Max hade NSF runt 200 pers och SMR max 100 pers i sitt block, i demonstrationer med runt 1000 deltagare. Med andra ord så stod NSF och SMR tillsammans för knappt 30% av deltagarna.
Senast redigerad av balmung 2014-07-27 kl. 20:46.
Citera
2014-07-27, 21:24
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balmung
Det var betydligt fler grupper än så inblandade i Folkets Marsch. NSF och SMR var dock de enda organisationerna som valde att gå i egna block i marschen. Max hade NSF runt 200 pers och SMR max 100 pers i sitt block, i demonstrationer med runt 1000 deltagare. Med andra ord så stod NSF och SMR tillsammans för knappt 30% av deltagarna.

2007 var det väl NSF, info-14 och Nordiska Förbundet som organiserade. SMR var dock på plats, och visade för första gången upp sig i enhetlig "uniform". Året efter hade ju konflikterna blossat upp och Folkets Marsch organiserades av info-14, NSF och SMR?

NSF (blåa t-tröjor med tryck) och SMR ju dock också de enda två egentliga organisationerna som hade någon enhetlig klädsel och då faller det ju sig naturligt att det märks mer tydligt när man går tillsammans.

Det går inte att förneka att just 2008 verkligen var en kul och händelserik dag. Södermans tal är legendarisk och man kunde verkligen ta på stämningen under hela marschens gång.
Citera
2014-07-27, 21:35
Bannlyst
Citat:

Kan vara så att SvP har köpt likes på facebook som Radio Framåt / Motgift har gjort.
Citera
2014-07-27, 22:59
Medlem
S.S.R.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
Kan vara så att SvP har köpt likes på facebook som Radio Framåt / Motgift har gjort.

Har du bevis för detta? Om det är sant så vill jag gärna veta.
Citera
2014-07-27, 23:14
Medlem
Citat:
Har du bevis för detta? Om det är sant så vill jag gärna veta.
Har inte koll på hur det ligger till med SvP och Facebook-gilla. Men det verkade förut som att någon köpte gilla åt Nordfront och Realisten (antingen en röding som ville jävlas eller någon nationell som trodde att de gjorde en välgärning) på Facebook. Så det kan ju hända att samma sak hänt för SvP. Facebook är också byggt på ett efterblivet sätt så att det i praktiken är omöjligt att radera stora mängder fejkgilla.

Varför det är meningslöst att köpa gilla på Facebook:

https://www.nordfront.se/att-kopa-ma...produktivt.smr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här