• 7 300 online
  • 1 139 047 medlemmar
  • 59 002 246 inlägg
2017-10-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Såg t sidan för optic på inferno.
De agerade som ett gatherlag, så de har en del att jobba på. Sedan fattar jag inte callet med att gå gång på gång rätt in i killen som är het för kvällen i motståndarlaget.

De kom igenom mitt mot a för att vika ner mot ct, men nene.. tillbaka till killen som pangar hs i sömnen på a, gärna på rad...

Som sagt gatherlag än så länge.
Men de har aimen.. nästa vecka kör de taktiker

Och på Overpass var det CT sidan som gick åt skogen. Speciellt en runda när båda lagen hade starka köp. Allu satt framför A site med AWP och kollade mot A short medans en polare var i Connector. Då körde Liquid contact play på long. Men ingen från Optic kollade ju long så de körde fram hela vägen till A site, flashade ut och fick Allu i ryggen sen var det kört.
Citera
2017-10-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jag tycker han är on-par med Friberg, vilket gör utbytandet av honom än mer konstigt ärligt talat. Hela poängen var att dom skulle få in en ny bättre talang och personligen så tror jag inte Rez klarar det.

Det återstår väl att se, men jag ser framtid i Draken men inte i Rez.

Rez är ny och osäker. Man ser hans potential i uppvärmningarna när han är avslappnad, riktigt bra aim. I matcher känns han stressad och osäker dock.

NiPs största problem är att de inte spelar som ett lag. Det är hysteriskt roligt att se på när de förlorar 5vs2 övertag och antiecos genom att alla försöker vara lonely-hero och springer och dör en och en utan att ha någon som refragar. Samma i clutch-situationer, de peakar inte samtidigt utan dör en och en.

Get right är ju stendöd vid det här laget, missar sprays från 3 meters avstånd. Samma med xizt, men han är även värdelös som IGL, alltid fel beslut. Sen förstår jag inte riktigt hyllningen av Threat, vad har han tillfört egentligen? Sällan man ser NiP köra någon avancerad taktik direkt, utan de går fortfarande runt en och en och letar picks varje runda.
Citera
2017-10-08, 21:46
Medlem
Förstår varför NIP bannar Overpass vanligtvis.

3 rundor som de förlorat nu PGA tidsbrist..
Senast redigerad av Bananpyret 2017-10-08 kl. 21:50.
Citera
2017-10-09, 19:16
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Rez är ny och osäker. Man ser hans potential i uppvärmningarna när han är avslappnad, riktigt bra aim. I matcher känns han stressad och osäker dock.
Han är ju ansedd som en av Sveriges största talanger just nu. Device, Olofmeister, Flusha och Kjaerbye har alla sagt att Rez är ett av de stora kommande namnen.
Ge han tid. Dessutom är det nog svårt att spela i ett lag som NIP där man kör på känn mer än strats.

Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
NiPs största problem är att de inte spelar som ett lag. Det är hysteriskt roligt att se på när de förlorar 5vs2 övertag och antiecos genom att alla försöker vara lonely-hero och springer och dör en och en utan att ha någon som refragar. Samma i clutch-situationer, de peakar inte samtidigt utan dör en och en.
Med lite disciplin hade NIP varit ett bättre lag, men också mycket tråkigare.
Citera
2017-10-12, 12:26
Medlem
Heroic north igår var bra.
North har verkligen koll och är samspelade två och två.
Heroic var inte dåliga pp något sätt.. lite nip i spelstilen, där skill prioriteras.
Norths retskes på A på mirage var imponerande, bara en runda de fick hjärnsläpp när alla hade party i mitt på väg in i A.
Iövrigt riktigt imponerad av North.
De spelar som en annan tror man spelade då det begav sig. Eller rättare sagt önskat man gjorde...
Citera
2017-10-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Heroic north igår var bra.
North har verkligen koll och är samspelade två och två.
Heroic var inte dåliga pp något sätt.. lite nip i spelstilen, där skill prioriteras.
Norths retskes på A på mirage var imponerande, bara en runda de fick hjärnsläpp när alla hade party i mitt på väg in i A.
Iövrigt riktigt imponerad av North.
De spelar som en annan tror man spelade då det begav sig. Eller rättare sagt önskat man gjorde...

Blev imponerad utav Cloud 9 mot G2 med. Skadoodle spelade bra äntligen men fortfarande inget man kan räkna med i framtiden. Men när han spelar bra och man sedan har Stewie som går off (3k i smoken på long på cobble t ex) då kan C9 gå mot final, speciellt om man får en bra start ikväll mot Astralis. Man vinner pistol rundan och första vapenrundan då chockar man Astralis och får dem ur balans.

Faze - North blir en grym match up tror jag.
Citera
2017-10-12, 23:58
Medlem
Nip overpass.. har Draken inte lurat denna banan mer än på matcher i Nip? Ganska lost överallt.
Likaså get.. tycker han har börjat visa form, med sin gamla vanliga förmåga att titta runt hörn när motståndaren tittar bort, men inte på overpass. Det flytet behöver han.
Rez däremot är med i matchen.
Annars samma gamla peakaboo taktiker från Nip. En nipare kikar fram lite slött bakom ett hörn, mest av nyfikenhet och blir ihjälpangad. En sekund senare springer nästa nipare fram för att kolla att polaren verkligen dött och får ett barmhärtighets hs av en snäll motståndare.

Cloud9 vs astralis. Kul match, men en väldigt klassisk Cs go match, inte direkt något upphetsande.
Förutom krossen på inferno av astralis över c9. Inte mkt funkade för c9 där och allt funkade för astralis. Astralis är bra, men är inte lika tajta i samarbetet son north som jag håller väldigt högt efter gårdagens match.

Men något som jag retar mig på i själva spelet är att det är allt för stort fokus på (bugg) smokes och flashar.
En klassiskt Cs go match på toppnivå går till så här.
Ronden startar. Lagen smokar av jobbiga punkter för sin förflyttning.
20-30 sekunder peakande och burstande.
Sedan springer man iväg och letar upp sin punkt för att kasta sin buggsmoke och buggflash, vilket ibland tar en stund. 1 eller 1,05 kvar så är det exe på taktiken från t-S sida och CT står och väntar som fåntrattar på att T ska kasta en flash i nyllet på sig...
Men ibland, när de är i form.. så rör de sig mot smokes och även igenom.. men det är allt för sällan.

Vad jag vill ha sagt är att go har för mycket fokus på dessa bugggrejer.
Höj skadeverkan på granaten, så kanske man kan få ett annat spel.

Nu spelar jag själv allt för lite go för att vara expert.
Men jag ser mig som en soffexpert.. ungefär som folkölsfotbollsexperten som bänkar sig framför fotboll på tv. Han kan allt.. förutom att spela...
Citera
2017-10-15, 18:38
Medlem
Streamern krossade precis NIP. Vafan händer?
Citera
2017-10-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Han är ju ansedd som en av Sveriges största talanger just nu. Device, Olofmeister, Flusha och Kjaerbye har alla sagt att Rez är ett av de stora kommande namnen.
Ge han tid. Dessutom är det nog svårt att spela i ett lag som NIP där man kör på känn mer än strats.

Med lite disciplin hade NIP varit ett bättre lag, men också mycket tråkigare.

Hur menar du att de varit tråkigare ifall de tog refrags, kollade vanliga spots/hörn och täckte varandra när de sprang in på en site? Visst, det ser ju i och för sig väldigt roligt ut när hela NiP springer in på en site och alla checkar samma spot, sedan blir de nedmejade bakifrån av en motståndere som gömt sig på den vanligaste spoten i spelet.

Menar inte att de ska köra strika taktiker, men de måste lära sig checka av vanliga spots och kommunicera så att inte alla täcker samma spots.
Citera
2017-10-16, 01:30
Medlem
Inzaits avatar
Nu måste ju mer grejer hända i NiP. Hur man inte kan lyckas ta sig till MINORN är ju så in i helvetes skrattretande att jag vet inte. Får bamsekuk av lag som knappt är top 50 i världen. Förstår att varumärket är och kommer fortsätta vara starkt, men är det inte dags att lägga ner det här skämtet? Vad är det, tredje raka missade majorn där dom inte ens kommer till QUALIFIERN, utan åker ut i qualifiern för minorn till major qualifiern? Kissar på mig. DDDDDDDD
Citera
2017-10-16, 08:07
Medlem
Nip har en del problem.
Men två ganska nya spelare, och ett samspel som inte är på topp. Tycker fortfarande att draken är för dålig med allt utsn awp, och den är han bara ordinär med på sin nivå.

Cashe har de problem med mot aggressiva lag.. deras tråka ut andra laget taktiker känns gammalt.

Matchen i fråga..
Njea.. känns som det fanns en hjälpande hand i motståndarlaget...
Citera
2017-10-16, 16:55
Medlem
Igår stank det fan IBP av Nip vad fan höll dom på med?
Citera