Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-17, 16:45
  #289
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Katzyn och brytmongot dianno försöker låtsas som om dom inte förstår vad det handlar om, för att styra bort fokus från det ämnets mycket lättförstådda men besvärande innehåll.

TheMiracles tabell är enkel nog för en 8åring att förstå, men bara om man inte har en agenda att förvanska dess innehåll, med avsikt att försvara paradigmet av idag där kvinnans rätt att sträva uppåt är naturlag.

Samtidigt så skrev Katzyn här ovan, på erbarmlig svenska (aningen lustigt då hon ju enligt egen utsago är en välutbildad intellektuell gigant), att hon minsann är väl medveten om att det är vanligt med 4poängsbrudar som har 9poängskillar.

Egentligen är diskussionen över där, men jag hänger gärna kvar. Tidigare i denna nu förstörda tråd, så autistbabblar brytmongot och Katzyn kring att tabellen är värdelös för att den enligt dom påstår att 5poängsbrudar aldrig är ute efter 10poängskillar.

Det är ungefär lika efterblivet som att påstå att nån som sitter i TV4 och skrapar triss skulle neka 20 miljoner och ta 15 istället, för att det ändå är så mycket pengar.

Tabellen utgår från att folk inte försöker göra sig lustiga, inte är efterblivna, och inte försöker falseflagga in autistbabbel för att styra bort fokus från budskapet.

Edit:

Om man faktiskt läser sida ett och två, fram till dess att egofeministen demonmormors egopartsinlage-hijackingtråd blev sammanslagen med denna, så finns allt man behöver veta väl beskrivet. Om man läst sida ett och två, men ändå ställer ledande, efterblivna frågor för att styra budskapet snett, så har man förstås bevisat sig som en falseflagagent med agenda att sprida rökridå.

Alternativt att man är efterbliven.
Svårsmält för dem att män är medvetna om hypergamin. Den är här och det är fritt fram: enjoy!!

Komiskt då de bara lurar sig själva och en o annan testikellös riddare.
Citera
2017-06-15, 08:01
  #290
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Vad finns det som kan bryta hypergami om man inte ska kontrollera sexualiteten?

Mognad/erfarenhet är nog en sak ibland(när man prövat de attraktivare männen och det inte håller) men annars tror jag att barn, inte minst den biologiska klockan, kan hjälpa till i vissa fall.

Finns det andra företeelser som kan göra att man sänker/omprövar sina krav och inte behöver byta upp sig?
Citera
2017-10-16, 12:44
  #291
Medlem
DudeConfuseds avatar
Det har väl nästan alltid varit såhär? Skalorna stämmer ju väldigt bra tycker jag. Om det är rätt eller fel är en annan sak.

Förhoppningsvis vänder pannkakan på sig. Men om det gör någon skillnad tror jag inte
Citera
2017-10-17, 18:09
  #292
Medlem
Det finns nog inga statistiska undersökningar på detta, då det bygger på frivillighet i deltagande och ärlighet i svaren.
Men tittar man på ration män-kvinnor på dejtingsidorna numera, sexkontaktsidor eller tom swingersklubbar så är det betydligt sämre nu än för bara 10år sedan.
Citera
2017-10-18, 02:46
  #293
Medlem
Fast ja tycker man typ aldrig ser en 10:A eller en 9:a till tjej heller, utan 8 är vad man ser som högst idag, kanske för att jag har för höga krav.

Men ofta man ser en 8:a till tjej kommer med sin "alfahanne" som bara är en 2-3:a, muskler, halvrik, tar droger kör bmw fan coola snubben aa ni fattar typen. O 8:a bruden håller ihop med han för nån slags trygghet o för att hon inte fattar bättre o ligger inte ens i närheten i samma intelligensnivå hos killar som är 7+ poängare. Jag anser mig själv vara en kanske 6:a, 7:a, just pga av att jag inte värderar att skaffa en 10poängare till tjej.

Problemet ligger mycket i att det ligger i en tjejs natur att följa hennes ologiska hjärta istället för att använda hjärnan o göra det klokare valet. Hur tjejer fungerar e fan inte nyttigt för dem, hoppas ni är medvetna om det och försöker tänka på det när ni väljer partner så slipper ni bli ensamstående olyckliga mammor med pappan som försvann.
__________________
Senast redigerad av zejoker 2017-10-18 kl. 02:54.
Citera
2017-10-18, 12:13
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zejoker
Fast ja tycker man typ aldrig ser en 10:A eller en 9:a till tjej heller, utan 8 är vad man ser som högst idag, kanske för att jag har för höga krav.

Men ofta man ser en 8:a till tjej kommer med sin "alfahanne" som bara är en 2-3:a, muskler, halvrik, tar droger kör bmw fan coola snubben aa ni fattar typen. O 8:a bruden håller ihop med han för nån slags trygghet o för att hon inte fattar bättre o ligger inte ens i närheten i samma intelligensnivå hos killar som är 7+ poängare. Jag anser mig själv vara en kanske 6:a, 7:a, just pga av att jag inte värderar att skaffa en 10poängare till tjej.

Problemet ligger mycket i att det ligger i en tjejs natur att följa hennes ologiska hjärta istället för att använda hjärnan o göra det klokare valet. Hur tjejer fungerar e fan inte nyttigt för dem, hoppas ni är medvetna om det och försöker tänka på det när ni väljer partner så slipper ni bli ensamstående olyckliga mammor med pappan som försvann.

Kvinnor gillar inte intelligenta män (oftast) för att de inte kan relatera till dem. ALLA "players" jag minns från ungdomens dagar var kaxiga och bra på att snacka skit men även riktigt pantade. Dåliga på matte, icke allmänbildade etc. Yta men ingen substans. De intelligenta killarna jag minns fick oftast ingenting och tjejer betraktade dem som tråkiga eller creepy.
Citera
2017-10-20, 08:30
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellHatt
Kvinnor gillar inte intelligenta män (oftast) för att de inte kan relatera till dem. ALLA "players" jag minns från ungdomens dagar var kaxiga och bra på att snacka skit men även riktigt pantade. Dåliga på matte, icke allmänbildade etc. Yta men ingen substans. De intelligenta killarna jag minns fick oftast ingenting och tjejer betraktade dem som tråkiga eller creepy.
Kunde inte säga det bättre själv, tråkigt men oftast sant.
Citera
2017-10-30, 10:48
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Man måste ju vara blindare än en påkörd skata för att inte se detta. Jag fattade detta på ett luddigt plan redan i mellanstadiet, och då var jag rejält socialt efterbliven. Man såg ju att tjejerna sökte sig till killarna som var coolare och mer självsäkra än dom själva. Det är rent ut sagt ett fullständigt mysterium för mig att det kan finnas vuxna människor som inte insett detta.
Håller med, att hypergamin inte syns för kvinnor är på sätt och vis ett under i sig.

Man såg hypergamin när man första gången blev klar i huvudet när man var 6 eller 7 år. Det finns alltså vuxna människor (nåja) som inte ser det.
Citera
2017-10-31, 06:17
  #297
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Är det inte så det redan funkar?
Eller ens status som man är helt beroende på kavajen?
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2017-10-31 kl. 06:21.
Citera
2019-01-27, 04:50
  #298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovecline
Det här var mig en väldigt intressant tråd.

Kan detta vara en av huvudanledningarna till varför så många män blir ensamma idag? Hypergamin gör att kvinnor bara vill ha toppskiktet.

Det vill säga, förut när den kvinnliga hypergamin var kontrollerad, så fick kvinnor nöja sig med män i deras egna liga.

Nu, när man inte längre kontrollerar kvinnors sexualitet och hypergami, så kräver kvinnor män som är snyggare än de själva, "annars får det vara!".

Detta gör att väldigt många män blir utan några kvinnor, kvinnorna ligger alla med samma typ av män i något form av "harem", extremt många singelhushåll och färre barn gjorda, ostabilare familjeförhållanden, korrekt?


Ja, kvinnor delar på de attraktiva männen utan att förstå det själva, och när de inser eller får reda på det blir de arga och gör en dokumentär på SVT för att hänga ut mannen.
80/20-regeln kommer alltid vara sann på en fri marknad. I regel är jag för frihet men problemet med detta är givetvis att vi får massa män utan anledning att producera och massa kvinnor ensamma med barn. Säga vad man vill om kärnfamiljen men vad har vi som är bättre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback