Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-28, 15:32
  #373
Medlem
Lalloronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Stort tack för tipsen, uppskattar det verkligen
Tulum såg helt fantastiskt ut av de bilder jag såg, och Alux verkade riktigt läckert, helt klart något jag måste uppleva.

Glömde tipsa om Cenotes, sötvattenskällor där man kan bada i en grotta.

Är du intresserad av arkeologi eller kultur you are in for a treat, Yucatánhalvön har fantastiska lämningar som Chitzen Itzá, Túlum, Uxmal, Mayapan, Palenke och många fler.
Citera
2023-02-28, 18:08
  #374
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallorona
Glömde tipsa om Cenotes, sötvattenskällor där man kan bada i en grotta.

Är du intresserad av arkeologi eller kultur you are in for a treat, Yucatánhalvön har fantastiska lämningar som Chitzen Itzá, Túlum, Uxmal, Mayapan, Palenke och många fler.

Stort tack 🙏
Citera
2023-07-18, 09:16
  #375
Medlem
Skall til Cancun /Tulum i November.
Läster ju mycket om kriminalitet och liknande.


Blev kvivrånad 3 gånger i Rio i Brasilien på en vecka Att bli rånad av några killar kan jag ta

Är mer oroad för korrupta poliser som gir böter för påhittade saker? Att bli visiterad och att de planterar knark på en?

Men ni som rest i Mexiko mycket. Är det något man måste oroa sig för? Rånrisk? Korrupta poliser? Reser ensam kan tilläggas.
Citera
2023-07-23, 18:36
  #376
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Skall til Cancun /Tulum i November.
Läster ju mycket om kriminalitet och liknande.


Blev kvivrånad 3 gånger i Rio i Brasilien på en vecka Att bli rånad av några killar kan jag ta

Är mer oroad för korrupta poliser som gir böter för påhittade saker? Att bli visiterad och att de planterar knark på en?

Men ni som rest i Mexiko mycket. Är det något man måste oroa sig för? Rånrisk? Korrupta poliser? Reser ensam kan tilläggas.
Yucatan/Quintana Roo är den lugnaste delen av Mexiko och Centralamerika. Jag upplevde det som väldigt problemfritt och trevligt att resa runt där. Använd lite sunt förnuft så kommer det gå bra.
Även Mexiko City upplevde jag som säkert och tryggt.
Rio de Janeiro är mycket mer kriminellt.
Citera
2023-07-23, 18:37
  #377
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
jag är sugen på att åka till Mexiko fram mot hösten/vintern. Har ni några tips på ställen att åka till? Gärna längst med kusten.
Isla Holbox och Isla mujeres är så nära paradiset man kan komma.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2408453

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback