Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 21:06
  #61
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt
Kanske onödigt hårt det jag skrev men det ÄR stora problem med att få tag i folk som är hemma men som kan vara på plats om 15 minuter, ute en sväng osv.
När det gäller PostNord så verkar dom inte ens åka ut med paketet på bilen numera utan det är kvar på terminal och chaffisen får ta skiten om h*n blir påkommen.

Jag har testat samtliga budfirmor, men bara fått problem med UPS. Det gick dock bra i onsdags när UPS levererade ett packet till min fastighet. Kuriren ringde till och med upp mig på min mobiltelefon innan han dök upp. Jag blev lite förvånad över detta, enligt rykten så delar UPS inte ut telefoner till sina anställda. Nu när jag kollar numret så ser det ut som att det är kurirens privata mobiltelefon.
Citera
2017-05-04, 08:59
  #62
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Jag har testat samtliga budfirmor, men bara fått problem med UPS. Det gick dock bra i onsdags när UPS levererade ett packet till min fastighet. Kuriren ringde till och med upp mig på min mobiltelefon innan han dök upp. Jag blev lite förvånad över detta, enligt rykten så delar UPS inte ut telefoner till sina anställda. Nu när jag kollar numret så ser det ut som att det är kurirens privata mobiltelefon.

Äckligaste jag någonsin hört, när jag jobbade som Tidningsbärarande 18-åring fick vi telefoner

Mer skvaller om chaffisarnas arbetsförhållanden? De ska inte behöva ringa från sina egna telefoner, företaget kan skaffa billiga kina-mobiler för 200kr
Citera
2017-05-04, 13:22
  #63
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Äckligaste jag någonsin hört, när jag jobbade som Tidningsbärarande 18-åring fick vi telefoner

Mer skvaller om chaffisarnas arbetsförhållanden? De ska inte behöva ringa från sina egna telefoner, företaget kan skaffa billiga kina-mobiler för 200kr

Okej, kuriren hade inte behövt ringa från mobilen. Det hade fungerat bra att gå fram till ytterdörren och använda ringklockan. Jag kan förstå att det kan innebära problem om kunden har en dörr där det krävs portkod eller nyckel för att komma in.

Väldigt snålt av UPS att inte ens ha en telefon i varje bil. Skåpbilen som kuriren körde var inte den vanliga bruna modellen, utan en mindre helvit skåpbil. Det kanske var en underleverantör som körde ut mitt paket.
Citera
2017-05-04, 19:30
  #64
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Okej, kuriren hade inte behövt ringa från mobilen. Det hade fungerat bra att gå fram till ytterdörren och använda ringklockan. Jag kan förstå att det kan innebära problem om kunden har en dörr där det krävs portkod eller nyckel för att komma in.

Väldigt snålt av UPS att inte ens ha en telefon i varje bil. Skåpbilen som kuriren körde var inte den vanliga bruna modellen, utan en mindre helvit skåpbil. Det kanske var en underleverantör som körde ut mitt paket.

Låter väldigt mycket Dragan-Habib & Co med vit skåpbil och privat-telefon fenomenet har diskuterats i tråden tidigare. Sånt här hade jag väntat mig av DHL kanske men av UPS?

Vad är det för människor i toppen av företaget egentligen, är de ens människor eller är de bara datorer? Företagstelefon trodde jag var standard utrustning för alla inom transportbranschen (jobbar själv med transport/logistik, hos oss är telefon en självklarhet). Det handlar ju inte bara om kunderna det handlar ju även om att föraren måste vara tillgänglig för företaget självt eftersom så länge föraren sitter i bilen är han/hon företagets ansvar, vad gör de om bilen går sönder eller nån annan olycka inträffar. "Alla har ju en telefon" är inget företaget kan ta för givet, ens egna ekonomi, telefoni och mail ska ju inte vävas samman med företagets.
Citera
2017-05-16, 15:30
  #65
Medlem
Bara haft problem med UPS leverans till privatkunder.

Dom skulle leverera hem till mig, jag är hemma, inte en budbil i sikte. Sedan får jag SMS att det inte gick att leverera paketet. "Kanske för att föraren inte såg portlås knappen på dörren" var kundservice ursäkt. (Det är fyra knappar att välja mellan..)

Orkar inte gnälla, vill bara ha paketet. Får helt enkelt beställa om leverans till ett ombud några kilometer härifrån (bor mitt i stan) och det skulle levereras på måndagen. På måndagen får jag ett nytt sms att det inte gick att leverera. Jag ringer upp och hon ger mig någon administrativ ursäkt, jag orkar inte gnälla och ber dom göra om leveransen följande dag.

Står att det ska levereras innan dagens slut idag. Ska bli kul att se om nötterna lyckas den här gången.


Jag fick möjlighet att välja att föraren lämnar paketet någonstans i svalen tex. Inte en chans att jag litar på en förare som skiter i att åka hit från första början att inte sno paketet.
Citera
2017-05-18, 14:42
  #66
Medlem
oyegies avatar
Jag har postbox men UPS måste ha en tagg och eventuellt nyckel för att komma åt den,verkar bara vara postnord som har tillgång till det.
Citera
2018-12-20, 22:21
  #67
Medlem
Drullknulls avatar
När det kommer till speditörer är UPS en klass för sig. Kikaren jag köpte somras levererade de till en helt annan adress. Företaget där förstod på direkten att paketet kom fel, de kontaktade UPS som hämtade paketet. Istället för att rätta till felet samma dag fördes paketet tillbaka till lagret.
Därefter låg paketet i en småstad i flera dagar med olika usla bortförklaringar, jag behövde kikaren innan resan till Afrika. Det var fruktansvärt enerverande att behöva skälla ut UPS dag efter dag för att få paketet levererat före resan.

UPS står på min svarta lista, de bojkottar jag för all framtid.


Vid beställningar från kontinenten, där mycket folk bor på liten yta, transporterna har bättre ekonomi, brukar jag numera förklara för butiker varför UPS inte är ett alternativ i Sverige. DHL är bättre även om deras chaffisar inte alltid lägger lappar i brevlådan när man inte är hemma, har ett sådant ärende just nu.

Traditionell post är alltid att föredra, mindre strul, mindre med arrogans.
Citera
2019-11-29, 14:12
  #68
Medlem
Pre 1914s avatar
Beställde en sak till företaget från England via svenskspråkig personal och 08-nummer, och de lovade leverans inom 48 timmar. Nu ringde Ups och gav mig valet att lägga 2,5 timmar i bil och hämta upp det själv eller vänta på leverans till måndag.
Finns det någon rimlig chans till kompensation eller är det bara tugga i sig?
Citera
2019-11-30, 01:44
  #69
Medlem
PlutoJs avatar
UPS i Sverige är totalt hopplösa. Varje gång, utan undantag, UPS ska leverera något till mig får jag ett SMS om att de inte kunnat leverera försändelsen och jag får åka till utlämningsställe.

De har mitt mobilnummer (jag får ju deras SMS) och jag väljer alltid hemleverans och lämnar portkod, men lik förbannat lyckas de aldrig leverera. Och jag ser till att vara hemma ända tills jag får SMS om att de inte kunnat leverera.
Citera
2019-12-01, 02:46
  #70
Medlem
Jag har aldrig haft problem med UPS, är jag inte hemma vet chauffören var nyckel till verkstan finns och lägger in paketet där (bor på landet). Schenker däremot kan göra kaffeved av det mesta om det inte helt enkelt försvinner helt, dom är helt värdelösa och inte välkomna att frakta åt mig.
Citera
2019-12-01, 10:36
  #71
Medlem
Pre 1914s avatar
Säljföretaget skulle försöka bråka lite också. De blev inte glada alls när de redan kl2 fick veta av mig att Ups valt att inte lämna paketet trots att de lovat leverans före dagens slut. Om inget annat så skulle de fixa rabatt hos dem vid nästa köp som jag troligen inte kommer att utnyttja.
Förutom att det var en dyr snabbleverans så stör beteendet mig. De skyllde på olyckor och köer på morgonen men jag har själv varit i transportbranschen och kunden ska bara så långt det är möjligt ha sina saker i tid. I det fallet hade de problem på morgonen efter starten från Västerås, och de hade kunnat lösa det genom genom att komma tillbaka lite senare eller att ha skickat ut en extra bil för att hjälpa med leveranserna.
Istället sket de bara i det.
Citera
2019-12-02, 19:52
  #72
Medlem
gemenemannens avatar
Har använt mig av UPS två gånger, och har haft två helt olika erfarenheter.

Första gången beställde jag en jättebeställning från tyskland med cirka 20 kollin och totalvikt på flera hundra kilon. Fick ett leveransdatum och tog ledigt i god tro om att chauffören skulle dyka upp. Chauffören ringde mig tidigt på dagen och vi kom överens om en tid då han skulle dyka upp. Han hjälpte mig även att bära in alla kollin vilket var mycket bra service! 5/5!

Men nu senast var det rena jävla motsatsen och jag tänker aldrig mer använda mig av UPS.

Jag skulle få en leverans förra veckan, och eftersom jag inte kunde vara hemma från jobbet valde jag att dom skulle lämna paketen hos ett ombud i min stad.

Trots att jag valt leverans till ombud får ändå ett sms där jag måste välja om jag vill ha hemleverans eller ombud. Jag svarar att jag vill hämta det hos deras ombud i min stad. 20 minuter senare får jag ett meddelande att det leveransförsök misslyckats. Chauffören har alltså åkt till min bostad, inte kommit in då det krävs portkod, och rapporterat detta som ett misslyckat leveransförsök. Han har varken ringt eller hört av sig på något sätt och förmodligen inte ens försökt leverera utan har bara latat sig och ljugit.

Ok, då har han väl åkt och lämnat det hos ombudet jag bad om? Jag väntade tills idag (måndag) men tiden går och jag får aldrig någon avi eller information. Tillslut ringer jag kundtjänst som meddelar mig att paketet 10kg (150x50cm) är för stort för att lämna hos ombudet, alltså vad i helvete! Så då har chauffören åkt tillbaka cirka 20 mil och lämnat tillbaka paketen på deras jävla centrallager istället.

Så mitt alternativ var att avtala en ny tid (givetvis någon gång mellan 09-19, och jag tar inte ledigt en hel dag för detta) eller åka 20 mil till deras jävla centrallager och hämta varorna själv!!!!



UPS är rena jävla skiten och dom har alltså en liten turkkiosk som enda ombud som bara tar emot små jävla brev i en stad på över 70k invånare.

Värst av allt är att man själv får ta tag och ringa till deras kundtjänst för att försöka få tag i sitt paket. Hade jag inte gjort detta hade chauförren säkert upprepat samma procedur hela veckan!
__________________
Senast redigerad av gemenemannen 2019-12-02 kl. 19:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback