Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-21, 14:00
  #97
Medlem
Undra om grabben som ringde polisen hade en susning om dessa påföljder? Undra hur han känner nu såhär i efterhand?
Skönt att fått sista ordet?

Jag hade iaf haft lite dåligt samvete, antar att han förstod att människan inte gav ett seriöst hot genom runescape, utan bara skrev det som en "comback"
Citera
2014-07-22, 02:50
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprangkorv
Undra om grabben som ringde polisen hade en susning om dessa påföljder? Undra hur han känner nu såhär i efterhand?
Skönt att fått sista ordet?

Jag hade iaf haft lite dåligt samvete, antar att han förstod att människan inte gav ett seriöst hot genom runescape, utan bara skrev det som en "comback"

Tror att han som satte ditt honom på första plats ångrar sig. Garanterat.
Citera
2014-07-22, 03:32
  #99
Avstängd
Plaguetongues avatar
i USA åker du i fängelse för nästan vad som helst, om alla som sade sådana kommentarer i spel och på forum åkte dit skulle det inte finnas en enda jävel kvar på internet. hot och smädelser förekommer överallt på nätet hela tiden. om ni inte tror mig så testa spela lite call of duty eller World of warcraft eller nåt annat spel, där folk slänger dödshot på varandra hela tiden utan någon som helst mening.

visst är det fel att skriva något sådant men man ska inte ta det seriöst. personen som anmälde det mår säkreligen dåligt idag, 10år och en massa hundratusen dollar i böter för ett halvt uppkäftigt svar till någon som bad han gå och döda sig själv, jag hade antagligen skrivit nåt likartat begåvat tillbaka
Citera
2014-07-22, 13:59
  #100
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Vad du indirekt säger med en sådan här kommentar är att statlig censur är helt okej och att storebror är allsmäktig och bör ha makt över det skrivna och talade ordet. Lästips till dig: 1984. När du läst ut den kan du skicka en liten redogörelse för handlingen i PM så bjuder jag på en biljett till Nordkorea sen! Leve staten! Eller hur?

Finns det nån poäng i ditt inlägg eller ville du bara trycka in då många av flashbacks modeord du kunde i en mening? I så fall glömde du "aftonhoran"
Citera
2014-07-22, 17:05
  #101
Medlem
Phrees avatar
Gamla nyheter dock, fanns något liknande fall kring league of legends, fattar inte varför majoriteten människor verkar vara förvånade över denna händelse, vi pratar om USA faktiskt.
Citera
2014-07-25, 04:10
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Förstår inte de som säger att det är sjukt att han får fängelse för att det var ett "skämt", eller att sådant här förekommer på spel hela tiden. Jag lever bra mycket gärna i ett samhälle där det är olagligt att göra sådana här vidriga hot. Man ska inte bara kunna säga att man skämtade och sedan gå fri. Precis på samma sätt som att polisen ska bli orolig när en man på internet säger att han ska träffa och ha sex med ett mindre barn borde rimligtvis polisen även bli orolig när någon påstår att han ska utföra en skolmassaker.

För övrigt har jag aldrig hört något liknande trots många timmars spelande. Ja att någon säger att jag eller min familj ska mördas är en grej, men ingen normal människa säger att han ska ta livet av oskyldiga människor utan anknytning till personen som denne är arg på (jag). Lär er rikta er ilska till rätt person istället för att beklaga er över att polisen faktiskt värnar om samhällets medborgare genom att ta sådana här hot på allvar.

Det sinnessjuka är att han har blivit dömd till ett långt fängelsestraff för någonting han har sagt och inte vad han har gjort. Förstår du inte?

Det finns för många som dig. Dagens slaskmänniskor verkligen kastar bort vad hundratals miljoner har kämpat i generationer för. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Citera
2014-08-07, 16:25
  #103
Medlem
Ugions avatar
Upp till tio år = Max straff för hans brott som han ska dömas för. Om han inte får riktig otur och får sämsta domaren kommer han inte få tio år och 250,000 dollar i böter.
Citera
2014-08-28, 06:24
  #104
Medlem
Funkydudes avatar
Man mår ju typ dåligt när man läser detta Fyfan, snubbens liv är förstört.

Då hotet trots allt var relativt utförligt förstår jag att polisen undersöker det hela. Kan även köpa att han åker dit för något som kan motsvara olaga hot. Men samhällstjänst, böter och någon månads ban från spelet hade räckt långa vägar imo. Och då är jag generellt för hårdare straff inom rättsväsendet. Om killen nu är ostraffad och man alltså hittar nada som tyder på att han ska genomföra något dåd.

Sedan kan de ge trollet som drev med honom en light-version av det straffet då han bad snubben ta livet av sig.

Fast egentligen tycker jag det inte borde bli några konsekvenser öht mer än att Runescape kanske stänger av dem ett tag. Hotet framfördes ju inte mot personen han snackade med utan det var mot GM:s gamla skola. Förstod det som om han skrev det som i en chat, alltså inget som finns för allmän beskådan ett längre tag. Om man bortser från vad lagtexten säger tycker jag i det här fallet att det knappast kan anses som ett hot öht. Det enda man som sagt ska kolla upp är huruvida han verkligen planerar något. Gör han inte det finns där inget brott i mina ögon. Visst, betala böter för polisinsatsen men that´s it.
Citera
2014-09-07, 22:13
  #105
Medlem
Fyfan vad larvigt. Helt sjukt, fängelse för att man skrivit nåt över Runescape..
Citera
2014-09-07, 22:20
  #106
Medlem
Adam211s avatar
Yttrandefrihet betyder inte att man kan skriva vad som helst över internet. Man är fortfarande ansvarig över vad man säger och skriver på internet. Polisen i USA gjorde rätt som frihetsberövade grabben.
Citera
2016-09-05, 16:39
  #107
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Helt absurt tycker jag självklart. Man ska kunna se skillnad på "skämt" och allvar. Han menade inte allvar med det han sa.
Citera
2017-08-27, 13:56
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
"The other gamer said that Pillault should go kill himself, and Pillault responded, stating, ‘he would not just kill himself, but he would take out a local high school.’ Once Josh made a comment on Columbine, the other gamer had gotten what he wanted, and replied ‘Knock Knock.’

‘Knock Knock’ referring to the feds coming and knocking on Pillaunlt’s door, which is what happened. Josh has been in prison ever since."
http://sourcefed.com/second-teen-arr...-game-comment/

Sarkastiskt eller inte, man skämtar inte om sånt. Rätt åt idioten.
Jag vet inte om jag riktigt förstår. Någon sa alltså till josh Pillault att han skall gå och döda sig själv.

Josh respons var då: Han skulle inte bara döda sig själv, utan han skulle först begå en massaker - Ungefär citat, men det var så han menade.

Då fick Josh responsen tillbaks: ''Knock, knock''.

Och då har han suttit sedan dess?

Jag är förvirrad...

Vad har ''Knock, knock'' för betydelse.

Känns lite som om du skriver att Josh och Pillult är två olika personer. Men han heter väl Josh Pillult?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback