Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 08:22
  #7513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah

NiP klarar inte av att trade:a som terrorister. Dennis är rent usel med AWPn (overpass är ju skrattretande dåligt spel av honom, hur många gånger gav han inte bort övertag som ENCE tappade) och resten av laget lever på ren tur. Det är tråkigt när laget inte uppvisar någon kvalité alls och enbart lever på att spelarna ska clutcha ut rundorna.


Håller med dig, och det är därför deras ct spel också haltar.
Citera
2018-07-23, 09:08
  #7514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelkuken
Kunde inte inte se matchen vad gick snett för mumintrollen? Hoppades också att nip skulle missa majorplats för jag gillar Ence och skulle verkligen vilja se huvuden rulla på Nips HQ vid ännu en missad major.

Ptja, ENCE hade redan spelat en BO3 som gick 3 kartor. D.v.s. dom hade redan spelat åtminstone 2,5h CS innan, lägg till uppvärmning och väntande mellan matcher etc. så har du 6h CS innan dom fick möta NiP.

Dom hade inte en chans, man såg i deras spel att ENCE var trötta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Mitt nät la ner igår när jag skulle kolla fnatic navi.
Kollade lite på min mobil. De engelska kommentatorerna var underbara
"Nu sitter simple med huvudet i händerna och tänker.. varför kan inte resten av laget vara som mig"

Eller asgarvet när krimz gör allt i sin makt för att inte banka sönder sitt bord.

Kunde bara se lite, men draken fortsätter med att blanda och ge ser jag på statsen. Gud på inferno, jag på train...


Draken har aldrig varit bra på Train och ärligt talat så tycker jag inte Fnatic någonsin visat sig stark på den. Dom vann Cologne på den men det var åter en sådan sak som händer en gång per tio tusen turneringar, flusha kör två ace för att ta OT. Det är här jag är lite förvirrad, den enda som kan lira Train är JW och han är lite upp och ner. Varför inte banna den? Det är inte en bra map för svenska lag.

s1mple måste ju vara frustrerad innerst inne. Edward, flamie och Zeus gör så dåliga beslut att jag tror att dom är köpta ibland.

Och ja, fy fasen vad skönt det är att slippa HenryG och Sadokist. Jag är så urless på dom två.
__________________
Senast redigerad av Woozah 2018-07-23 kl. 09:13.
Citera
2018-07-23, 10:28
  #7515
Medlem
Ändå tycker jag att de tre har skärpt till sig. De är inte lika usla som i höstas när navi enbart levde på simple.
Men de tre är som nip. Ingen tanke på att tre är bättre än en.

Kollat majorschemat. Vilka skulle kunna hota astralis mer än navi? Navi enbart för att de faktiskt har spelat ihop sig trots de tre musketörernas tveksamma insatser ibland. Allt är inte bara simple längre, även om de inte klarar att han har en pissig dag.

Om nätet funkar idag har jag lite matcher att titta igen. Nips båda igår samt att jag vill se fnatic med draken.
Tror att draken kan passa i fnatic, men är rädd att hans huvudlöshet även kommer ställa till det där.
Citera
2018-07-23, 11:07
  #7516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Ändå tycker jag att de tre har skärpt till sig. De är inte lika usla som i höstas när navi enbart levde på simple.
Men de tre är som nip. Ingen tanke på att tre är bättre än en.

Mjo, visst är Edward och Flamie långt mer stabila nu än innan. Men Zeus, han får vara glad om han går över 1 rating.

Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Kollat majorschemat. Vilka skulle kunna hota astralis mer än navi? Navi enbart för att de faktiskt har spelat ihop sig trots de tre musketörernas tveksamma insatser ibland. Allt är inte bara simple längre, även om de inte klarar att han har en pissig dag.

Mouz och FaZe enligt mig. FaZe förlorade enbart för att Rain presterade långt under förmåga och det var kul att se Olof tillbaka i riktigt bra form. Tror inte Rains dåliga spel upprepar sig.

C9, MiBR och Liquid tycker jag är place holders.

Edit: Såg att du pratade om majorn. Inte tittat där.

Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Om nätet funkar idag har jag lite matcher att titta igen. Nips båda igår samt att jag vill se fnatic med draken.
Tror att draken kan passa i fnatic, men är rädd att hans huvudlöshet även kommer ställa till det där.

Jag har sagt det innan och säger det igen: Draken är Sveriges bästa AWP. Han har dock fastnat i lag som spelar kartor han (och resten av laget) är dålig på.

Sverige har så konstiga map picks just nu att jag vill slå mig i ansiktet. Fnatic förstår jag dock då de har en AWP och train bör vara bra, problemet är att resten inte vet hur man roterar bra utan det var Olof som skötte det och han gjorde det bra.

Flusha, JW och Krimz bör hålla sig till kartor där AWP-avståndet är lite kortare då Drakens absoluta styrka är just close-range AWP. Jag skulle kunna se dom bra på overpass, mirage, cache etc. där man inte behöver ta duels på långa avstånd.

NiP tycker jag bör hålla sig till Inferno, Nuke som first picks och sedan gå över till korta kartor som mirage och cache.
__________________
Senast redigerad av Woozah 2018-07-23 kl. 11:11.
Citera
2018-07-23, 12:30
  #7517
Medlem
Nip borde vara dugliga på mirage, men deras ct sida är skitkass eftersom alla ska lösa biffen på egen hand.

Inferno. Tja.. får public känsla av dom där. De lirar enbart på känsla. Tycker inte alls de har tillräcklig tyngd där. Forest på samma ställe som alltid, får ett pannskott och sedan är de bara två typ. Jämför med hurvastralis håller a. Ungefär samma possar, men dynamisk rörelse på de tre. Så fort någon rör sig, byter poss, så innebär det att de andra två reagerar också.
I nip aggrar forest, två tittar på vad som hände, blir ryggade och dör.
Lätt i teorin, men svårt att få till för gamla rävar som enbart levt på överjävlig firepower innan.

La märke till i cologne att hs'n inte alls duggade lika tätt som tidigare hos topplagen. Många fullmaggspray från korta avstånd and so on..
Kan ha fel, men det var en stark känsla av mindre hs.
Citera
2018-07-23, 20:32
  #7518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Nip borde vara dugliga på mirage, men deras ct sida är skitkass eftersom alla ska lösa biffen på egen hand.

Inferno. Tja.. får public känsla av dom där. De lirar enbart på känsla. Tycker inte alls de har tillräcklig tyngd där. Forest på samma ställe som alltid, får ett pannskott och sedan är de bara två typ. Jämför med hurvastralis håller a. Ungefär samma possar, men dynamisk rörelse på de tre. Så fort någon rör sig, byter poss, så innebär det att de andra två reagerar också.
I nip aggrar forest, två tittar på vad som hände, blir ryggade och dör.
Lätt i teorin, men svårt att få till för gamla rävar som enbart levt på överjävlig firepower innan.

La märke till i cologne att hs'n inte alls duggade lika tätt som tidigare hos topplagen. Många fullmaggspray från korta avstånd and so on..
Kan ha fel, men det var en stark känsla av mindre hs.

Jo, jag menade mer att det är en av kartorna som dom borde fokusera på, inte overpass och train...det är två helt ologiska kartor för NiP just nu.
Citera
2018-07-25, 02:11
  #7519
Medlem
Fnatic vs faze vilket jävla game.... fan vad sur niko ska vara som hardcarryade med 38 kills och loosar 16-14 innan det är färdigt
Citera
2018-07-25, 07:50
  #7520
Medlem
Tycker xizt har börjat hitta stilen igen.
Men d2.. vilken cirkus...
Banan har spelats av alla sedan 99. Ändå verkar den ny för fnatic... tänker mest på possar som ct.
Citera
2018-07-25, 08:19
  #7521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelkuken
Fnatic vs faze vilket jävla game.... fan vad sur niko ska vara som hardcarryade med 38 kills och loosar 16-14 innan det är färdigt

Så jävla tråkigt att varenda game man vill se är lagda 23:00... Vem fan bryr sig ens om mibr-c9?

Tycker man kan börja lägga turneringar utanför USA. Kanske inte just denna eftersom hela poängen är att det sänds på tv, men ändå... 😴

Verkar ju ändå som Olof har hållit klass i varje karta. Nu var det som sagt Rain... Dags att börja steppa upp igen.
__________________
Senast redigerad av Woozah 2018-07-25 kl. 08:22.
Citera
2018-07-25, 10:08
  #7522
Medlem
Jag bettade c9, då jag tycker mibr är helt ute och cyklar.
Golden.. tja godkänd insats tycker jag. Mibr kommer nog ha det svårt en tid framöver. De borde satsa på en brasiliansk line.

Bettade även fnatic då faze inte kan prestera. De har allt, men ändå inte. Hungriga fnatic kändes som mer än 50% och det visade sig vara rätt. Men det känns som två rätt så lösa lag rent taktikmässigt. Det funkar när det funkar, men svåra dagar blir det pannkaka.

Först nu börjar jag få ett hum om hur lagen står sig efter alla transfers.

Dagens bet: inte alls.. skitodds rätt igenom. Såg 2 i odds på liquid igår mot mibr. Men satsade inte. Idag ligger de bästa oddsen på typ 1.65.

Måste hitta någon lägre liga att följa
Citera
2018-07-25, 11:01
  #7523
Medlem
Läste en kommentar angående c9-mibr igår.
"Helt omöjligt att c9 kan vinna med halva laget i mibr. De känner till varenda taktik... "
Tja.. så här i efterhand framstår man ju som en idiot.

Men trots det fick mibr kämpa.. visar bara på vilka problem de har
Citera
2018-07-29, 20:44
  #7524
Medlem
Navi - Liquid. En studie i kaos. En match där kaos bemöttes med mer kaos.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback