Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-27, 16:23
Medlem
Maeglins avatar
Jag tror det skulle vara en bra grej istället för att ha en enda tråd med rekommendationer. Vissa gillar ju elektro och andra synth. Själv skulle jag bidra med en hel del indie-pop om jag tilläts öppna en tråd med dylika tips. På så sätt skulle det bli lättare att hitta låtar av den speciella stil man söker efter. Vad tycker ledningen?

Får jag igenom det här så öppnar jag tre nya trådar i musikforat och fyller på direkt. Finns det intresse så kan man ju klistra dom. Den gamla jättetråden skulle man kunna kalla "allmänna musikrekommendationer"?

Citera
2005-08-27, 16:33
Medlem
Pellenezs avatar
Om det inte blir listtrådar utan att rekommendationerna motiveras ordentligt så står det dig fritt att starta dessa trådar. Dock är det tveksamt att de kommer att klistras.

/Moderator i musik
Citera
2005-08-27, 16:35
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Om det inte blir listtrådar utan att rekommendationerna motiveras ordentligt så står det dig fritt att starta dessa trådar. Dock är det tveksamt att de kommer att klistras.

/Moderator i musik

Ok.. Vad menas med listtrådar? Jag är lite trött idag och kan behöva din assistans lite mer än vanligt!
Citera
2005-08-28, 04:13
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Ok.. Vad menas med listtrådar? Jag är lite trött idag och kan behöva din assistans lite mer än vanligt!

Namedrop, helt enkelt. Själv förespråkar jag en sådan del av musikforat.
Citera
2005-08-28, 10:26
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin

Några exempel på klockrena listtrådar:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=131330
http://forum.flashback.info/scandina...ad.php?t=88086
http://forum.flashback.info/scandina...ad.php?t=86525
Citera
2005-08-28, 18:07
Medlem
jag gillar en hel drös olika musikstilar men skriver aldrig nästan i musikforumet...

Ofta så uppstår en liten diskussion om en genre.... och dör ut....

och sen samma visa igen...

det känns som det trampar vatten?

jag skulle vilja ha lite mer som trådstartaren vill ha, kanske. så man kan gå in och "hämta vad man vill ha på rätt hylla" om ni förstår vad jag menar.

Jag har en massa mer tematiska-filosofiska frågor men det känns som om det mest handlar om en liten låt här, en liten, grupp där, ett litet tips där.

har tyvärr inte gett forumet en chans trots att jag nog har mycket att skriva om...
Citera
2005-08-28, 18:59
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout

har tyvärr inte gett forumet en chans trots att jag nog har mycket att skriva om...

Kom igen och skriv! Flashback behöver ett bra, aktivt och lagom seriöst musikforum. Om fler bra skribenter kommer dit så kan vi tillsammans göra det till ett bra och aktivt forum som i sin tur attraherar fler skribenter.
Citera
2005-08-28, 19:41
Medlem
Med språng till musikforumet!
Citera
2005-08-28, 19:49
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Med språng till musikforumet!

That's the spirit!