Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-27, 14:31
  #1
Medlem
brianmolkos avatar
Ska skaffa en ny extra hårddisk snart 160 GB. Men vilket märke är bäst ?
tipsa mig
Citera
2005-08-27, 17:17
  #2
Avstängd
hypads avatar
Western Digital, Seagate, Maxtor. Dessa är de mest kända märkena, också de bästa.
Citera
2005-08-27, 18:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypad
Western Digital, Seagate, Maxtor. Dessa är de mest kända märkena, också de bästa.

Säger detsamma, men Maxtor håller iaf jag mig borta ifrån.
Krashar på tok för ofta, iallafall Diamondmax diskarna.

LaCie Porsche är ett bra val enligt väldigt många, men har man otur så får man Maxtor disk i den, då de har lite olika diskar som dom sätter i den.
Citera
2005-08-28, 19:34
  #4
Medlem
Glömmer heller inte hårddiskarna som säljs av IBM. Mycket prisvärda diskar som fungerar bra. Men egentligen är det väl ingen större skillnad på de mest kända fabrikaten idag... *tänker på min gamla antika Miniscribe på 10 Mb som ligger o skräpar i en låda*
Citera
2005-08-28, 20:01
  #5
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Glömmer heller inte hårddiskarna som säljs av IBM. Mycket prisvärda diskar som fungerar bra. Men egentligen är det väl ingen större skillnad på de mest kända fabrikaten idag... *tänker på min gamla antika Miniscribe på 10 Mb som ligger o skräpar i en låda*
De går under namnet Hitachi nu.


För en tid sedan var ju IBM:s diskar inte mycket till att hänga i julgranen, IBM Deskstar 75GXP fick väl öknanmet Deathstar. (Detta är dock historia och ingenting som hänger kvar idag.)
Citera
2005-08-29, 02:10
  #6
Medlem
Megadeths avatar
har en 200gb maxtor. fungerar till 100%. snabb, snygg & tyst är den också.
Citera
2005-08-29, 02:12
  #7
Moderator
impieteers avatar
Jag kör på Seagate. Funkar tyst och fint.
Citera
2005-08-29, 02:23
  #8
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
De går under namnet Hitachi nu.


För en tid sedan var ju IBM:s diskar inte mycket till att hänga i julgranen, IBM Deskstar 75GXP fick väl öknanmet Deathstar. (Detta är dock historia och ingenting som hänger kvar idag.)

Jag har en deathstar, hade också en tidigare som dog bort, dessutom vid ett väldigt olägligt tillfälle.. Enda som var tur med det hela var väl att jag fick en ny en, som faktiskt har fungerat nu i 2-3 år utan större problem, dock är jag rädd för att den också kommer att dö bort eftersom den visar på samma symptom som den andra hade före den lade av, med andra ord "det click of death" ..

Senare har ju också IBM/Hitachi haft problem med någon hd, som fungerade bra så länge den inte snurrade på dygnet runt, vilket gjorde att en hel del servers hade stora problem med dem, vet inte vilken modell det gällde men..

För övrigt skulle jag säga att Seagate är bäst av de alternativ som getts hittils, sen kommer Maxtor och WD på en stark tvåa. En liten okänd runner-up som jag har hört goda saker om vad tystheten gäller så är utan tvekan Samsung.
Citera
2005-08-29, 02:29
  #9
Banned
seagate är bäst tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback