• 1
  • 2
2014-07-24, 20:39
Medlem
Vet inte var denna tråd passar, men frågan gäller inte enbart olika subkulturer, så den får nog hamna här.

Människor som på något sätt avviker från normen får ju ofta utstå blickar i offentligheten. Ibland från personer som föraktar och ibland från personer som uppskattar. Mina fråga till er som blir tittade på är: ser ni skillnad på de som tittar på grund av avsky, på grund av allmän nyfikenhet och de som tittar på grund av attraktion?
Citera
2014-07-24, 20:43
Medlem
Det är väl en fråga som handlar om huruvida ens självförtroende står till.
Har man ett bra självförtroende och får många blickar uppfattar man det som attraktion/avund.
Har man däremot dåligt självförtroende och får blickar tror jag att de flesta tar det som att folk stirrar just pga. den anledningen.

Sen handlar det såklart också om vad det är för blick.
Senast redigerad av Simbabwe 2014-07-24 kl. 20:44. Anledning: ..
Citera
2014-07-24, 20:46
Medlem
remixutoheavens avatar
Nu tillhör jag inte någon subgrupp direkt, men jag ser ganska enkelt på om det är attraktion eller avsky. Man ser liksom på ansiktet och kroppsspråket. En blick brukar säga mer än tusen ord.
Citera
2014-07-24, 20:46
Medlem
Ja, det får bli högst subjektiva uppfattningar, men ni kan ju vara lite självkritiska när ni svarar.

Jag tänker att de flesta blickar borde vara ganska neutrala och svåra att bedöma.
Citera
2014-07-24, 20:51
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Ja, det får bli högst subjektiva uppfattningar, men ni kan ju vara lite självkritiska när ni svarar.

Jag tänker att de flesta blickar borde vara ganska neutrala och svåra att bedöma.

En blick för mig är inte enbart ögonen utan handlar om hur hela ansiktet reagerar. Ja, det är ganska svårt men man kan lära sig.
Citera
2014-07-24, 20:52
Medlem
DixieDs avatar
Ja ifrån män är blickarna inte avsky i alla fall men kvinnorna brukar himla med ögonen och titta bort. Förstår inte riktigt vad jag har gjort att man ska titta och himla med ögonen
Citera
2014-07-24, 20:53
Medlem
retepm.s avatar
Att stirra på folk är fult det fick man lära sig redan som barn. Det är väl troligen annorlunda i mer primitiva delar av världen.
Citera
2014-07-24, 20:54
Bannlyst
Uppfattar att många blänger. Varför vet jag ej, antagligen olika anledningar. Märker att många tjejer ler, märker att många killar glor med hotful blick. Typ försöker borra sig in i pannan.

Anledningen till att jag undrar är för att jag inte blänger på folk. Och förstår inte varför man skulle vilja blänga ner någon.
När dom stirrar hotfullt, så brukar jag blänga tillbaks och le. För jag tycker det är löjligt, brukar ibland stanna helt och stå och stirra tills personen gått förbi medans den nästan vrider halsen ur led och fortsätter försöka "gå ballt.". Oftast invandrare det gäller, men även en del knarkande svenskar som ska hävda sig.

Jag glor inte på er, glo inte på mig. Om du vill kan vi kolla på något fint tillsammans istället, det är mer givande än din "whatever it is you want to prove" blick.
Senast redigerad av therefore 2014-07-24 kl. 20:58.
Citera
2014-07-24, 20:57
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Nu tillhör jag inte någon subgrupp direkt, men jag ser ganska enkelt på om det är attraktion eller avsky. Man ser liksom på ansiktet och kroppsspråket. En blick brukar säga mer än tusen ord.

Ja det tror jag faktiskt de flesta kan se. Brukar få blandade reaktioner allt till rent förförande till mer avsky.
Citera
2014-07-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Att stirra på folk är fult det fick man lära sig redan som barn.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jag glor inte på er, glo inte på mig.

Det är typ på grund av detta jag undrar. Man får ju ofta höra att de som blir stirrade/tittade på inte ska behöva utstå det för att de är precis som alla andra. Men alla tittar ju på alla på stan och ser man någon man gillar så tittar man lite extra. Därför är det intressant att höra om man ser skillnad på blickarna. Eller accepterar ni (therefore) inte uppskattande blickar heller?
Citera
2014-07-24, 21:02
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ja ifrån män är blickarna inte avsky i alla fall men kvinnorna brukar himla med ögonen och titta bort. Förstår inte riktigt vad jag har gjort att man ska titta och himla med ögonen

Kanske går du runt som en massa tjejer nu med minishorts som dessutom åker upp mellan skinkorna så inget lämnas åt fantasin. Man tror knappt sina ögon att de inte märker det och fixar till det.
Citera
2014-07-24, 21:03
Medlem
Annajns avatar
Attraktion, jag märkte att killen som satt i kassan när jag handlade sist stirrade på mina pattar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in