Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-21, 17:33
  #1
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Har ett par relativt nya (köpta i april/maj 2014) Trust GXT 38 2.1 http://www.elgiganten.se/product/dat...rhogtalare-60w

Dom har fungerat perfekt fram tills nu när jag flyttade min dator till nedervåningen och högtalarna fick följa med. Efter att jag kopplat in allt igen och startat upp sprakar en av högtalarna och gör även så när jag vrider ner volymen till 0. Det märks inte när man spelar hög musik men när musiken tystnar blir knastrandet outhärdligt. Så, vet någon vad det kan bero på och hur det löses? Kan det vara glapp i kablar?
Citera
2014-07-23, 23:09
  #2
Medlem
kaylass avatar
Låter som att de är glapp i någon kabel, kanske kan vara så att 3.5" kontakten till datorn inte sitter i ordentligt ibland kan de vara rätt tröga att trycka in hela vägen. Kolla även sladdarna som går till subwoofern / förstärkaren om de sitter rätt. Kanske kan prova att koppla in några hörlurar till datorn (samma uttag som högtalarna) och se om de sprakar då.
Citera
2014-08-01, 08:26
  #3
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaylas
Låter som att de är glapp i någon kabel, kanske kan vara så att 3.5" kontakten till datorn inte sitter i ordentligt ibland kan de vara rätt tröga att trycka in hela vägen. Kolla även sladdarna som går till subwoofern / förstärkaren om de sitter rätt. Kanske kan prova att koppla in några hörlurar till datorn (samma uttag som högtalarna) och se om de sprakar då.

Det skulle kunna vara glapp till basen ja. Går ju sladd från basen till datorn (3,5mm) och från högtalarna till basen. Men det hjälper inte att skruva och trycka Ja jag är helt grön vad gäller ljud.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback