Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-12, 22:45
  #397
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Så här beskriver Sebbe själv sin uppväxt:

Citat:
Allt började ett stenkast därifrån, i Bagarmossen. Här växte Sebbe upp ”för att föräldrarna ansåg att *familjen var för trångbodd” och bytte ettan på Östermalm mot en större lägenhet i Söderort.
– Vi var en speciell familj, du vet, vi passade aldrig *riktigt in. I ett år blev jag mobbad i skolan, av lärare och alla möjliga. Jag hamnade i utanförskap direkt. Det hände grejer i mitt huvud. Man var beredd på att *försvara sig hela tiden.
Sebbe har en minnesbild från när några elever sparkar honom i huvudet och *lärarna går förbi och skrattar.
– Där någonstans kände jag bara ”fuck alla”.
Han började sno.
Citat:
I början snattade han cola och Tom & Jerry-kex som han sålde för halva priset på klasstimmen. Han blev ”duktigaste tjuven i skolan”.
– Det utvecklades. När folk började röka hasch *kunde jag sälja hasch. Jag körde mycket solo, folk var inte så driftiga. Jag gillade att tjäna pengar, ju äldre jag blev desto längre bort från samhället hamnade jag.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15831602.ab

Det är alltså den här historien som filmen ska baseras på.
Citera
2014-08-13, 05:30
  #398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Så här beskriver Sebbe själv sin uppväxt:




http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15831602.ab

Det är alltså den här historien som filmen ska baseras på.
Så filmen handlar om hur han säljer tom och jerry kex och sedan hoppar vidare till hasch. Början av hans kriminalitet handlar nog också om när han kom i beef med folk som sa "cheex" och "kex".
Citera
2014-08-13, 07:50
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson
Nej. Hur menar du?

Det vore ju roligt om filmen blev gjord. Staxx är ju rätt komisk på sitt eget lilla vis.

Syftar på det här med att de vill göra en seriös film men som av allmänheten snarare blir en komedi, dvs "så dålig så den är bra". Vet inte om du sett The Room, om du inte gjort det är den klart sevärd!
Citera
2014-09-09, 22:06
  #400
Medlem
Som dom alltid brukar säga; skillnad på cd och kasset...
sebbes verison är kasseten.
Citera
2015-07-03, 01:06
  #401
Medlem
MittNamnLevers avatar
Nåt nytt om filmen?? Man väntar ju med iver
Citera
2015-07-03, 10:15
  #402
Medlem
ReiseReises avatar
Ja han har ju en riktigt unik och dramatisk livshistoria som ar vard att gora film av....
Bodde i en WT familj, brakade med lararna, passade inte in i kompisganget, "bestamde" sig for att bli kriminell. Brakar med frabror polis eftersom att sverige ar ett sadant tufft samhalle att bo i.

Kommer saker bli en hit runt hela varlden, folk fran alla fororter i Rio De Janeiro, Johannesburg, Los Angeles, Manilla osv kommer alska den
Citera
2015-07-03, 12:14
  #403
Medlem
MittNamnLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Ja han har ju en riktigt unik och dramatisk livshistoria som ar vard att gora film av....
Bodde i en WT familj, brakade med lararna, passade inte in i kompisganget, "bestamde" sig for att bli kriminell. Brakar med frabror polis eftersom att sverige ar ett sadant tufft samhalle att bo i.

Kommer saker bli en hit runt hela varlden, folk fran alla fororter i Rio De Janeiro, Johannesburg, Los Angeles, Manilla osv kommer alska den

Haha ja dem kommer nog kunna relatera till hans hårda leverne.
Hugger taxi chaufförer i ryggen och säljer stulna tom och jerry kex på skolgården.. Tror den kommer bli lite av en modern version av ung rebell
__________________
Senast redigerad av MittNamnLever 2015-07-03 kl. 12:19.
Citera
2015-07-03, 13:12
  #404
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnLever
Haha ja dem kommer nog kunna relatera till hans hårda leverne.
Hugger taxi chaufförer i ryggen och säljer stulna tom och jerry kex på skolgården.. Tror den kommer bli lite av en modern version av ung rebell

Det roliga ar att media hade inte brytt sig two shits om herr Sebbe om han inte borjat sprida hatbudskap om SD. Det ar dar som intesset ligger och som ar sjalva grunden till att media slappt fram honom fran forsta borjan. Det finns inte ett enda reportage om honom som inte har SD inblandat eller namns. Nu ska han bli sa hord och uppmarksammad som mojligt.
Jag tror att kravet till hans "8-Mile" budget kommer att vara att SD (eller liknande) namns minst 10 ganger likt filmen Babylonsjukan.

Annars ar hans livshistoria en javla tragisk komedi som mer eller mindre bara kretsar kring hans egna sjalvomkan "buhu nagra ungar i tredjeklassen javlades med mig (for jag ar den enda som blivit mobbad i hela varlden) och ja bara fuck allaaaa och nu maste jag bli kriminell fast jag har fortfarande vagen till redemption framfor mig, precis som en riktigt gangster ska vara". Helt uppenbart att han ar kar i sin egen legend och skapat med flit sin livshistoria.

Denna javeln hade alla mojligheter i varlden att skapa ett bra liv for sig sjalv, det ar nastan patetiskt hur han faktiskt vet om det sjalv nar han sitter i TV soffan och pratar om det och hur mycket han forsoker dolja det faktum att han faktiskt inte var ett offer utan istallet satte sig sjalv i den banan medvilligt.
Visst ar det jobbigt att bli mobbad, men mobbning sker fan overallt! Jag kannde folk som blev spottade, slagna, fick sina hem vandaliserade osv i fler ar for att de var mobbade och de har anda hallit kursen i livet. Jag kanner folk som blev mobbade och sedan hade missbrukande foraldrar som slog dem nar han kom hem, han fick ingen vila och ingen ro alls, varken hemma eller i skolan. Sebbe ar en vek javla skithog i jamnforelse med dessa, som sjalv har sokt sig till valdet och sin umgangeskrets med flit och rattfardigar det hela med en patetisk sjalvomkan.
Han ar egneltigen ingenting som ens ar vart att uppmarksamma. Han har ingen historia att beratta. Barnen i Rio De Janeiro hade slagit honom blodig for hans falska uppvaxt.
Han ar en usel man som vant sin rygg mot sin familj i forman i att han ar kar i sin egen "legend", ett liv som han faktiskt har full kontroll over och kan darfor utforma den precis som han vill vilket han ocksa gor for att det ska passa honom bast.
Citera
2015-07-03, 23:29
  #405
Medlem
MittNamnLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det roliga ar att media hade inte brytt sig two shits om herr Sebbe om han inte borjat sprida hatbudskap om SD. Det ar dar som intesset ligger och som ar sjalva grunden till att media slappt fram honom fran forsta borjan. Det finns inte ett enda reportage om honom som inte har SD inblandat eller namns. Nu ska han bli sa hord och uppmarksammad som mojligt.
Jag tror att kravet till hans "8-Mile" budget kommer att vara att SD (eller liknande) namns minst 10 ganger likt filmen Babylonsjukan.

Annars ar hans livshistoria en javla tragisk komedi som mer eller mindre bara kretsar kring hans egna sjalvomkan "buhu nagra ungar i tredjeklassen javlades med mig (for jag ar den enda som blivit mobbad i hela varlden) och ja bara fuck allaaaa och nu maste jag bli kriminell fast jag har fortfarande vagen till redemption framfor mig, precis som en riktigt gangster ska vara". Helt uppenbart att han ar kar i sin egen legend och skapat med flit sin livshistoria.

Denna javeln hade alla mojligheter i varlden att skapa ett bra liv for sig sjalv, det ar nastan patetiskt hur han faktiskt vet om det sjalv nar han sitter i TV soffan och pratar om det och hur mycket han forsoker dolja det faktum att han faktiskt inte var ett offer utan istallet satte sig sjalv i den banan medvilligt.
Visst ar det jobbigt att bli mobbad, men mobbning sker fan overallt! Jag kannde folk som blev spottade, slagna, fick sina hem vandaliserade osv i fler ar for att de var mobbade och de har anda hallit kursen i livet. Jag kanner folk som blev mobbade och sedan hade missbrukande foraldrar som slog dem nar han kom hem, han fick ingen vila och ingen ro alls, varken hemma eller i skolan. Sebbe ar en vek javla skithog i jamnforelse med dessa, som sjalv har sokt sig till valdet och sin umgangeskrets med flit och rattfardigar det hela med en patetisk sjalvomkan.
Han ar egneltigen ingenting som ens ar vart att uppmarksamma. Han har ingen historia att beratta. Barnen i Rio De Janeiro hade slagit honom blodig for hans falska uppvaxt.
Han ar en usel man som vant sin rygg mot sin familj i forman i att han ar kar i sin egen "legend", ett liv som han faktiskt har full kontroll over och kan darfor utforma den precis som han vill vilket han ocksa gor for att det ska passa honom bast.

Jävlar vilken urladdning!

Hoppas det det är den här filmen: http://m.imdb.com/title/tt3580332/?ref_=m_nmfmd_prd_1
Passande titel isåfall lol
Citera
2018-09-21, 09:06
  #406
Medlem
JaredLetos avatar
Så målar-hoffa står för regi om bäverpojken från Kaminmannen. Det låter ju fantastiskt spännande. Hoppas de får Joakim Hansson att producera filmen. Han lär ju ha tjänat en hel del på succén efter Falk-serien så han har nog någon miljon att gambla med.
Citera
2020-06-22, 13:18
  #407
Medlem
Ograsts avatar
Vad händer egentligen med detta mäktiga projekt - kommer filmen eller är den skrotad för alltid?
Citera
2023-01-14, 00:01
  #408
Medlem
Kokt-Med-Broeds avatar
Råkade se filmen nyss. Och inte var det mycket scentid för stackars Sebbe. Tycker dock att han förmedlar det rätta tjackpundiga paranoida uttrycket.

Frågan är väl snarare hur fan produktionen kunde dra iväg så pass i tid. Den ger inget storbudgetsintryck direkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback