2014-07-25, 19:25
Medlem
chrizybwois avatar
Hej flashback, dum som jag är så har jag råkat radera ett eller kanske till och med flera program i aktivitetshanteraren... var ett tag sedan jag gjorde detta dumma misstag så minns inte riktigt.

Det kommer inget ljud ifrån musikprogram o filmer, det går heller inte att öppna start menyn eller internet...

Finns det något sätt att få tillbaka dessa program utan att man vet namnet på dem? Har försökt att system återställa men det står att det inte går när jag klickar på återställ till en tidigare tidpunkt...

Hoppas någon kan hjälpa mig, mvh
Citera
2014-07-25, 20:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrizybwoi
Hej flashback, dum som jag är så har jag råkat radera ett eller kanske till och med flera program i aktivitetshanteraren... var ett tag sedan jag gjorde detta dumma misstag så minns inte riktigt.

Det kommer inget ljud ifrån musikprogram o filmer, det går heller inte att öppna start menyn eller internet...

Finns det något sätt att få tillbaka dessa program utan att man vet namnet på dem? Har försökt att system återställa men det står att det inte går när jag klickar på återställ till en tidigare tidpunkt...

Hoppas någon kan hjälpa mig, mvh

Vad menar du nu ?...i aktivitets hanteraren raderar man ingenting där stoppar man bara processer - t.e.x .

Startar du om datorn - t.e.x - så återstartas de .
Citera
2014-07-25, 20:39
Medlem
Återställ datorn till dagen innan du fifflade där. Googla om du inte vet vad jag menar :3
Citera
2014-07-25, 20:56
Medlem
Citat:
Har försökt att system återställa men det står att det inte går när jag klickar på återställ till en tidigare tidpunkt...

Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Återställ datorn till dagen innan du fifflade där. Googla om du inte vet vad jag menar :3

GJ mannet.

chrizybwoi, du får försöka komma ihåg lite bättre vart du tog bort dessa program.

Det låter som om drivrutiner och till exempel explorer.exe tagits bort.
Drivrutiner kan man i vissa fall ta bort genom Program och Tjänster eller vad det nu heter i kontrollpanelen. explorer.exe får man ta bort för hand genom att leta fram den i just explorer.exe, utforskaren.
Citera
2014-07-26, 09:37
Medlem
chrizybwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
GJ mannet.

chrizybwoi, du får försöka komma ihåg lite bättre vart du tog bort dessa program.

Det låter som om drivrutiner och till exempel explorer.exe tagits bort.
Drivrutiner kan man i vissa fall ta bort genom Program och Tjänster eller vad det nu heter i kontrollpanelen. explorer.exe får man ta bort för hand genom att leta fram den i just explorer.exe, utforskaren.

sorry om jag formulerade mig dåligt, är som sagt helt jävla värdelös på datorer hehe...
Om man har råkat tagit bort en drivrutin men inte vet namnet på den, kan datorn söka själv på något sätt och hitta drivrutiner som inte är installerade?

Kommer heller inte in på internet eftersom start-menyn laggar upp sig när jag klickar på den

mvh
Citera
2014-07-26, 09:38
Medlem
chrizybwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD

Har försökt men den säger att det inte går, minns inte exakt vad det står för sitter tyvärr inte vid datorn nu
Citera
2014-07-26, 10:51
Medlem
Citat:
sorry om jag formulerade mig dåligt, är som sagt helt jävla värdelös på datorer hehe...
Ingen kan allt.
Citat:
Om man har råkat tagit bort en drivrutin men inte vet namnet på den, kan datorn söka själv på något sätt och hitta drivrutiner som inte är installerade?
Om det nu är så att ditt ljudkorts drivrutiner har raderats så borde du kunna installera en generisk drivrutin genom att följa de första två stegen här. Istället för att Browse:a efter en fil så tryck på "hitta automatiskt". Ljudkortet borde ligga under Sound, video and game controllers alternativt under System devices beroende på om du har diskret ljudkort eller ej.

Därmed inte sagt att avsaknad av drivrutin är felet, men det kan ju vara värt att pröva.

Antar att du har kollat ljudsladdar (om ej laptop) och ljudnivå i inställningarna?
Citat:
Kommer heller inte in på internet eftersom start-menyn laggar upp sig när jag klickar på den
Detta låter intressant, om du drar ut ditt tangentbord (om du inte har en laptop alltså) och klickar på startmenyn, funkar det då? Annars kan du trycka Windows-knappen (den mellan Ctrl och Alt, till vänster om space) och 'R' samtidigt. Skriv iexplore och tryck enter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in