Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-11, 20:08
  #1
Medlem
Satt mig i bilen idag och märkte att det inte kom något ljud från Stereon. Försökte trycka igång den med start ratten men startbilden kommer bara upp och sen slocknar det igen.
Spelar ingen roll vad jag trycker på så startar inte stereon. Dock så fungerar det att sätta i och ta ur cd-skivorna.
Försökte hitta någon säkring i motorutrymmet men kan inte hitta någon.

Förslag?
Citera
2014-07-11, 22:11
  #2
Medlem
toby79s avatar
Årsmodell?
Kört i några gupp eller liknande sista tiden?
Citera
2014-07-12, 04:30
  #3
Medlem
en 04, nä inte vad jag kan minnnas iallafall. Fungera perfekt häromdagen
Citera
2014-07-12, 08:51
  #4
Medlem
toby79s avatar
Det lättaste sättet är att läsa ut felkoder då det finns mycket som kan krångla och systemets olika styrenheter är utplacerade runt om i hela bilen. Spontant så tänker jag att förstärkaren som sitter i bagaget på vänster sida inte lirar som det ska.

Systemet är fiberoptiskt och fungerar alltså inte på så sätt som man kanske är van vid sedan tidigare, som tur är så är varenda grej möjlig att felsöka.

Jag skulle föreslå att du reggar dig på volvoforumet "Jag rullar" och försöker få tag på någon som kan hjälpa dig att läsa ut felkoderna om du inte vill betala din volvomekaniker det.
Citera
2014-07-12, 20:40
  #5
Medlem
Stereon hoppade igång igen dagen efter. Fick något konstigt ryck tydligen.
Men tack för svaret.
Citera
2014-07-13, 01:00
  #6
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Stereon hoppade igång igen dagen efter. Fick något konstigt ryck tydligen.
Men tack för svaret.
Det är bra, men får du chansen att se lagrade koder vid något tillfälle så ta den.
Det ska inte vara fel på grejerna och när det upplevs som fel så kan det vara något begynnande. En felkodsavläsning ger ledtrådar var man ska in och riva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback