Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 01:49
  #889
Medlem
Vad tycker ni om Delores utveckling btw? Hon är ju i princip 85% wyatt numera så svårt att jämföra med förrut men tycker de har drivit henne lite väl långt mot kalla bitchen rollen. Tråkigt.

I princip bara Benard som jag gillar av hostsen. Han har så mycket inrekamper helatiden vad han ska göra, välja mellan männiksor och andra hosts. Hur han ska kunna spela ut folk utan att de märker det. Samtidigt som han plågas och slåss med sigsjälv om hur han borde göra och känna.
Citera
2018-05-23, 14:53
  #890
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Vad tycker ni om Delores utveckling btw? Hon är ju i princip 85% wyatt numera så svårt att jämföra med förrut men tycker de har drivit henne lite väl långt mot kalla bitchen rollen. Tråkigt.

I princip bara Benard som jag gillar av hostsen. Han har så mycket inrekamper helatiden vad han ska göra, välja mellan männiksor och andra hosts. Hur han ska kunna spela ut folk utan att de märker det. Samtidigt som han plågas och slåss med sigsjälv om hur han borde göra och känna.

Jag tänker att hon kommer bli intressantare sedan. Hon är ju troligtvis den äldsta boten och nu när hon minns allt så är hon ju förståeligt förbannad. Tror hennes arc kommer bli bättre när hon liksom nått toppen av den här destruktiva kurvan och påföljderna börjar visa sig. Tror det med Teddy är en start på något lite djupare till exempel.

Jag gillar faktiskt de flesta botarna och hur de liksom drivs av olika saker. Till skillnad från många andra stör jag mig inte alls på Maeve, tycker nog hon är en av dem som känns mest mänsklig. Däremot tycker jag inte om hennes "superpower" grej. Ärligt känns det mest som ett dåligt val från skaparna. De kunde ju inte ge det till Dolores för med hennes character arc är det så uppenbart att hon använt det till att skapa en armé och det är fullt ös krig på 10 minuter. Maeve vill ju bara finna sin dotter och ha ett liv med henne och allt hon gör är liksom "means to an end" och bryr sig inte om den större "konflikten" alltså är det mer "safe" att ge henne den kraften, tyvärr känns den istället då malplacerad.

Jag tycker de borde skippat det helt och hållet. Men man vet ju aldrig, de kanske har en bra ide med det som visar sig senare.
Citera
2018-05-24, 19:48
  #891
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Riktigt jävla skitdålig säsong.Jag tror inte den överlever en säsong till.Tittarna kommer att överge serien.

Jag älskar den! Tycker det är en värdig efterföljare till säsong 1. Tycker t o m att den avancerat till att vara lite bättre än såsong 1.
Citera
2018-05-24, 19:53
  #892
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Den här tv-serien bygger på de gamla filmerna. Om de följer dessa så kan Delos mål vara att ersätta världsledare med hosts. En annan kan vara att ladda upp människors medvetande i hosts för att på så sätt skapa odödlighet, det finns vissa saker i diskussionerna mellan William och James Delos som antyder detta.

Båda alternativen är spännande. Det senare är även intressant ur ett transhumanistiskt och futuristiskt perspektiv. Förmodligen är det ju bara en tidsfråga innan detta blir möjligt på riktigt.
Citera
2018-05-24, 20:11
  #893
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Riktigt jävla skitdålig säsong.Jag tror inte den överlever en säsong till.Tittarna kommer att överge serien.

Kanske tittarna, men HBO har för mycket stakes i denna serie för att överge och nästa år är GOT över också.

Vi kommer nog se minst 5-6 säsonger av denna.

https://www.theverge.com/2016/9/9/12...-james-marsden

HBO has plotted out at least five seasons for its sci-fi drama Westworld
Citera
2018-05-24, 21:11
  #894
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag tänker att hon kommer bli intressantare sedan. Hon är ju troligtvis den äldsta boten och nu när hon minns allt så är hon ju förståeligt förbannad. Tror hennes arc kommer bli bättre när hon liksom nått toppen av den här destruktiva kurvan och påföljderna börjar visa sig. Tror det med Teddy är en start på något lite djupare till exempel.

Jag gillar faktiskt de flesta botarna och hur de liksom drivs av olika saker. Till skillnad från många andra stör jag mig inte alls på Maeve, tycker nog hon är en av dem som känns mest mänsklig. Däremot tycker jag inte om hennes "superpower" grej. Ärligt känns det mest som ett dåligt val från skaparna. De kunde ju inte ge det till Dolores för med hennes character arc är det så uppenbart att hon använt det till att skapa en armé och det är fullt ös krig på 10 minuter. Maeve vill ju bara finna sin dotter och ha ett liv med henne och allt hon gör är liksom "means to an end" och bryr sig inte om den större "konflikten" alltså är det mer "safe" att ge henne den kraften, tyvärr känns den istället då malplacerad.

Jag tycker de borde skippat det helt och hållet. Men man vet ju aldrig, de kanske har en bra ide med det som visar sig senare.

Tycker Dolores varit intetsägande och ointressant fram till senaste avsnittet, och scenen när hon uppdaterade Teddy. Förhoppningsvis blir hon intressant från och med nu.

Uppsakattar även Maeve. Inte för att hon känns mänsklig utan för att hon är en snygg karaktär. Jag har inget emot kloka starka och färgade kvinnor så länge de har ett syfte och det tycker jag hon har. Uppskattar även Maeves nya krafter, men återstår att se vad filmskaparna tänkt sig med dem.

För övrigt blev jag lite besviken på Samurajvärlden. Den var långt ifrån estetiskt fulländad, och en del av skådespelarna var fullständigt malplacerade, såsom t ex den som spelade Shogun. Dansen var däremot vacker. Intressant att ninjorna inte ingår i den kända programmeringen. Ska bli spännande att följa.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2018-05-24 kl. 21:14.
Citera
2018-05-26, 00:26
  #895
Medlem
PlutoJs avatar
Kul med senaste avsnittet, med Shogunworld.
Tydliga referenser till förhållandet Spaghetti Westerns/Samuraifilmer, och Sergio Leone/Akira Kurosawa. Det tycker jag var den stora behållningen.
Citera
2018-05-27, 00:01
  #896
Medlem
arakas avatar
Vad dålig serien har blivit, senaste avsnittet är ett riktigt sömnpiller.
Citera
2018-05-27, 11:13
  #897
Medlem
sk0gens avatar
Börjar märka en tydlig uppdelning i WW mellan filler-avsnitt och myth-arc. Avsnitt 4 var bra och uppehöll sig vid den långa bågen, avsnitt 5 inte.
Citera
2018-05-27, 16:50
  #898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Börjar märka en tydlig uppdelning i WW mellan filler-avsnitt och myth-arc. Avsnitt 4 var bra och uppehöll sig vid den långa bågen, avsnitt 5 inte.

Det blir som tv-serien Lost...
Citera
2018-05-27, 20:48
  #899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Det blir som tv-serien Lost...

Säg inte så .
Citera
2018-05-27, 22:42
  #900
Medlem
sk0gens avatar
Eller Arkiv X...

Nej men allvarligt samma blajjighet och "vi hittar på allt eftersom" som Lost tror jag aldrig serien kommer uppnå.

Men mig tappar de helt varje gång de lämnar the long arch och uppehåller sig vid hostens intriger i låtsasvärldarna. Det är ointressant vad hosten gör i sina färdigskrivna narrativ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback