Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-17, 16:47
  #301
Medlem
Hårbolls avatar
Det är synd att SD är sådana politiska amatörer som inte förmår att ta poäng på målkonflikten mellan islam och homosexuellas rättigheter.

Liksom många andra målkonflikter som skapats av Sveriges unika invandring så har den mer eller mindre gömts och förnekats av etablissemanget, men precis som elefanten i rummet när det gäller kostnader för invandringen numera är erkänd till och med av Aftonbladets ledarredaktion, så är konflikten mellan islam och homosexuella numera publik. ISIS bögkastande och Orlando-skjutningen har gjort det omöjligt att förneka.

Om SD kunde visa ens en tiondel av Milo Yiannopopulus retoriska förmåga så skulle man ställa till med verbal slakt på RFSL:

http://www.breitbart.com/milo/2016/0...erday-couldnt/
Citera
2016-06-18, 14:00
  #302
Medlem
En av de mest obegripliga sakerna med Åkesson är att han ofta tycks flirta med väljargrupper som inte ens finns. Bara Jimmie slipper få dildos och piskor uppkörda i ansiktet så är han beredd att gå med i Pride-tåget... Jaha, varför ens uttala sig om saken? Det korrekta svaret på frågan om han kan tänka sig delta är: "Nej, Pride-tåg är varken för mig eller partiet något prioriterat område." Behövs varken avståndstaganden eller bejakanden.
Citera
2016-06-18, 14:15
  #303
Medlem
Returpappers avatar
Bra att Sd portas från pride, då behöver ingen Sd politiker bli anklagad för feghet när de uteblir. Kusin musslas attityd till homo och bi folket är sådan att allt kan hända där i år.
Citera
2016-06-18, 18:13
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
En av de mest obegripliga sakerna med Åkesson är att han ofta tycks flirta med väljargrupper som inte ens finns. Bara Jimmie slipper få dildos och piskor uppkörda i ansiktet så är han beredd att gå med i Pride-tåget... Jaha, varför ens uttala sig om saken? Det korrekta svaret på frågan om han kan tänka sig delta är: "Nej, Pride-tåg är varken för mig eller partiet något prioriterat område." Behövs varken avståndstaganden eller bejakanden.
SD verkar tänka att "om det funkade för Reinfeldt fungerar det för oss". Sen är frågan hur det egentligen funkade för Reinfeldt och om det är rätt person att ta rygg på.
Citera
2016-06-20, 01:02
  #305
Medlem
antoneriks avatar
SD borde vara bögarnas bästa vänner i den värld vi lever i. Inget annat parti vill på allvar göra något åt Islamistiska värderingar som får blomstra helt fritt i vårt land. Sossarna har försökt sälja in idén om att SD är fascister, men det återstår att se om det är en framgångsrik väg att gå för att vinna homorösterna. Många börjar tvivla och ställer vissa frågor för sig själva.
Citera
2016-06-23, 21:26
  #306
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
SD borde vara bögarnas bästa vänner i den värld vi lever i. Inget annat parti vill på allvar göra något åt Islamistiska värderingar som får blomstra helt fritt i vårt land. Sossarna har försökt sälja in idén om att SD är fascister, men det återstår att se om det är en framgångsrik väg att gå för att vinna homorösterna. Många börjar tvivla och ställer vissa frågor för sig själva.

Ändå röstar de flesta homosexuella på massinvandring. Jag dömer inte homosexuella, men de har satt sig i en situation som de själva valt. Ta bra bara kändisar som G*rd*ll som hurmar för muslimsk invandring.
Citera
2016-06-24, 01:26
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Tydligen är det första gången som SD portas från denna festival. Kan det bero på att det är valår tro? Vad tycker ni om detta agerande gör dom rätt? har dom rätt i att SD är ett homofobiskt parti?



http://dagensopinion.se/sverigedemok...ridefestivalen

( Obs Hittade ingen tidigare tråd om detta)

Vad händer om dom ändå ställer upp med plakat och allt?
Citera
2016-06-24, 02:29
  #308
Medlem
Tycker faktiskt att alla partier borde få en stopp skylt upp i arslet. Pride är inte ämnat för partier att skaffa goodwill, utom det var ursprungligen ett sätt för HBT personer att få acceptans både från politiker och folket i allmänhet. Buschan får gärna gå, likaså Åkesson, men dom kan lämna parollerna hemma och damma av dom till 1:a maj istället. Folk gnäller inom HBTQ communityn angående pinkwashing om SD går, men gör egentligen inte alla andra partierna samma sak?
Citera
2016-06-24, 02:52
  #309
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
SD borde bara låta en talesperson meddela att vi har viktigare saker för oss.

