Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-16, 00:08
  #253
Medlem
Change of plans!
Vi ska flytta till Cabo istället. Har kontakter som hjälper med lägenhet och jobb. Men hur är det i Cabo? Någon som har varit där? Finns det mycket att göra? Hur är utelivet? Shopping? Är det dyrare att leva där? Vad för slags folk åker dit osv? Give me all that you got!!

Tack på förhand <3
Citera
2017-09-16, 22:09
  #254
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Jag funderar på att åka till Oaxaca. Hur står det till där efter jordbävningen nyligen?
Citera
2017-09-18, 17:20
  #255
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xotourlife
Change of plans!
Vi ska flytta till Cabo istället. Har kontakter som hjälper med lägenhet och jobb. Men hur är det i Cabo? Någon som har varit där? Finns det mycket att göra? Hur är utelivet? Shopping? Är det dyrare att leva där? Vad för slags folk åker dit osv? Give me all that you got!!

Tack på förhand <3
För mycket turister från USA enligt min mening. De trissar upp priserna precis som i Cancun och Puerto Vallarta och är ju ofta ganska jobbiga att ha omkring sig.
Är det bar/restaurangjobb som ni har fixat?
Citera
2017-09-19, 10:26
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
För mycket turister från USA enligt min mening. De trissar upp priserna precis som i Cancun och Puerto Vallarta och är ju ofta ganska jobbiga att ha omkring sig.
Är det bar/restaurangjobb som ni har fixat?

Vi kommer inte behöva betala för vårt boende så att priserna är höga spelar ingen roll, då vi inte kommer ha så mycket utgifter. Hur är Cabo allmänt? Finns det mycket att göra?

Yes, lutar åt det bar/restaurang eller bottle service på klubb. Inte helt klart ännu.
Citera
2017-09-27, 07:41
  #257
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Jag funderar på att åka till Oaxaca. Hur står det till där efter jordbävningen nyligen?

När hade du tänkt att åka?
Det verkar som om det har lugnat ner sig nu efter ett tiotal kännbara skalv om dagen. Igår var det bara två mindre skalv.
Det område som drabbats mest av jordbävningarna är omkring Juchitán de Zaragoza. Det området bör du undvika. Inte för att jag tror att det är så farligt där nu längre, utan därför att mycket upprensningsarbete fortfarande pågår.
Själva delstatshuvudstaden drabbades inte av några större skador, så vitt jag vet.
Citera
2017-10-06, 20:26
  #258
Medlem
Någon som vet om utresa från Mexiko krävs i praktiken för att få komma in?
Om det krävs, vilken sorts resa och vart är då billigast?

Jag har läst en del om detta men inte fått nån klarhet i vad som gäller.
Citera
2017-10-19, 20:04
  #259
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Jag sitter och funderar på att åka till Mexiko eller Bolivia i början av året, i januari, februari eller mars i 2,5-3 veckor. Tidigare hade jag siktet inställt på Mexiko men med tanke på jordbävningarna nyligen grubblar jag på vilket som är bäst att börja med. Jag är intresserad av mat och har blivit rekommenderad Oaxaca vilket tilltalar mig. Oaxaca City med omnejd verkar ha klarat sig rätt bra, men hur mår Mexico City, som jag också tänkt hälsa på? Hur är vädret vid denna tid på året? Min enda egentliga väderfiende är ihållande ösregn vilket gör mig ganska trött.

Jag gillar mat och sevärdheter, både i form av historia och natur, men är ointresserad av strand och nattliv. Jag har varit i Peru och Colombia tidigare så denna del av världen är inte helt ny för mig. Tack på förhand!
__________________
Senast redigerad av Zastroznjemje 2017-10-19 kl. 20:07.
Citera
2017-11-13, 21:01
  #260
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yalouque
Någon som vet om utresa från Mexiko krävs i praktiken för att få komma in?
Om det krävs, vilken sorts resa och vart är då billigast?

Jag har läst en del om detta men inte fått nån klarhet i vad som gäller.
Jag har rest in i Mexiko ett antal ganger och aldrig haft problem fram tills i tisdags. En tjej i passkontrollen i Cancun fragade en javla massa saker, jag hade en returbiljett med Norwegian fran New york till Arlanda som jag visade henne och jag forklarade att jag inte hade bestamt mig annu hur jag skulle ta mig till usa pga att jag skulle resa runt i Guatemala och Honduras innan.
Citera
2017-12-13, 12:32
  #261
Medlem
ChiCoLas avatar
Läser inte igenom hela tråden iom att det var några år sen den skapades . Men bär förhoppningsvis (skickat in tre ansökningar till mitt universitet men Mexico var första valet) av till Mexico hösten 2018 på studier vid Monterrey . Hur är mexikanskorna? Hur får man lättast hook?

Snackar spanska o senaste gångerna jag varit i Sydamerika har Tinder funkat . Men då har jag varit där max 6-7 veckor nu blir det minst ett halvår så har lite mer speltid så att säga. Tips och Trix mottages med glädje
Citera
2017-12-13, 20:25
  #262
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Hur är mexikanskorna? Hur får man lättast hook?

Snackar spanska o senaste gångerna jag varit i Sydamerika har Tinder funkat . Men då har jag varit där max 6-7 veckor nu blir det minst ett halvår så har lite mer speltid så att säga. Tips och Trix mottages med glädje
Befinner mig i Veracruz nu och Tinder fungerar stralande. Fatt doppa ett par stycken donnor redan pa andra dejten. Att du kan Spanska aer ju givetvis ett stort plus, inga av de jag traeffade kunde Engelska. (Jag talar Spanska saklart).
Citera
2017-12-15, 10:28
  #263
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Tinder fungerar stralande. Fatt doppa ett par stycken donnor redan pa andra dejten.

Låter lovande . Vad är det för typ av tjejer? Gold diggers eller folk som gillar att du är Europé?
Citera
2017-12-15, 18:07
  #264
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Låter lovande . Vad är det för typ av tjejer? Gold diggers eller folk som gillar att du är Europé?
Jag aer 40 bast, och de jag fick doppa var i aldern 30-45. De var alla ensamstaende morsor. Vissa var golddiggers men andra verkade vara genuint intresserade av att bli pasatta av en Europè.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2408453

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback