Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 12:46
  #6169
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Dom skulle lika gärna ta en en ny rifler. Stewie kan mycket väl awp'a.
Absolut. Dock bör han lämna över igl-rollen i så fall. Som awp:er måste du vara fokuserad på vad du gör till 100 %.
Finns det någon main awp:er som är igl? Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Personligen tycker jag shroud är ett problem också. Han är precis som skadoodle; alldeles för få bra matcher för att väga upp de dåliga.
Nu tillhör jag de som tycker att Shroud får orättvist mycket kritik. Han - likt Friberg - tar de tråkiga positionerna. Ofta själv på en site. Han är den typen av spelare som inte ska bedömas utifrån sin statistik.
Personligen tycker jag att han besitter en game smartness som få andra NA-spelare har. Däremot verkar han av ryktena att döma vara på väg att lägga av. Har man inte motivationen är man ganska körd inom E-sport.
Citera
2017-06-26, 13:55
  #6170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Absolut. Dock bör han lämna över igl-rollen i så fall. Som awp:er måste du vara fokuserad på vad du gör till 100 %.
Finns det någon main awp:er som är igl? Någon som vet?
Karrigan körde ju AWP ett tag; funkade väl rätt bra. Fallen också. Han är ju inte direkt dålig.

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Nu tillhör jag de som tycker att Shroud får orättvist mycket kritik. Han - likt Friberg - tar de tråkiga positionerna. Ofta själv på en site. Han är den typen av spelare som inte ska bedömas utifrån sin statistik.
Personligen tycker jag att han besitter en game smartness som få andra NA-spelare har. Däremot verkar han av ryktena att döma vara på väg att lägga av. Har man inte motivationen är man ganska körd inom E-sport.

Nä, jag tycker inte det. Jag tycker (också om friberg) att prestandanivån är alldeles för låg.
Citera
2017-06-27, 16:31
  #6171
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Absolut. Dock bör han lämna över igl-rollen i så fall. Som awp:er måste du vara fokuserad på vad du gör till 100 %.
Finns det någon main awp:er som är igl? Någon som vet?


Nu tillhör jag de som tycker att Shroud får orättvist mycket kritik. Han - likt Friberg - tar de tråkiga positionerna. Ofta själv på en site. Han är den typen av spelare som inte ska bedömas utifrån sin statistik.
Personligen tycker jag att han besitter en game smartness som få andra NA-spelare har. Däremot verkar han av ryktena att döma vara på väg att lägga av. Har man inte motivationen är man ganska körd inom E-sport.

Varken Shroud eller Friberg besitter speciellt mycket "game smartness", utan har förlitat sig helt på sitt aim genom sina karriärer, vilket nu kommer och biter dem i arslet eftersom de helt enkelt blir utspelade i många fall. Shroud var en relativt okänd spelare som mest jagade frags i Esea-pugs innan han blev ett proffs, grabben kan fan inte ens en enda smoke förutom top mid på Mirage t.ex.

I Fribergs fall är det förmodligen arrogans och kaxighet som gjort att han numera inte kan prestera. Hela den där spelstilen med att bara hoppa in och döda folk till höger och vänster i proffsmatcher fungerar helt enkelt inte längre, och varken Friberg eller NIP har följt med i utvecklingen och tror fortfarande att de kan spela som de gjorde 2012-2015.
Citera
2017-06-29, 16:05
  #6172
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Tänker du likadant om fotbollslag och liknande? Ninjas In Pyjamas är varumärket, spelarna är alla utbytbara. Om fansen överger pga spelarbyte är det fel på fansen, inte laget.

Personligen skulle jag aldrig hålla på ett klubblag, jag ser det enbart som en slumpmässig samling spelare som säljs fram och tillbaka mellan olika lag. Det hade nog krävt att det varit någon familj eller vän som spelade. Landslaget är givetvis något som de flesta knyter an mer känslomässigt till då ens nationalitet ses som mer integralt för ens personlighet. Därmed håller jag på Fnatic och NiP för att de är svenska, men skulle de byta ut rostern till danska spelare till exempel, blir det naturligtvis svårare att hålla på. Men i andra hand håller jag ändå på europeiska lag framför Nord- och Sydamerikanska, det känns som att rivaliteten mellan Europa och USA är stark inom esport, och i regel älskar jag när USA förlorar. En tredje faktor spelar in i vem jag håller på, och det är att jag i de flesta fall favoriserar underdogen, vilket kan gå utöver andra bias, jag gillar helt enkelt att se upsets, vilket nog många gör.
__________________
Senast redigerad av zerxez 2017-06-29 kl. 16:09.
Citera
2017-07-04, 08:06
  #6173
Medlem
Han.Jelins avatar
Vi får se NiP idag för första gången!
Citera
2017-07-04, 09:51
  #6174
Medlem
ESL One Cologne börjar idag. Spännande att se Rez och NIP och framförallt känns det som att det är dags för Fnatic att visa gamla takter igen!
Citera
2017-07-04, 13:12
  #6175
Medlem
tittletattles avatar
Så vart tror ni Valdemar "valde" Bjørn Vangså hamnar?
Vore skoj med NIP!
Citera
2017-07-04, 13:35
  #6176
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Så vart tror ni Valdemar "valde" Bjørn Vangså hamnar?
North efter majorn.

Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Vore skoj med NIP!
Ja, ut med GT.
Citera
2017-07-04, 14:26
  #6177
Medlem
tittletattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
North efter majorn.


Ja, ut med GT.

Aha, är det redan klart med North?

Skoj match mellan SK och SS, där turkarna drog det längsta strået till slut.
Citera
2017-07-04, 14:32
  #6178
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Aha, är det redan klart med North?
Ingen aning, du frågade i tråden vilket lag vi tror Valde hamnar i till slut.
Citera
2017-07-04, 16:44
  #6179
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
North efter majorn.
Vem skulle han ersätta då? MSL är igl och Cajun awp:er. Så han skulle då ta platsen från Magisk, Aizy eller Konfig. Knappast troligt. Om inte någon av dem är på väg att flytta.

Rolig start för Rez. Herre jävlar!
Kul också att Shroud visade tvivlarna varför han platsar i C9.
Citera
2017-07-04, 17:07
  #6180
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vem skulle han ersätta då? MSL är igl och Cajun awp:er. Så han skulle då ta platsen från Magisk, Aizy eller Konfig. Knappast troligt. Om inte någon av dem är på väg att flytta.
k0nfig är också orörlig med cajunb och MSL med tanke på hur han spelar.

Varför är inte det troligt? De spelade som bäst med RUBINO när de förlitade sig på MSL och hans strategier. De har haft allt annat än bra resultat efter RUBINO lämnade. Valde är en perfekt rollspelare när han tidigare har spelat support och lurk samtidigt som han är en sjukt bra fragger. Jag tror att North väntar tills majorn är över innan de byter; det enda som skulle temporärt stoppa ett byte är om de får resultat i Cologne och Krakow och det är inte realistiskt.

De enda lagen som inte byter spelare är VP och NIP.

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Rolig start för Rez. Herre jävlar!
Riktigt häftigt. Konstigt att se någon i en NiP tröja panga. Kanske är han en framtida svensk stjärnspelare? Förhoppningsvis försvinner han inte varannan match.

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Kul också att Shroud visade tvivlarna varför han platsar i C9.
Kritiken mot Shroud har ju varit hans motivation och hans dedikation till cs + att han sällan dyker upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback