Min kära netbook (ASUS eeePC 1015PN) håller på att gå i bitar totalt och jag är allmänt trött på dess opålitlighet vad gällande lite allt möjligt. Inte ens musik orkar den köra ordentligt längre. 3 år sedan jag skaffade den så det är kanske dags.
Har kollat igenom olika forum, prisjämförelsesajter, artiklar och fastnade till slut för ASUS G750JS. Priset ligger bra till i min budget och med prestandan den har bör den duga åt mig.
Vänder mig hit för en sista koll för att se om någon har något att säga om mitt val, eller kan rekommendera något annat nära den prestandan och priset. Hör gärna åsikter från ägare av modellen också.
Priset ligger på 13000, från NetOnNet. Tänkta användningsområden är spel (självklart) och CAD-modellering/rendering. Även film, musik och det där vanliga, men det kommer inte vara några problem.
Jag vet att för samma pengar får jag en mycket bättre stationär som är bättre lämpad för det jag har tänkt göra med den men på grund av min boende- och jobbsituation är en bärbar mer lämplig.
Tacksam för all input