Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-02, 09:24
  #241
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Kan någon förklara vad det homofobiska skulle bestå i när det gäller Sd´s politik?
Citera
2014-08-02, 10:08
  #242
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Kan någon förklara vad det homofobiska skulle bestå i när det gäller Sd´s politik?

Förbud för homoadoptioner, hat från politiska företrädare mot HBT-personer och föreningar som företräder dessa o.s.v.
Att SD skulle ha ett utbrett stöd i HBT-kretsar är ett propaganda hittepå, om så vore fallet hade inte de portats från Pride.

I egenskap av förening kan Pride välja vilka deltagare de vill ha, den grundlagsfästa föreningsfriheten medger detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie Åkesson
Det är nog inte meningen att jag ska göra det och det är heller inte nödvändigt för att jag ska hysa samma mänskliga respekt för homosexuella som för andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Söder
Vad är det som säger att den s k normaliseringen slutar med att bi- homo- och transpersoner skall normaliseras? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala."
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy Hansson
Den aidsdoftande Shamefestivalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Willy Christiansen
Avlopssex
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Söder
Perversa tillställningar hyllas av etablissemanget som om de vore vilka nöjestillställningar som helst. Perversa och onaturliga läggningar lyfts fram av massmedierna och politikerna som normaliteter och de nästan slåss om att vara den som skriker högst till försvar av dessa sjukliga jippon.
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Söder
Är man homosexuell har man av naturen frånsagt sig rätten att få barn
Citera
2014-08-02, 10:39
  #243
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Förbud för homoadoptioner, hat från politiska företrädare mot HBT-personer och föreningar som företräder dessa o.s.v.
Att SD skulle ha ett utbrett stöd i HBT-kretsar är ett propaganda hittepå, om så vore fallet hade inte de portats från Pride.

I egenskap av förening kan Pride välja vilka deltagare de vill ha, den grundlagsfästa föreningsfriheten medger detta.


Vill dom ens vara på pride då? Och i såna fall varför?
Citera
2014-08-02, 10:41
  #244
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Vill dom ens vara på pride då? Och i såna fall varför?

Du fick svar på tal och ändrar kursen med nya frågor för att komma ifrån den obehagliga sanningen.

Tydligen vill SD vara med, annars hade inte partiet och deras anhängare tagit på sig offerkoftorna.
Citera
2014-08-02, 10:51
  #245
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Du fick svar på tal och ändrar kursen med nya frågor för att komma ifrån den obehagliga sanningen.

Tydligen vill SD vara med, annars hade inte partiet och deras anhängare tagit på sig offerkoftorna.

Du tolkar min fråga som att jag skulle ifrågasätta att sd var homofobiskt vilket är fel. Jag fick dom svar jag ville och det var föga förvånande för ett ultrakonservativt judiskt parti. Följdfrågan blir ju givetvis varför man vill vara på pride om man inte gillar det. Ett alternativ kan ju vara att man vill omvända homosexuella men dom flesta religiösa och konservativa håller sig mest undan.
Citera
2014-08-02, 12:30
  #246
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Du fick svar på tal och ändrar kursen med nya frågor för att komma ifrån den obehagliga sanningen.

Tydligen vill SD vara med, annars hade inte partiet och deras anhängare tagit på sig offerkoftorna.


Det är tyvärr en vanlig taktik bland Sverigedemokrater på nätet. När jag skrev varför SD inte är välkomna så fick jag först inga svar och sedan att pride personer är äckliga och att man ska värna kärnfamiljen och sedan massor med koftor så det skulle kunna täcka en hel svensk stad.

Man är sur för att SD portas men säger sedan att hbtq personer är dumma och äckliga och att man ändå aldrig skulle sätta sin fot där. Surt sa räven

Tycker personligen att det är rätt att inte ta emot SD i år. Få se om de bätrar sig till framtiden.
Citera
2014-08-03, 09:17
  #247
Medlem
Reinfeldt deltog som första statsminister i Pride.

Det finns kanske anledning att misstänka att SD uteslöts för att bereda denna möjlighet?

Stefan Löfven gav Pride den stjärnglans paraden förtjänar

Lite förvånande ändå att se Beatrice Ask ge sig ut på stan och gå i tåget? Får hon gå fritt i Stockholm?
Citera
2014-08-03, 15:22
  #248
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Reinfeldt deltog som första statsminister i Pride.

Det finns kanske anledning att misstänka att SD uteslöts för att bereda denna möjlighet?

Stefan Löfven gav Pride den stjärnglans paraden förtjänar

Lite förvånande ändå att se Beatrice Ask ge sig ut på stan och gå i tåget? Får hon gå fritt i Stockholm?


