Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 17:08
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
du lär sällan bli besviken om du bestämmer dig för att köpa en DJI SPARK iaf den saken är säker!

Kompisen är då så besviken att han knappt använder sin längre. Den flyger jättefint, stabilt och klarar hård vind. Kameran är fullt acceptabel, men räckvidden är en katastrof jämfört med vad dom lovar.
Den ska ju gå nån km med fjärrkontrollen, men hans tappar all kontakt efter kanske 100meter. Han har provat alla inställningar och trix han hittat på internet, men den är lika kass ändå, man kunde tro att han kör med telefonen och wifi, men så är det alltså inte.
Jag har en Mavic och den flyger jag lätt 3km med utan att videolänken ens hackar till. Och Mavicen har bättre kamera och är lika portabel som sparken.
Citera
2017-08-13, 17:14
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Jag har även införskaffat en Walker Runner 250 Advanced, med tillhörande FPV-Glasögon, det är verkligen en skitcool upplevelse, rekomenderas!

Hur är prestandan på din Walker? Topp hastighet? Hur långt kan du flyga? Filmar den bra?
Låter kul men FPV-glasögon. Funkar det bara? Hur långt bort har du flugit?
Citera
2017-08-14, 10:49
  #363
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Havefun11
Hur är prestandan på din Walker? Topp hastighet? Hur långt kan du flyga? Filmar den bra?
Låter kul men FPV-glasögon. Funkar det bara? Hur långt bort har du flugit?
Den är riktigt snabb om man vrider på fullt ös, sticker iväg riktigt kvickt! Men den är så lättflugen och har ju dessutom GPS funktion med return to home funktion vilket inte andra race drönare har.
Kameran kan spela in via FPV glasögonen till microsd kort, kanon smidigt men typ max 720p upplösning, det är svårt att avgöra höjden när man flyger med drönaren men annars är det skitballt!

50-60km/h ska den enligt uppgift göra, klarar lätt av att flyga 1000m iväg från mig.
Citera
2017-08-14, 12:19
  #364
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Kompisen är då så besviken att han knappt använder sin längre. Den flyger jättefint, stabilt och klarar hård vind. Kameran är fullt acceptabel, men räckvidden är en katastrof jämfört med vad dom lovar.
Den ska ju gå nån km med fjärrkontrollen, men hans tappar all kontakt efter kanske 100meter. Han har provat alla inställningar och trix han hittat på internet, men den är lika kass ändå, man kunde tro att han kör med telefonen och wifi, men så är det alltså inte.
Jag har en Mavic och den flyger jag lätt 3km med utan att videolänken ens hackar till. Och Mavicen har bättre kamera och är lika portabel som sparken.
Det låter som att den enheten är defekt, jag har absolut inga distansproblem med min Spark!
Citera
2017-08-14, 12:49
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Kompisen är då så besviken att han knappt använder sin längre. Den flyger jättefint, stabilt och klarar hård vind. Kameran är fullt acceptabel, men räckvidden är en katastrof jämfört med vad dom lovar.
Den ska ju gå nån km med fjärrkontrollen, men hans tappar all kontakt efter kanske 100meter. Han har provat alla inställningar och trix han hittat på internet, men den är lika kass ändå, man kunde tro att han kör med telefonen och wifi, men så är det alltså inte.
Jag har en Mavic och den flyger jag lätt 3km med utan att videolänken ens hackar till. Och Mavicen har bättre kamera och är lika portabel som sparken.

Hur ansluter han mobilen till kontrollen?
Jag hade också problem med räckvidden på Spark när telefonen var ansluten till kontrollen med Wifi.
Men nu sätter jag mobilen på flight mode och ansluter den till kontrollen med OTG-kabel och det funkar super.
Citera
2017-08-15, 14:28
  #366
Medlem
Är det någon som provat något "hack" till Dji drönare så man får samma räckvidd som i USA?
Typ detta: https://nolimitdronez.com/
Citera
2017-08-15, 16:32
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havefun11
Hur ansluter han mobilen till kontrollen?
Jag hade också problem med räckvidden på Spark när telefonen var ansluten till kontrollen med Wifi.
Men nu sätter jag mobilen på flight mode och ansluter den till kontrollen med OTG-kabel och det funkar super.

Det är precis så han gör, OTG-kabel alltså. Han är inne på om det kan vara att den är i EU-läge. Om man lyckas få den i FCC-mode så kanske man får full räckvidd spekulerar han. Tyvärr verkar det vara lite meckande att lura över den i USA-läge..
Citera
2017-08-15, 17:13
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Det är precis så han gör, OTG-kabel alltså. Han är inne på om det kan vara att den är i EU-läge. Om man lyckas få den i FCC-mode så kanske man får full räckvidd spekulerar han. Tyvärr verkar det vara lite meckande att lura över den i USA-läge..

Jo, tyvärr är räckvidden sämre i CE än t.ex. USA
Men så dålig ska den inte vara. Har han ställt in den på 2,4 Ghz? Det kan vara lite lurigt med OTG-kabel då 5,8 Ghz är förvalt.
Men om man ansluter telefonen med Wifi och byter till 2,4 , stänger av wifi (eller sätter få flight mode) och ansluter met OTG-kabel så borde han få 5 km i räckvidd, men det är en bit ifrån 2 km som man får om man flyger i t.ex. USA
Berätta gärna om det hjälpte.

Har sett att det kommit lite "hack" till DJI för att få full effekt, men det har jag inte provat.
Citera
2017-09-03, 11:16
  #369
Medlem
Dennos avatar
Jag funderar på att investera i en drönare. Har kollat på Spark men alla verkar störa sig på att kameran bara är 1080 och inte 4k?!
Sedan undrar jag, importera från staterna kontra köpa den här i Sverige? Priset skiljer ju en del. Såklart lär man väl få skatta och tulla för den om man tar den från staterna.

Någon som importerat den?
Citera
2017-09-04, 21:27
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Jag funderar på att investera i en drönare. Har kollat på Spark men alla verkar störa sig på att kameran bara är 1080 och inte 4k?!
Sedan undrar jag, importera från staterna kontra köpa den här i Sverige? Priset skiljer ju en del. Såklart lär man väl få skatta och tulla för den om man tar den från staterna.

Någon som importerat den?

Största problemet med Spark är väl att den har väldigt begränsad räckvidd enligt vad jag läser på nätet..
Citera
2017-09-05, 09:08
  #371
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ades
Största problemet med Spark är väl att den har väldigt begränsad räckvidd enligt vad jag läser på nätet..
Ja utan den riktiga kontrollen har den det. Då är det några hundra meter knappt.
Citera
2017-10-01, 10:18
  #372
Medlem
Får man nån flygkänsla med drönare tillsammans med "glasögon" ?
Kan annars tänka mig det kan bli coolt i framtiden när bildkvalitet och VR-glasögon blir bättre... känslan att man själv flyger fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback