2014-07-10, 20:10
Medlem
Tjena

Vi är ett gäng som spelat ihop ett tag och vi låter riktigt bra och har varit uppskattade både på pubar, fester och bröllop.
Men nu till frågan; ni som spelar i coverband och gigar mycket, hur gör ni för att få spelningar, utöver mun-mot-mun-metoden?
Har ni kontakt med produktionsbolag eller har ni bokare eller söker ni jobb på speciella sidor?
Tips mottages gärna.

En annan fråga, vad tar ni betalt?
Vi har tagit 7500:- svart (fem i bandet så 1500:- per skalle, ibland plus resa) men vill gärna upp lite mer i gage.
Citera
2014-07-13, 20:31
Medlem
swahilis avatar
Hur länge spelar ni för de pengarna, och vad förväntar ni er för backline?
För det mesta så är det väl någon som ringer mig, så det är väl ryktesvägen.
Sen så får man väl ringa lite själv till pubar och såna ställen, och ljuga en hel del om vem det är som egentligen ringer.

Ett bra utfört jobb är den bästa reklamen du kan få.
Citera
2014-07-14, 15:35
Medlem
Vi spelar då ca fyra timmar och har med oss allting själv, ljud, ljus etc.
Detta är ju det "svarta" gaget, ska vi slänga på sociala avgifter, skatt etc så blir det ju mer såklart.

Jo, det är ju på det viset vi har fått de spelningar vi fått hittills, men jag tänkte mer om man skulle ta det hela till en mer semi-proffsig nivå, typ båtar, företagsevent etc.

Kanske är det "företagshemligheter" jag frågar efter?
Citera
2014-07-14, 17:57
Medlem
swahilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurihelvete
Vi spelar då ca fyra timmar och har med oss allting själv, ljud, ljus etc.
Detta är ju det "svarta" gaget, ska vi slänga på sociala avgifter, skatt etc så blir det ju mer såklart.

Jo, det är ju på det viset vi har fått de spelningar vi fått hittills, men jag tänkte mer om man skulle ta det hela till en mer semi-proffsig nivå, typ båtar, företagsevent etc.

Kanske är det "företagshemligheter" jag frågar efter?
Alltsa det handlar ju enbart om kontakter, att betala någon för att ha kontakterna kanske hjälper, vad vet jag.

Men att känna yrkesmusiker hjälper definitivt.
Citera
2014-07-16, 23:01
Medlem
Gingers avatar
Utge er för att vara det riktiga bandet?

Typ såhär kan det låta: "-Tja, ända sen succen med "Diggilo-diggiley så körde vi oss ner i pizza-träsket och blev småfeta, samt så blev en av oss skallig p.g.a ekonomiska problem. Det är därför vi inte riktigt ser ut som på skivomslaget"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in