Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-12, 16:04
  #1
Medlem
Washington är den 2 delstaten i Amerika som legaliserat cannabis och som säljer det legalt.
Legalisering i Washington fullbordades 8 juni.

En kort summering av det hittas här (2014-07-10):
http://marijuana.com/news/2014/07/wa...ed-or-injured/

Några tankar och fundering på det här? Själv tycker jag det är väldigt positivt och jag hoppas
att andra delstater rushar på med legaliseringsprogram.
Citera
2014-07-12, 16:19
  #2
Avstängd
Agis-IIIs avatar
Riktigt härligt


Har för mig att Alaska och Oregon står på tur? Har också hört att 7 delstater ska rösta i November
Citera
2014-07-12, 17:30
  #3
Medlem
3 stater till kommer att rösta i år vad jag vet, 2 st kommer förmodligen att rösta igenom att göra det helt lagligt som Colorado och Washington, och Florida kommer förmodligen att rösta igenom medicinsk marijuana.
Citera
2014-07-13, 09:59
  #4
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
3 stater till kommer att rösta i år vad jag vet, 2 st kommer förmodligen att rösta igenom att göra det helt lagligt som Colorado och Washington, och Florida kommer förmodligen att rösta igenom medicinsk marijuana.
Vilka 3 delstater är det?
Citera
2014-07-13, 13:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Vilka 3 delstater är det?
Alaska och Oregon röstar om rekreationsbruk, Florida röstar om medicinskt, den 4e november.

Det finns inte många som tror att någon av dem kommer att rösta nej.

edit: Ca 75% av Florida vill göra det lagligt för medicinskt bruk om jag minns rätt, och i den här frågan så verkar det som att politikerna faktiskt lyssnar på medborgarna.

Då ska man veta att för ett halvår sedan ville 54% (högre siffra nu) av USA att det ska bli helt lagligt
__________________
Senast redigerad av cleft 2014-07-13 kl. 14:41.
Citera
2014-07-13, 14:21
  #6
Medlem
TraeHitlers avatar
Det är verkligen sjukt att det börjar ta fart nu. Fram tills för 5-6 år sedan hade väl inte legaliseringsdiskussionen kommit någonstans nästan. Nu faller staterna en efter en, hälften är i princip redan för medicinskt och i Europa börjar diskussionen på allvar med ett land i taget.
Citera
2014-07-13, 18:16
  #7
Medlem
tvivales avatar
Härligt, även om de flesta redan visste det sedan omröstningen 2012. Det ska bli spännande att se hur det går för Alaska och Oregon här framöver, undrar vilken som blir den tredje gyllene staten att legalisera.
Citera
2016-07-08, 23:12
  #8
Medlem
tj.s avatar
Washington har, sedan legaliseringen trädde i kraft juli 2014, dragit in mer än 250 miljoner dollar i skatt, med totala försäljningsintäkter som överstiger en miljard dollar.
Citat:
Well, Washington (and tourists and neighbors from border states), you've gone and consumed more than $1 billion worth of marijuana since the legal market began in July 2014.

So far, the great destruction of our society has not occurred ... or if it is ongoing, it's slow and sneaky. What has happened, however, is that more than $250 million has been generated in excise tax to the state.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback