Citat:
Ursprungligen postat av
boonting
Det finns inga bevis på varken eller men jag vet vad jag ser när jag blundar och det är samma hög som nykter.
Ja, fast jag har ju haft hallisar med just i samband med sömnparalyser/hynopompa/hypnogoga. Jag började få sömnparalyser som liten, och lärde mig med åren vad det faktiskt innebär. Därmed så slutade jag vara rädd och även om det fortfarande var obehagligt, så lärde jag mig både att jag kunde styra vad som hände, samt hur jag skulle komma ur det precis när jag själv ville. Det finns nämligen olika tekniker.
Men, faktum är att nu i vuxen ålder så tycker jag det är ganska intressant med sömnparalys och jag önskar faktiskt att jag fick det mer ofta. Just bara för att jag vill utforska det mer
EDIT: En sak som jag missade i ditt inledande topic, var att så fort du blundar efter en sömnparalys, -så blir du paralyserad igen.
Ja, detta är också helt normalt. Saken är nämligen den att efter en sömnparalys, så måste du vakna ordentligt efteråt, annars så återkommer den som oftast. Jag brukar gå upp ur sängen och in i köket och dricker ett glas vatten, eller går på toa med ljuset påslaget. Då vaknar min hjärna ordentligt, och sömnparalysen återkommer inte då.