Hon har gått flera år. Hon har säkert livvakt som alla andra toppolitiker. Något du tänkte speciellt på?
Citera
2014-08-03, 18:28
  #249
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är tyvärr en vanlig taktik bland Sverigedemokrater på nätet. När jag skrev varför SD inte är välkomna så fick jag först inga svar och sedan att pride personer är äckliga och att man ska värna kärnfamiljen och sedan massor med koftor så det skulle kunna täcka en hel svensk stad.

Man är sur för att SD portas men säger sedan att hbtq personer är dumma och äckliga och att man ändå aldrig skulle sätta sin fot där. Surt sa räven

Tycker personligen att det är rätt att inte ta emot SD i år. Få se om de bätrar sig till framtiden.


Det är ju precis det jag undrar över. Varför skulle någon som ogillar pride vilja vara där?

Och svaret är att dom inte vill det. Och det är ju jävligt lätt att porta någon som inte ens vill vara med.

Citat:
Sverigedemokraterna står som enda riksdagsparti utanför Stockholm Pride. SD tycker sig inte ha behovet att delta – och anser dessutom att paraden kommit att handla mer om sex än kärlek.
Sverigedemokraternas spontana svar på frågan om de ska delta i Pride lyder att de ”inte blivit inbjudna”. Det har dock inget annat parti heller – övriga har själva initierat sin närvaro i Pride Park

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd...de_7388166.svd

Och hur Pride får det till att ett kristet parti delar deras värdegrund övergår mitt förstånd. Visst, dagens kristna anpassar sin sk tro så den accepteras av pöbeln men deras värdegrund utgår likt förbannat från en homofobisk och fascistisk bok. Och så länge dom inte tar avstånd från bibeln så delar dom fan inte prides värdegrund fullt ut.
__________________
Senast redigerad av ThisIsTheZodiac 2014-08-03 kl. 18:40.
Citera
2016-06-15, 17:47
  #250
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23010585.ab

" SD-ledaren Jimmy Åkessons öppnar för att partiet ska kunna delta i årets pridefirande. Men hans idéer möts av kalla handen.

– Jimmie Åkesson har inte förstått värdet av hbtq-personers rättigheter, säger Christian Valtersson, ordförande i Stockholm Pride."

"Christian Valtersson säger att det enbart är "aktörer som delar Stockholms Prides värdegrund" som kan delta.

– Sverigedemokraterna delar inte vår värdegrund, säger han."
Citera
2016-06-15, 20:50
  #251
Medlem
systemkollapss avatar
Inget pridefirande för SD

Jag såg detta på Ernmans status så tar med det. Är beslutet från Pride inkluderade? Är det ett bra beslut? Ger det SD för eller nackdelar.

Jag tycker att det är väldigt bra att SD inte får komma. Risken finns att SD deltagit om pride inte sagt nej. Varför ett deltagande är en nackdel. Svensk pride är en freakshow där avarter springer runt och fjantar sig med sin översexuella världssyn i världens mest toleranta innerstad. Klöverns partiledare kan klä sig i läder, gå på alla fyra med munkorg mot ansiktet och koppel runt halsen. Den reklamen klarar sig SD utan.

Citat:
Ursprungligen postat av Malena Ernman
SD är inte välkomna att som parti fira Sthlm Pride; "SD delar inte vår värdegrund", säger Sthlm Pride. Och självklart ska inte ett parti vars politik begränsar HBTQ-personers rättigheter vara välkommet att fira Pride - däremot är jag övertygad om att alla privatpersoner som ställer sig bakom Prides budskap om alla människors lika värde är hjärtligt välkomna vilket parti dom än röstar på. Men politiska partier som inte står bakom alla människors lika värde ska inte behandlas som vilket parti som helst även om avsikterna är aldrig så goda.
Ett sånt här ställningstagande kräver ryggrad i dag. Och Sthlm Pride har ryggrad. Tack för det!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ing...irande-for-sd/

Att någon som Ernman anser att beslutet är modigt. När blev det modigt att gå med strömmen
__________________
Senast redigerad av systemkollaps 2016-06-15 kl. 21:02.
Citera
2016-06-15, 21:01
  #252
Medlem
Det är förstås ett glädjande besked att SD inte delar Pridefestivalens värdegrund. Självförhärligande, dekadans, exhibitionism och så vidare är visserligen en del av den mänskliga naturen men självklart inte något man bör odla eller förhärliga. Det är något var människa behöver arbeta för att bli av med, inte paradera runt och stoltsera med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback