Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-20, 15:57
  #157
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Bullshit... Det kastar på sin höjd träskor efter en! De borde lära sig spela hockey först, innan de moppsar upp sig mot riktiga vikingar... Finnjävlar!

Haha, prova vettja
Citera
2014-07-20, 19:43
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Haha, prova vettja

Har varit i Åbo och omnejd bedömt 10 ggr. Du är full av skit!
Citera
2014-07-20, 20:50
  #159
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Har varit i Åbo och omnejd bedömt 10 ggr. Du är full av skit!

mm, visst. vilket är din favoritnattklubb?
Citera
2014-07-20, 22:13
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
För en svenskpratande är nog Åbo farligast. Där går gängen lös om natten och bara söker orsak till konflikt. Synd faktiskt då jag älskar sommarstaden Åbo och dess skärgård. Är där med privat båt varje sensommar upp i Aura å, galet trevligt om inte dessa svenskhatargäng hade funnits. För att slippa stryk förra augusti blev jag tvungen att på min knaggliga finska förklara att farfar minsann hade 37 bekräftade kills under vinterkriget. En död ryss gör alltid en purfinne nöjd btw. Så om man inte pratar finska är förmodligen lite otippat Åbo farligast. ( unikt för Finland i övrigt, svenskar är inte populära men det är bara i Åbo det blir slagsmål)

BS. Är där varje sommar med mina svenska kompisar (både finlandssvenskar och stockholmare) - vi beter dessutom ganska odrägligt - men aldrig ens varit nära lite tjafs. Brudarna gillar Stockholmare där, så förutom odrägligheten snor vi även finnarnas brudar, men ändå aldrig bråkat

Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
mm, visst. vilket är din favoritnattklubb?

Min är börsen (Hamburger Börs). Brukar fyllekäka på kinesen på torget utanför efter. Förar ofta på Aussie Bar eller någon annan å-båt. Tvivlar du mig också nu eller måste jag visa bilder?

Det kanske bara är dig som hela Åbo hatar? Eller kryddar du kanske situationen i farliga Åbo lite?
__________________
Senast redigerad av Lindgren08 2014-07-20 kl. 22:16.
Citera
2014-07-25, 17:27
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dac83
här är en karta över länder som anses farliga för turister: http://cdn.theatlantic.com/static/mt...16.19%20PM.png


Kan hålla med om det mesta, men likväl är det där tyvärr en politiskt färgad karta. Nordkorea skall inte vara rödmarkerat, och inte Iran heller. Antiamerikansk diktatur är inte lika med fara.
Iran skulle jag snarare sätta på turkost, och det är baserat på egna erfarenheter som västerländsk turist i det landet.
Citera
2014-07-25, 20:18
  #162
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
BS. Är där varje sommar med mina svenska kompisar (både finlandssvenskar och stockholmare) - vi beter dessutom ganska odrägligt - men aldrig ens varit nära lite tjafs. Brudarna gillar Stockholmare där, så förutom odrägligheten snor vi även finnarnas brudar, men ändå aldrig bråkat



Min är börsen (Hamburger Börs). Brukar fyllekäka på kinesen på torget utanför efter. Förar ofta på Aussie Bar eller någon annan å-båt. Tvivlar du mig också nu eller måste jag visa bilder?

Det kanske bara är dig som hela Åbo hatar? Eller kryddar du kanske situationen i farliga Åbo lite?

Gigglin Marlin är bäst och sniglarna på Fransmanni bör provas tillsammans med deras gödkalv från Normandie. Att stockholmare är poppis i Åbo är för mig ett helt nytt begrepp.
Citera
2014-07-25, 20:46
  #163
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Gigglin Marlin är bäst och sniglarna på Fransmanni bör provas tillsammans med deras gödkalv från Normandie. Att stockholmare är poppis i Åbo är för mig ett helt nytt begrepp.

tja man får vad man betalar för...och jag gillar inte betala för fitta (vilket är samma konto som nattklubb) Forte är sunkigt och äckligt men man får hyfsat ligga alla dagar i veckan. Jag har nån gång när jag var (helt finskakunnig men jättefull) åbobo ibland låtsats vara riksvensk med fejkad förortsbrytning och det funkade. Åbos mindervärdeskomplex är ej att förakta...
Citera
2014-07-26, 20:17
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Gigglin Marlin är bäst och sniglarna på Fransmanni bör provas tillsammans med deras gödkalv från Normandie. Att stockholmare är poppis i Åbo är för mig ett helt nytt begrepp.

Inte bland killarna, men väl bland tjejerna seså, Åbo (och Finland) är inte ens nära att höra hemma i den här tråden, så diskussionen kan väl avslutas här.
Citera
2014-08-11, 11:40
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
mm, visst. vilket är din favoritnattklubb?

Har inte direkt nån favoritklubb, men jag har varir på både pubar, krogar och restauranger. Har både varit på hockeyläger som ung och gjort arbetsuppdrag i åbo. Lärt känna en del folk och varit på besök ett par ggr. Har varit på banken och skolan etc åsså ett dansställe jag inte kommer på namnet. Rätt bra utemiljö tycker jag, men det har iaf aldrig varit problem med slagsmål osv. De få gånger det varit nära har det 100 % av gångerna varit mycket snack och liten verkstad, lr ingen verkstad rättare sagt.

Den spontana responsen är oftast helt bra, speciellt bland tjjejerna. Finnar har alltid haft en slags matchokomplex så fort det kommer svenskar in i bilden. Ni verkar ha ett extremt behov av att hävda er och påstå att finnar är så mycket tuffare etc. Men när det väl kommer till kritan drar de sig ur. Det är en stor myt finnarna själv fantiserat ihop att de skulle vara tuffare än svenskar. Bullshit säger jag. Ni får stryk 8 av 10 ggr... på gatan, i ringen, iburen och på hockeyplan.

Jag gillar finnar dock, missförstå mig rätt. Ni behöver komma ner på jorden lite bara!
__________________
Senast redigerad av redlineoffside 2014-08-11 kl. 11:42.
Citera
2018-05-24, 13:49
  #166
Medlem
GormDenGamles avatar
Forbidden Destinations You Can Never Visit

  • Snake Island, Brazil
  • Lascaux Caves, France
  • Area 51, United States
  • North Sentinel Island, India
  • Bohemian Grove, United States
  • Ise Grand Shrine, Japan
  • Heard Island, Australia
  • Poveglia, Italy
  • Vatican Secret Archives, Vatican City
  • Tomb of Qin Shi Huang, China
  • Surtsey Island, Iceland
  • North Brother Island, United States
  • Mezhgorye, Russia
  • The Dome of the Rock, Jerusalem
  • Niihau, United States
  • The Queen’s Bedroom, U.K.
  • Coca-Cola Recipe Vault, United States
  • U.N. Buffer Zone, Cyprus
  • Church of Our Lady Mary of Zion, Ethiopia
  • Svalbard Global Seed Vault, Norway
  • Moscow Metro-2, Russia
  • Fort Knox, United States
  • Chernobyl’s Exclusion Zone, Ukraine

https://www.farandwide.com/s/forbidd...=newsuk-thesun
Citera
2018-11-21, 13:46
  #167
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
[b][*]North Sentinel Island, India

Orsaken:

US man 'killed in India by endangered Andamans tribe'

https://www.bbc.com/news/world-asia-india-46286215
Citat:
An American tourist is reported to have been killed by an endangered tribe in India's Andaman and Nicobar islands.

Fishermen who took the man to North Sentinel island say tribespeople shot him with arrows and left his body on the beach.

Local media say he was a missionary. He has been identified as John Allen Chau.

Contact with indigenous Andaman tribes living in isolation from the world is illegal. Estimates say the Sentinelese number between only about 50 and 150.

Seven fishermen have been arrested for illegally ferrying the American to the island, police say.

Taggar: North Sentinel - sentineles - sentineleser - sentineleserna - Sentinelese - Andamanörarna - Andamanerna
__________________
Senast redigerad av Ördög 2018-11-21 kl. 13:56.
Citera
2018-12-24, 12:38
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dac83
här är en karta över länder som anses farliga för turister: http://cdn.theatlantic.com/static/mt...16.19%20PM.png

här är själva artikeln: http://www.theatlantic.com/internati...n-maps/274593/

men det är ju normalt ingen turist som åker till dessa röda ställen, utan mer vanligt är ju mexico, thailand, filipinnerna, indonesien , inden och då är ju framför allt storstäderna farliga, speciellt på kvällen!


Hur kan Japan vara gult men inte USA eller Sverige?
Vad är farligt i Japan? Det är ju typ 100 mord om året ?

Tänker på Sverige... vissa delar av Malmö är ju sämre än Mogadishu..

Usa.. jag själv har blivit utsatt där. Hur kan inte det vara gult på USA?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2410138

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback