Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-24, 23:37
  #85
Medlem
Produkt: Platinum Protein
Tillverkare: Body Science
Typ av tillskott: Blandprotein
Smak: Double Chocolate Coconut.
Konsistens och löslighet: God löslighet, även i lättmjölk.
Pris: 219 kr/kg på ordinariepris. I övrigt finns möjlighet till mängdrabatt.

Egnaord: Skulle köpa favoriten "Diet Fuel" som nu har fått ett nytt namn och förpackning. Ett blandprotein med låg laktoshalt och god smak och löslighet, lite dyrare men de extra kronorna kan jag betala för att få ett protein som funkar för magen och smakar/lösning bra. Tyckte smaken var riktigt bra faktiskt, är rätt kräsen annars men den här smakade gott.

En favorit på morgonen är att göra en espresso och medans blanda ca 3 dl lättmjölk med 1 dl proteinpulver, hälla det tillsammans i en kopp och värma lite i mikron för att värma upp det. Toppa med lite kanel och det smakar riktigt fint till frukosten!
Citera
2015-12-11, 14:47
  #86
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Mutant BCAA 9.7
Tillverkare: Mutant
Typ av tillskott: Aminosyror (BCAA)
Smak: Jag testar två smaker; Watermelon och Blue Raspberry
Konsistens och löslighet: Löser sig bra, varken korn, skum eller något annat. Inga problem.
Pris: 269 kr för 348 g, eller 699 kr för 1044 g. Ger ett kilopris på 670-773 kr/kg, vilket är högre än många andra konkurrenter. 83,6% av viktinnehållet är aminosyror. Av erfarenhet kan jag säga att Mutant brukar ha extrapriser från och till, och det är då det är prisvärt.

Egnaord: En vanlig aminosyraprodukt, lite dyrare än andra som smakar bra. Watermelon är god, Blue Raspberry är supergod. Förhållandet mellan aminosyrorna är 2:1:1.
Citera
2015-12-15, 11:52
  #87
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Mutant Madness
Tillverkare: Mutant
Typ av tillskott: PWO
Smak: Jag testar två smaker; Fruit Punch och Blue Raspberry
Konsistens och löslighet: Löser sig bra, varken korn, skum eller något annat. Inga problem.
Pris: 349 kr för 275 g (50 portioner), alltså 7 kr per portion. Lite dyrare än snittet men Mutant brukar ha riktigt fördelaktiga rabatter/kampanjer och då blir det mer värt.

Egnaord: Väldigt mycket koffein och lite beta-alanin. Vissa kanske gillar det, men mig passade det inte. 335 g koffein och 0,84 g beta-alanin per servering. Kort sagt tycker jag smakerna är goda men doseringen på ingredienserna är helt fel.

Värt att notera att en skopa inte är en portion. Tar man en skopa får man i sig 500 mg koffein. Mutant brukar vara bra men denna produkten är inte alls genomtänkt. Sämsta betyg. Buuu!
Citera
2015-12-17, 00:53
  #88
Medlem
Produkt: ashwagandha
Tillverkare: foodin
Typ av tillskott: Adaptogen / Vitamintilskott
Smak: Bitter
Konsistens och löslighet: Lösvikt , blandas helst i varmt vatten
Pris: 7.95 EURO - köpt i finland
Egna ord: Går säkert bra med vilken som helst. Kallas även för indisk ginseng även fast den inte är släkt med ginseng, endast för det var likheter i utseendet. Är släkt med potatisen på väldigt långt håll.
Doserar maxdosen, 2tsk per dag. Funkar bra. betyg 5/5

Har provat många olika kosttillskott, detta är dock min absoluta favorit.
Första gången jag prova(även syrran) jag blev så arg så arg att jag satt och typ skaka hela natten, men var som skönt på något sätt. Den här adaptogenen gör mycket kan jag lova. Känner mig inte lika sävlig, har mer beslutskraft och inte konflikträdd. Det händer mycket i hjärnan kan jag lova. Nästan all ångest är borta. Den ångest som är kvar är inte så skärande på någevis.

Men till det stora, träningen, jag märker stor skillnad speciellt då jag ska styrketräna. Jag orkar så mycket mer och är inte alls sådär död då jag går därifrån. Har inte ett extremt sömnbehov, men syrran har kunnat börja sova som vanligt då hennes nattskräck hon får mitt i natten(panik ångest) har försvunnit helt.

Kan rekommendera denna till både personer med känslomässiga problem och de som vill få ut mer av sin träning.
Citera
2015-12-20, 16:39
  #89
Medlem
tj.s avatar
Produkt: Whey
Tillverkare: PureSwe
Typ av tillskott: Vassleprotein
Smak: Mjölkchoklad och gammaldags vanilj
Konsistens och löslighet: Relativt dålig löslighet. Åtminstone i jämförelse med MM Sports egna vassle.
Pris: 179 kr/kg, med möjlighet till mängdrabatt. När jag köpte var det rabatterat till 110 kr/kg.

Egnaord: God smak. Chokladen smakade, som namnet antyder, mjölkchoklad och var helt klart en trevlig upplevelse. Vaniljsmaken var även den OK, men inte så mycket mer. Upplevde att de överlag smakade mindre syntetiskt än vad vissa protein ibland kan göra.

Lösligheten var dock mindre bra. Det var snarare regel än undantag att det hade fastnat klibbigt protein i shaken när jag hade druckit upp, något jag inte upplever hända alls lika ofta när jag konsumerar andra märken. Priset är under all kritik. 179 kr/kg är snordyrt för ett vassleprotein. Finns inte på kartan att jag köper det igen om det inte rör sig om en kraftig REA vilket de hade under black friday/cyber monday-perioden. 110-120 kr/kg kan jag punga upp, men mer än så är det verkligen inte värt.
Citera
2015-12-22, 11:18
  #90
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Mass Protein Bar
Tillverkare: Chained Nutrition
Typ av tillskott: Bar/Gainer
Smak: Peanut
Konsistens och löslighet: Hårdare och mer kompakt än andra bars.
Pris: 35 kr/st. Dock 41 g protein och 507 kcal i varje, så de är större än vanliga bars.

Egnaord: Brutalt stor bar, fick knappt in den i truten. Mättade riktigt väl, la sig som en klump i magen. Finns säkert godare alternativ, smaken blir ju lite speciell när den är så kompakt och hård. Personligen tycker jag denna sortens bar per ett mer relevant kalori- och proteinintag än de konventionella barsen om man är på språng.
Citera
2015-12-22, 11:21
  #91
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Swebar
Tillverkare: Dalblads
Typ av tillskott: Bar
Smak: Marängsviss
Konsistens och löslighet: Mjukare och lösare än andra bars, något krispig.
Pris: 19 kr/st, hittar inte proteininnehållet men på de andra smakerna är det 16-18 g protein.

Egnaord: Jag skulle inte rekommendera denna. Swebars ligger högt i pris för ett lågt proteininnehåll. Dessutom tycker jag smaken inte var så god heller. Undvik.
Citera
2016-01-21, 15:13
  #92
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Core Protein Delite
Tillverkare: Core
Typ av tillskott: Proteinpulver
Smak: Jag testar två smaker: Coconut Bounty och Lemon Cheesecake
Konsistens och löslighet: Båda löser sig bra. Coconut Bounty fastnade lite i kanterna i shakern, annars inga problem.
Pris: 169 kr för 750 g, vilket ger 225 kr. Det är ändå "lyxprotein" detta som är lite godare, så tycker det är OK. Typisk produkt som mer eller mindre alltid är på rea, då det är deras egna märke.

Egnaord: Lite mer socker än andra proteinsorter, vilket är för det är lite godare. 74% protein och 9,9% kolhydrater (varav 8% socker).

Riktigt fräscha smaker, är nog i top 3 hos mig bland proteinpulver i smak. Coconut Bounty är mäktig. Lemon Cheesecake är mildare och fräsch, precis som den skall vara.
Citera
2016-01-22, 10:25
  #93
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: BCAA 5000
Tillverkare: Self Omninutrition
Typ av tillskott: Energidryck / BCAA
Smak: Jag testar två smaker: Cassis och Ice Tea Peach
Konsistens och löslighet: Som läsk, lätt kolsyrad
Pris: Ca 24 kr per burk. Dyrt om man vill ha billigt koffein eller aminosyror. Vinner tillbaka fördelar i att det är lätt att ta med sig.

Egnaord: 200 mg koffein och 5 g BCAA. För lite aminosyror tycker jag, eller i alla fall i underkant. Koffein tycker vi alla olika om. Kanske passar på morgonen för vissa.

Cassis va det äckligaste jag har smakat på.
Ice Tea Peach va däremot god.
Citera
2016-02-02, 19:31
  #94
Medlem
Produkt: Lenny & Larry The Complete Cookie
Tillverkare: Lenny & Larry
Typ av tillskott: Proteinkakor
Smak: Jag har testat tre smaker: Double Chocolat, Chocolate chip och Oatmeal Raisin
Konsistens och löslighet: Mycket bra konsistens. Aningen smuliga men inte torra. Hade gärna fått vara lite krispigare, men ganska härligt mjuka kakor.
Pris: Ord. pris 25:- , rätt dyrt. Men de är ganska mättande och rätt stora. Var mer mättande än jag trodde. Nettovikt: 113 gram.

Egnaord: Mättade klart mer än jag trodde och Double Chocolat och Chocolate Chip tyckte jag var väldigt goda.Oatmeal Raisin var sådär, lite torrare och smakade ganska mycket russin.

Enkelt att ta med sig. Att de dessutom är fria från både mjölk och ägg tycker jag som är laktoskänslig är ett stort plus! Inte överdrivet mycket protein 16g per kaka och 30g socker och 12g fett så näringsvärdena är väl inte direkt superbra.
Citera
2016-02-11, 20:30
  #95
Medlem
jpettersson1991s avatar
Produkt: Tyngre kasein
Tillverkare: Tyngre
Typ av tillskott: Proteinpulver
Smak: Kanelbulle
Pris: 199:-

Egnaord: Lite tjock som shake eftersom det är kasein men smaken va grymt god. Ska testa i gröten och se hur det blir. För mig får den 10/10 smakmässigt, rekommenderas!
Citera
2016-02-20, 00:51
  #96
Medlem
Produkt: PureSwe Whey
Tillverkare: PureSwe (Mmsports)
Typ av tillskott: Proteinpulver
Smak: Har testat mjölkchoklad. Finns Gammaldags Vanilj och Klassisk Jordgubb också.
Konsistens och löslighet: Löser sig okej, lite klumpig kanske. Har varit med om bättre löslighet men även klart sämre, så helt okej.
Pris: Köpte på rea (pågår än) för 130 kr/kg vilket jag anser vara ett mycket bra pris. Ord pris är 179kr vilket inte heller är allt för dyrt.

Egnaord: Bra pris och helt okej god smak, ingen smaksensation. Tycker det var klart prisvärt och jag är nöjd med det. Det löste sig okej och smakade okej, det jag hade förväntat mig av ett lite billigare protein.

En stor fördel, för mig iaf, är att det är Laktosfritt.
Står även "med garanterad proteinråvara från Sverige. När du köper det får du inte bara svensk kvalitet, utan stödjer även våra svenska mjölkbönder."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback