Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-08-27, 13:57
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
kolla videon han sa typ "go kill yourself" till en snubbe som hållde på och var jobbigt och nu har han suttit 9 månader i fängelse för det men

Fan man skriver mycket skit på till ex WoW ska man börja oroa sig att polisen kommer och knakar på xD
Vilken video då?
Citera
2017-08-27, 16:51
  #110
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag vet inte om jag riktigt förstår. Någon sa alltså till josh Pillault att han skall gå och döda sig själv.

Josh respons var då: Han skulle inte bara döda sig själv, utan han skulle först begå en massaker - Ungefär citat, men det var så han menade.

Då fick Josh responsen tillbaks: ''Knock, knock''.

Och då har han suttit sedan dess?

Jag är förvirrad...

Vad har ''Knock, knock'' för betydelse.

Känns lite som om du skriver att Josh och Pillult är två olika personer. Men han heter väl Josh Pillult?
Någon säger till Josh att han (Josh) bör döda sig själv och Josh säger då rätt detaljerat hur han istället ska utfärda en skolmassaker och sedan döda sig själv a la Columbine. "Knock knock" syftar på att han ska ringa polisen för att anmäla Josh för dessa hoten och att de (polisen eller insatsstyrkan) snart kommer knacka på Joshs dörr.
Citera
2017-08-27, 17:28
  #111
Medlem
ReiseReises avatar
Man kan läsa om rättegången här: http://www.ca5.uscourts.gov/opinions...-60222-CR0.pdf


Visst kan vi uppfatta det som något väldigt extremt att få fängelse över något man skriver när man spelar (vi som spelat Cod, Wow, Dota och annat vet hur språket kan se ut), men läser man domen jag precis länkat så framkommer det tydligt att det finns mycket mer till den här historien än vad som framkommit i tråden.

Joshua Pillault ska under en väldigt lång period ha visat tendenser till aggressivt beteende på skolan. Han har tidigare försökt ta sitt liv. Han har en lång historia av narkotika och alkoholmissbruk (söp varje dag). Han ska ha studerat, köpt, testat och skrytit om vapen och explosiva ämnen. Han har en lång historia av att avgudat skolmassaker i USA och idoliserat förövarna, han ska vid flera tillfällen ha försagt sig till vänner i verkliga livet att han planerar att utföra en attack inom en snar framtid och varnat dem för att undvika skolan vid vissa datum.

Det är alltså inte något " du skrev så därför blir det fängelse" fall, utan man har verkligen grävt på djupet under hans liv och hittat väldigt många varningstecken vilket har gjort straffet mycket hårdare än vad som först var förväntat.
__________________
Senast redigerad av ReiseReise 2017-08-27 kl. 17:35.
Citera
2018-07-02, 21:34
  #112
Medlem
VincentLels avatar
Han blev nyligen utsläppt och har börjat med YouTube videos. Kanallänk: https://www.youtube.com/channel/UC7K...ctbfvMg/videos
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback