Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 08:11
  #349
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
REKOMENDERAR ALLA ATT KÖPA EN DJI SPARK!

Bästa hobby drönaren som dessutom filmar och fotar i 1080p! Även gestikulerings kamera så man kan styra den utan tillbehör dvs med bara händerna!

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
jag har en Mavic och är så j*vla nöjd med vad den levererar
är nästan sugen på att köpa Spark också för storleken

Om denna video varit uppe i tråden innan så ber jag om ursäkt, men tror inte jag har sett den tidigare 'den är rätt så färsk (10.e Juli)'.

I alla fall, en suverän jämförelse film mellan Mavic & Spark i varje fall för en (mig) som är nybörjare samt mycket sugen på köpa en schyst DJI drönare.

https://www.youtube.com/watch?v=KwfD6Ybb5SU
__________________
Senast redigerad av DragonOnWall8 2017-08-03 kl. 08:32.
Citera
2017-08-03, 12:42
  #350
Avstängd
Idag fick jag hem ett paket som innehöll en Walkera 250 runner advanced med GPSx2 och tillhörande Walkera 4 Goggles, grymt sugen på att testa grejerna men det regnar här!
Citera
2017-08-03, 12:54
  #351
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Är det någon som får kartan att fungera på Luftfartsverket? De har uppdaterat kartbilden och ritar den inte längre ut områdena?

Sidan står och laddar hela tiden men ingenting händer.

Har testat i mobilen på Iphone 6s Safari, och Google Chrome i datorn, men ingen laddar?

Nu har de fått igång lagrena igen.
Citera
2017-08-03, 13:41
  #352
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Om denna video varit uppe i tråden innan så ber jag om ursäkt, men tror inte jag har sett den tidigare 'den är rätt så färsk (10.e Juli)'.

I alla fall, en suverän jämförelse film mellan Mavic & Spark i varje fall för en (mig) som är nybörjare samt mycket sugen på köpa en schyst DJI drönare.

https://www.youtube.com/watch?v=KwfD6Ybb5SU

du lär sällan bli besviken om du bestämmer dig för att köpa en DJI SPARK iaf den saken är säker!
Citera
2017-08-04, 18:23
  #353
Medlem
svampdamps avatar
Om man önskar köpa en drönare av lite dyrare klass vart vänder man sig? Finns det återförsäljare i Europa som inte tar de huttlösa priserna som de svenska butikerna tar?

Tack
Citera
2017-08-05, 10:04
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Om man önskar köpa en drönare av lite dyrare klass vart vänder man sig? Finns det återförsäljare i Europa som inte tar de huttlösa priserna som de svenska butikerna tar?

Tack

Det är nog minst lika dyrt i övriga europa.. Sverige har jämförbara priser, alltså inte dyrare..
Citera
2017-08-05, 19:35
  #355
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CF.Harper
Är det någon mer som har en Phantom 4 Advance? Jag har en del problem som man inte borde ha på en DJI, bla får upp varningen "strong interference" när jag använder en Galaxy S8 och det flimrar lite för ofta. Längsta avstånd jag testat är runt 1 Km, står på div drönarforum att A har hälften av P's räckvidd á 4 km . I övrigt är det härlig kvalité på video och bilder, vilket var anledningen till att jag inskaffade P4A'n

Ska köpa några extra batterier i morgon, har någon sett bättre pris än Webhallens 1499 kr?

Du vet att det beror totalt på var du är någonstans va? Bara för att massa amerikaner som bor ute i ödemarken får hur lång räckvidd som helst betyder det inte att du kommer komma lika långt som dem, iaf inte om du bor i ett någorlunda tätbebyggt område. Videostreamen till telefonen kommer starkt påverkas av var du flyger samt ifall du flyger bakom objekt så som hus/träd osv. Om det är knas överallt hela tiden, då är det nog något fel dock.

Kommer själv oftast inte längre än 1km i Stockholm utan att videofeeden kukar ur. (vi har dock ej samma drönare men deras videoräckvidd borde vara jämförbar).
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2017-08-05 kl. 19:40.
Citera
2017-08-11, 20:49
  #356
Medlem
Hegamons avatar
Jag köpte en drönare för 1000 kr på Rusta. Den flög förvånansvärt lång för det priset 300 meter bort. Den hade funktion att jag kunde se kameran i min Iphone. Den var väldigt stabil för att fotografera med. Tyvärr var kameran inte alls tillräckligt bra för ändamålet men det går ju byta. Helt prisvärd drone i billigaste segmentet.

Märket på Rusta-dronen är annars ett Kinesiskt välkänt märke men här så byter dom namn till Cooler Drone. Tyvärr flög jag bort dronen, 300 meter bort där upphörde sändaren fungera. Och nu vet jag inte riktigt vad den här. Men jag menar den var väldigt prisvärd som nybörjardrone av fullsize.

Jag har haft en billigare mindre drone också men den var skräp, och inget att lägga pengar på.
Citera
2017-08-11, 22:48
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
REKOMENDERAR ALLA ATT KÖPA EN DJI SPARK!

Bästa hobby drönaren som dessutom filmar och fotar i 1080p! Även gestikulerings kamera så man kan styra den utan tillbehör dvs med bara händerna!

Håller med!! Min Phantom har legat i lådan sedan jag fick min Spark.
Liten smidig så jag flyger på ställen där jag aldrig skulle starta min Phantom 3.
Dessutom kan jag ta med den över allt.
Inte lika bra kamera, men helt ok för mig.

Jag kan inte fatta att en så liten drönare kan vara så grym.
Citera
2017-08-12, 07:42
  #358
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Havefun11
Håller med!! Min Phantom har legat i lådan sedan jag fick min Spark.
Liten smidig så jag flyger på ställen där jag aldrig skulle starta min Phantom 3.
Dessutom kan jag ta med den över allt.
Inte lika bra kamera, men helt ok för mig.

Jag kan inte fatta att en så liten drönare kan vara så grym.

Jag har även införskaffat en Walker Runner 250 Advanced, med tillhörande FPV-Glasögon, det är verkligen en skitcool upplevelse, rekomenderas!
Citera
2017-08-13, 16:30
  #359
Medlem
Bananas avatar
Hur lång är räckvidden för att se kameran på surfplattan, på exempelvis DJI Phantom 3 & 4?

Vad anser ni om en begagnad Phantom 3S med ett extra batteri för ~2500, prisvärt? Skulle ju helst vilja ha en 4:a men känns lite risky att flyga en sån dyr pjäs.
Citera
2017-08-13, 16:53
  #360
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Hur lång är räckvidden för att se kameran på surfplattan, på exempelvis DJI Phantom 3 & 4?

Vad anser ni om en begagnad Phantom 3S med ett extra batteri för ~2500, prisvärt? Skulle ju helst vilja ha en 4:a men känns lite risky att flyga en sån dyr pjäs.

runt 5km
sen beror ju helt på terrängen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback