Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-12, 16:58
  #13
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
På vissa siter kan du behöva stänga av vissa scripts som blockas, men annars funkar det helt ok på de flesta siterna tycker jag.

Ok tack, upptäckte just att det var en dålig idé att stänga av facebook-script för då försvann givetvis kommentarsfälten då man läser metro o liknande.
Citera
2015-03-02, 08:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Ok tack, upptäckte just att det var en dålig idé att stänga av facebook-script för då försvann givetvis kommentarsfälten då man läser metro o liknande.

Det låter väl som en bra konsekvens???
Citera
2015-05-28, 15:18
  #15
Medlem
KRLVKs avatar
Använder både Ghostery och Disconnect.me för Chrome, men det verkar som att Ghostery "stänger ute" Disconnect.

Har haft samma problem med Avast Antivirus.

I Chrome Extensions Manager får jag detta meddelande:

Kod:
Warning:
This extension failed to redirect a network request to about:blank because another extension (Ghosteryredirected it to "xxxx" 

Några idéer?
Citera
2015-09-16, 23:38
  #16
Medlem
Jag har kört ghostery ett tag. Det uppdateras ibland i bakgrunden och så dyker det upp en liten blå pop-up ruta som frågar om man vill köra setup. Oftast har jag bara klickat bort det.

Men nu öppnade jag för att se att allt fortfarande var blockat. Möttes av det här:

Citat:
This Ghostery service is available to you free because we make money from the companies that run the sites you visit. Opting into this program is your choice, but if you choose to opt in, this is how it works:

1. As you visit a site, Ghostery reveals the trackers on that site and we collect that data.
2. Ghostery sells that data about the trackers to companies who run the sites, enabling them to make their sites more secure and load faster.

Do you want to help make the internet faster and safer?
Skärmdump.

Knappen för Opt-in är grön medan "no thanks" är grå. Och frågan är inte lite vilseledande "Do you want to help make the internet faster and safer?". Jovisst...

Usch. Är det här nytt, eller har ghostery alltid gjort så här? Känns som dags för en avinstallation.

Tillägg: det har tydligen alltid funkat så. Där ser man. http://www.businessinsider.com/evido...13-6?op=1&IR=T
__________________
Senast redigerad av Kurumo 2015-09-16 kl. 23:48.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback