Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-26, 07:38
  #409
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vilken är den mest flygsäkra drönaren som finns? Den ska klara storm. Den ska vara driftsäker. Pengar? Får kosta 100 000 kr....
Köp inga dyra drönar, för det är bara en tidsfråga innan Luftfartsverket förbjuder dem för privat bruk efter alla livsfarligas incidenter dom ställt till med.
Citera
2017-12-28, 17:08
  #410
Medlem
Någon som vet hur dji är med skador osv. Köpte en spark i förrgår och idag när jag körde med första gången med "batteri nr2" så körde jag i 10 sekunder och i min första sväng ramlar batteriet ur och en störtar. Både batteri och ena armen på drönaren sprack. Va tror ni? Får jag en ny?
Citera
2018-01-04, 21:11
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stranne9
Någon som vet hur dji är med skador osv. Köpte en spark i förrgår och idag när jag körde med första gången med "batteri nr2" så körde jag i 10 sekunder och i min första sväng ramlar batteriet ur och en störtar. Både batteri och ena armen på drönaren sprack. Va tror ni? Får jag en ny?

Ett batteri ramlar inte bara ur utan handhavandefel.. Ta och lär dig nå och tro inte du ska få nå gratis för att du är inkompetent..
Citera
2018-01-05, 12:56
  #412
Medlem
Tacofiestas avatar
Tror ni att en drönare kan användas för att antända Gävlebocken i framtiden? Det skulle kunna vara ett säkert sätt att få jobbet gjort i och med att man kan arbeta på distans och att vakter inte kan sänka en drönare då de inte kan slå den med en batong, och skjutvapen får de inte använda ifall de inte är i en livshotande situation. Jag vet inte hur själva brännandet brukar gå till, men jag tänker att det är möjligt att både transportera bensin och tändare ifall man är lite kunnig.
Citera
2018-01-23, 03:18
  #413
Avstängd
Vilka drönare kan man flyga utan att använda handkontroll? Alltså att man kan dra en sträcka på kartan sen flyger drönaren av sig själv hela vägen.

En stor fördel som jag ser det då man kan ägna all tid åt kameran.
Citera
2018-01-23, 03:23
  #414
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tacofiesta
Tror ni att en drönare kan användas för att antända Gävlebocken i framtiden? Det skulle kunna vara ett säkert sätt att få jobbet gjort i och med att man kan arbeta på distans och att vakter inte kan sänka en drönare då de inte kan slå den med en batong, och skjutvapen får de inte använda ifall de inte är i en livshotande situation. Jag vet inte hur själva brännandet brukar gå till, men jag tänker att det är möjligt att både transportera bensin och tändare ifall man är lite kunnig.

Finns massa olika mekanismer för att släppa föremål via drönare. Sen bara koppla in en tändare eller nåt som antänds av gnistor och voila!

Fyll en plastpåse med bensin släpp den på bocken. Finns på amazon du kan köpa sån remote igniter system. Koppla den till kontrollern bara och poff.

Hade varit coolt att se det göras med drönare. SKulle dock inte bli förvånade om du blev stämplad som terrorist haha
Citera
2018-01-24, 21:44
  #415
Medlem
Någon som har erfarenhet av att köpa från USA? Ska köpa en Mavic Air senare under våren och funderar på att köpa den från USA (verkar kunna få lite billigare) men är osäker på hur det blir med skatt och tull i Sverige i så fall.
Citera
2018-01-24, 22:21
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompaah
Någon som har erfarenhet av att köpa från USA? Ska köpa en Mavic Air senare under våren och funderar på att köpa den från USA (verkar kunna få lite billigare) men är osäker på hur det blir med skatt och tull i Sverige i så fall.

Du kan gott räkna med att det blir dyrare ifall du beställer från usa med tullavgifter och allt helvete.. Så köp du i Svedala..
Citera
2018-01-26, 03:00
  #417
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jompaah
Någon som har erfarenhet av att köpa från USA? Ska köpa en Mavic Air senare under våren och funderar på att köpa den från USA (verkar kunna få lite billigare) men är osäker på hur det blir med skatt och tull i Sverige i så fall.

könner du nån som är i usa kan du be dom packa om den och skicka, alternativt ta med sig den i väskan så den ser använd ut. DÅ slipper du tull och moms eftersom tull och moms är på nya grejer.

Många gör liknande med kameror och objektiv som är billigare i tex usa. Man sätter helt enkelt på obkjektivet på kameran eller har nya kameran hängandes runt halsen.
Citera
2018-02-01, 07:12
  #418
Medlem
"Från och den 1 februari gäller nya regler för drönare. Ny tillåten flyghöjd är 120 meter. Drönaren får heller inte flyga närmare än 5 kilometer från landningsbanan vid flygfält."
"Anledningen till skärpningen av reglerna är att antalet incidenter ökat markant. Under 2017 inträffade 30 tillbud med drönare vid civila flygfält jämfört med 18 respektive 17 incidenter under de två föregående åren.
Remi Vésvre, projektledare på Transportstyrelsen, har arbetat fram det nya regelverket:
– Man måste även märka sin drönare ordentligt. Sedan kommer man inte att behöva tillstånd från Transportstyrelsen om man flyger en drönare som är mindre än sju kilo inom synhåll."
https://www.svd.se/ny-dronarlag-mins...an-flygplatser
Citera
2018-02-19, 18:14
  #419
Medlem
tazzos avatar
Hej!

Funderar på att köpa en billig drönare med kamera under tusenlappen. Helst med rörlig kamera. Har ni tips på någon sådan?
Citera
2018-02-19, 19:31
  #420
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Hej!

Funderar på att köpa en billig drönare med kamera under tusenlappen. Helst med rörlig kamera. Har ni tips på någon sådan?

för det priset får du en leksakskamera utan gimbal
och kvalitén på filerna är inget att ha

köp en beg. DJI
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback