Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-17, 12:14
  #1
Avstängd
flashbackups avatar
https://www.youtube.com/watch?v=2kMs05VaOfE

Inget i svensk media än så länge verkar det som. Andra nyhetssajter världen om skriver om det dock.
Forskare och geologer ska vara på plats för att ta prover.

Någon som ligger inne med mer info?
Citera
2014-07-17, 12:42
  #2
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
https://www.youtube.com/watch?v=2kMs05VaOfE

Inget i svensk media än så länge verkar det som. Andra nyhetssajter världen om skriver om det dock.
Forskare och geologer ska vara på plats för att ta prover.

Någon som ligger inne med mer info?
Ingen info. Men det ser ju ut som en nedslagskrater. Metoriten verkar ha gått genom marken, kanske ner till något underjordiskt vattendrag.
Citera
2014-07-17, 12:47
  #3
Medlem
frysta utav permafrost gigantiska gas/lera/vatten reserv som börjat brinna(brända kanter)

Permafrosten kryper mot polerna - global uppvärmning etc etc etc
Citera
2014-07-17, 13:11
  #4
Medlem
Irrelevantnames avatar
Citat:

"Giant hole appears at 'world's end'. Siberia’s frozen soil — known as permafrost — contains millions of tons of methane gas. As the surface slowly warms, this gas begins to be released — and pools into highly volatile pockets. A mixture of water, salt and gas may have ignited an underground explosion. Another possibility is that the gas pocket may simply have built up enough pressure to pop like a Champagne cork , though given that the earth around the eruption is burned , that seems unlikely. I'm no geologist but that's calcined rock right there.
I guess alien stories are more interesting than science but why the hell do we have to use fracking to get our natural gas, when it just explodes out of the ground there? Does that particular hole look safe to you ? Would you like to live on Venus ?

Tycker den här snubben förklarar det ganska bra!
Citera
2014-07-17, 13:36
  #5
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus12
frysta utav permafrost gigantiska gas/lera/vatten reserv som börjat brinna(brända kanter)

Permafrosten kryper mot polerna - global uppvärmning etc etc etc

Global uppvärmning eller så kommer förändrat klimat från att polerna flyttar sig.
Citera
2014-07-17, 15:32
  #6
Avstängd
affekaffes avatar
Finns liknande hål i Turkmenistan men det hålet brinner. Jag tror helt enkelt att det handlar om gashål.
Citera
2014-07-17, 16:35
  #7
Medlem
TheJackets avatar
[quote=affekaffe|49611143]Finns liknande hål i Turkmenistan men det hålet brinner. Jag tror helt enkelt att det handlar om gashål.[/QUOTE


Det hålet både skapades och tändes på av sovjet.
Citera
2014-07-17, 18:25
  #8
Avstängd
affekaffes avatar
[quote=TheJacket|49611771]
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Finns liknande hål i Turkmenistan men det hålet brinner. Jag tror helt enkelt att det handlar om gashål.[/QUOTE


Det hålet både skapades och tändes på av sovjet.

Okej, men detta hål är skapat av naturen då eller? Känns långsökt.
Citera
2014-07-21, 09:04
  #9
Medlem
JustZlatans avatar
Tur att man läser Friatider. Kan det vara ett rymdskepp som har lämnat sin parkeringsplats och flugit hem?

http://www.friatider.se/h-r-r-det-my...let-i-sibirien
Citera
2014-07-21, 20:08
  #10
Medlem
insectqueens avatar
Jag läste att det är en portal av något slag det var en kvinna som berättade det för mig på annat forum, tydligen hade de "andliga atlantisarna" kommunicerat detta till henne genom visioner för flera år sen så hon var eld och lågor över att det äntligen fanns glasklara bevis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback