Citat:
Ursprungligen postat av
chrizybwoi
sorry om jag formulerade mig dåligt, är som sagt helt jävla värdelös på datorer hehe...
Ingen kan allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
chrizybwoi
Om man har råkat tagit bort en drivrutin men inte vet namnet på den, kan datorn söka själv på något sätt och hitta drivrutiner som inte är installerade?
Om det nu är så att ditt ljudkorts drivrutiner har raderats så borde du kunna installera en generisk drivrutin genom att följa de första två stegen
här. Istället för att Browse:a efter en fil så tryck på "hitta automatiskt". Ljudkortet borde ligga under Sound, video and game controllers alternativt under System devices beroende på om du har diskret ljudkort eller ej.
Därmed inte sagt att avsaknad av drivrutin är felet, men det kan ju vara värt att pröva.
Antar att du har kollat ljudsladdar (om ej laptop) och ljudnivå i inställningarna?
Citat:
Ursprungligen postat av
chrizybwoi
Kommer heller inte in på internet eftersom start-menyn laggar upp sig när jag klickar på den
Detta låter intressant, om du drar ut ditt tangentbord (om du inte har en laptop alltså) och klickar på startmenyn, funkar det då? Annars kan du trycka Windows-knappen (den mellan Ctrl och Alt, till vänster om space) och 'R' samtidigt. Skriv iexplore och tryck enter.