Bara jag som tycker Pride har fått orimligt mkt medial uppmärksamhet senaste åren?
Det är ett kladdigt regnbågsfärgat jippo för en klick exhibisionist/extremist-bögar som vill kladda offentligt?
Idag är väl dessutom hälften runt och i jippot fakebögar. Kulturmarxister och extremvänster som vill vara med för de är emot SD.

Tycker lite synd om de "vanliga" homosexuella som behöver dras ned/med detta pajasjippo.

Ironiskt som flera påpekat att de kämpar mot de enda som kämpar för att de skall kunna behålla sin livsstil. Ibland blir det svårt...
Citera
2016-06-25, 13:28
  #310
Medlem
sherms avatar
SD har som bekant portats från pridetåget med argumentet att partiet har fel värdegrund. Nu framkommer att KDs partiledare får kritiseras internt för sitt beslut att gå med, av just samma anledning.

Citat:
Kritikerna menar också att arrangörernas värderingar går emot Kristdemokraternas:

– Jag tycker att det är olämpligt. Pride och Pridetåget är ett demonstrationståg, knutet till RFSL, och det står för en annan agenda än vad Kristdemokraternas principprogram gör, säger riksdagsledamoten Tuve Skånberg till Sveriges Radio Ekot.

http://www.svd.se/busch-thor-kritise...nde/om/sverige

Det visar förstås ett hyckleri då företrädare för pridetåget samtidigt uttalat sig på följande vis.

Citat:
Christian Valtersson säger att det enbart är "aktörer som delar Stockholms Prides värdegrund" som kan delta.

– Sverigedemokraterna delar inte vår värdegrund, säger han.

http://www.svd.se/inget-pridefirande...rtiledardebatt

Dock har jag inte sett något uttalande om att KD skulle vara portade. Kanske är det Björn Söders förtjänst att SD portas, då de också hänvisar till honom. Har Åkesson kritiserats för att ha öppnat upp för deltagande i pridetåget, eller är sådan internkritik inte tillåten inom SD?
Citera
2016-08-01, 01:24
  #311
Medlem
Den legendariske partiledaren för Kommunistiska Partiet (f.d. KPMLr) - Frank Baude - uttalar sig starkt emot Pride (samt ogillar feminism, "antirasism, mm):

http://www.proletaren.se/inrikes-pol...ste-sta-framst

" Det du pratar om är det jag inledde med identitetspolitiken – feminismen, den mångkulturella antirasismen, HBTQ-gängen och andra. Man måste givetvis vara smidig och inte nödvändigtvis gå på stenhårt i polemiken när någon företräder felaktiga uppfattningar. Men jag tror att man ska passa sig för att låta dem florera inom partiet och göra sig breda.

Jag är mot att partiet deltar i Pridefestivalerna. Människors sexualitet är en privatsak, men sexualiseringen i det här samhället blir så in i helvete grov, inte minst i Pridetågen. "


Hur ställer sig Pridestyrelsen (eller vad arrangörerna nu kallar sig) till anhängare från den kanten, om nu någon därifrån faktiskt skulle vilja gå?
Citera
2016-08-01, 08:49
  #312
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Den legendariske partiledaren för Kommunistiska Partiet (f.d. KPMLr) - Frank Baude - uttalar sig starkt emot Pride (samt ogillar feminism, "antirasism, mm):

http://www.proletaren.se/inrikes-pol...ste-sta-framst

" Det du pratar om är det jag inledde med identitetspolitiken – feminismen, den mångkulturella antirasismen, HBTQ-gängen och andra. Man måste givetvis vara smidig och inte nödvändigtvis gå på stenhårt i polemiken när någon företräder felaktiga uppfattningar. Men jag tror att man ska passa sig för att låta dem florera inom partiet och göra sig breda.

Jag är mot att partiet deltar i Pridefestivalerna. Människors sexualitet är en privatsak, men sexualiseringen i det här samhället blir så in i helvete grov, inte minst i Pridetågen. "


Hur ställer sig Pridestyrelsen (eller vad arrangörerna nu kallar sig) till anhängare från den kanten, om nu någon därifrån faktiskt skulle vilja gå?

Privatsak är okey så måste det uppfattas. Det han säger tror jag många ställer upp på -"så in i helvete grovt"!

Sd verkar beklagar att de inte får vara med. Fattar dom inte att det är helt perfekt då behöver ingen spricka i partiet komma i dagen för att några tycker HBTQ kulturen är grov och äcklig.

Ebba Bush har känt sig tvingad. Inte blev hon mer populär i partiet av det tilltaget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback