Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 12:55
  #73
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: SuperPump MAX
Tillverkare: Gaspari Nutrition
Typ av tillskott: PWO
Smak: Fruit Punch
Konsistens och löslighet: God smak, lagom smaksatt.
Pris: 359 kr för 640 g (40 portioner). 9 kr/portion.

Egna ord: Helt okej PWO. Gör vad den ska men en god smak. Finns säkert billigare alternativ men denna är ett säkert kort.
Citera
2015-07-07, 13:00
  #74
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Syntha-6
Tillverkare: BSN
Typ av tillskott: Protein
Smak: Strawberry Milkshake
Konsistens och löslighet: Riktigt gott.
Pris: ~165 kr/kg. 50% protein så det är alldeles för dyrt för att vara värt.

Egna ord: Praktiskt i mitt tycke att dra en sån här shake lite då och då. 50% protein, lite kolhydrater och en del annat smått och gott som MCT-fetter och vitaminer. Dock löjligt dyr så kan inte rekommenderas tyvärr.
Citera
2015-07-20, 15:26
  #75
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Protein Porridge Mix
Tillverkare: Body Science
Typ av tillskott: Måltidsersättare
Smak: Cinnamon/Vanilla
Konsistens och löslighet: Blir som vanlig gröt, kanske lite hårdare än vanligt.
Pris: 120-150 kr/kg.

Egna ord: Kul produkt att testa en gång, men blir nog inte mer. Tänkte att det skulle vara ett bra sätt att spara lite tid på "lata dagar", men man måste ända vispa, micra och så vidare så är inte mindre jobb än att göra vanlig gröt faktiskt. Det positiva är väl att det är inget socker och bra med protein i, 33% protein. Testade att "spara tid" och gör en shake bara, fungerade och smakade helt okej men blir riktigt klumpigt.
Citera
2015-07-20, 15:30
  #76
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Xtend
Tillverkare: Scivation
Typ av tillskott: Aminosyror (BCAA)
Smak: Grape Escape
Konsistens och löslighet: Löser sig bra.
Pris: 650 kr för 1194 g, alltså ~545 kr/kg. Inte det bästa priset, men absolut inte dyrt heller. Ca 75% av innehållet är aminosyror.

Egna ord: Jag fick den personligen på extrapris, vilket den är på rätt ofta så kan vara en prisvärd produkt. Smakmässigt så är den okej, grape va inte så jättegod men hört bättre om de andra smakerna. Smakar ändå bättre än andra produkter med grape så jag är positiv.
Citera
2015-07-26, 09:36
  #77
Medlem
Blurgarens avatar
Produkt: Body Science Protein Meal
Tillverkare:Body Science
Typ av tillskott: Bar
Smak: Hallon/laktrits
Konsistens och löslighet: Halvtorr
Pris: 11kr/st för 10-15st, 9kr/st för 32+

Egna ord: Jag brukar alltid ta en proteinbar för att orka med mitt träningspass mellan jobb/skola och middag, då vill man gärna ha en proteinbar som uppfyller vissa krav; inte onyttig, billig, mycket protein. Dessutom vill man inte att de ska vara för goda så att man sitter och äter dem när man inte behöver dom pågrund utav sötsuget, som leder till att de tar slut för fort. Samtidigt så vill man inte ha heltorra och smaklösa bars som man får tvinga i sig. Därför tycker jag att Body Science Protein Meal är den bästa bar jag köpt. Den är varken för söt som exempelvis Swebars Punschrullar och inte heller för smaklös och torr som First Class Bar.

Tidigare gjorde jag en tabell för att bedöma vilken som är den bästa baren, Jag kom inte ihåg vilken smak jag jämförde med, men här här en tabell med någorlunda rätta värden. Tror det var Swebar Kanelbulle(inte punschrulle).
----------------FCB-------------Swebar-----Goodlife----------Body Science
Kcal-----------335--------------418,2-------387-----------------358
protein---------50--------------29,1---------32,9----------------36
Kolhydrater----46--------------41,8---------40------------------30
(sockerart)----1,6--------------34,5--------34,7----------------16

Vill man ha en bar med mycket protein och inte bryr sig om smaken skulle jag rekommendera FCB.

Annars skulle jag rekommendera Body Science, de har en perfekt balans mellan för god och för smaklös, dessutom har de ett hyfsat högt proteininnehåll, samt bra pris vid stora köp och man kan även blanda smakerna.

Den får 5/5 Hantlar
Citera
2015-10-01, 11:02
  #78
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Whey 100%
Tillverkare: Body Science
Typ av tillskott: Vassleprotein
Smak: Äppelpaj
Konsistens och löslighet: Bra löslighet, inga klumpar.
Pris: 159 kr/kg på ordinariepris, som är något dyrare än prisvärt. Går att hitta bättre under kampanjer.

Egnaord: Riktigt god, klar äppelpajsmak. Jag är nöjd och denna levererar vad den ska.
Citera
2015-10-01, 12:23
  #79
Medlem
tj.s avatar
Hoppar på Fenjal.

Produkt: Whey 100%
Tillverkare: Body Science
Typ av tillskott: Vassleprotein
Smak: Äppelpaj
Konsistens och löslighet: God löslighet, i likhet med övriga smaker från samma märke.
Pris: 159 kr/kg på ordinariepris. Köpte det när MM hade "köp tre, betala för två"-kampanj i förra veckan. I övrigt finns möjlighet till mängdrabatt.

Egnaord: En av de bättre smakerna i samma produktkedja. Är tidigare ett fan av double rich chocolate som är en av få smaker som faktiskt smakar choklad. I det här fallet smakar äppelpajen verkligen äpple.
Citera
2015-10-01, 12:28
  #80
Medlem
tj.s avatar
Produkt: Protein Meal
Tillverkare: Body Science
Typ av tillskott: Proteinbar
Smak: Cocunut Chocolate
Konsistens och löslighet: Något hårdare än en vanlig godisbar.
Pris: 15 kr styck. Möjlighet till mängdrabatt. Jag fick den som bonus vid senaste beställningen.

Egnaord: God bar. Betydligt mer smakrik än Goodlife:s motsvarighet. Men 15 kr är alldeles för dyrt i min smak för ynka 19 g protein. Man ska också komma ihåg att den innehåller stora mängder socker och är kanske inte helt optimal vid deff.
Citera
2015-10-21, 10:29
  #81
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Tyngre Vassle
Tillverkare: Tyngre
Typ av tillskott: Protein (vassle)
Smak: Kladdkaka
Konsistens och löslighet: Löser sig väl. Inga klumpar, inget skum. Blir en bra shake.
Pris: Jag fick det för 160 kr/kg, vilket är ett OK pris för vassle. Varken det billigaste eller dyraste. Ser dock nu att det går för ~190 kr/kg, vilket kan vara lite i överkant. Ändå, tycker jag det är värt det. Jag är nöjd.

Egna ord: Jag är mycket nöjd med produkten. Smaken är riktigt bra, så bra att jag troligen kommer testa de andra smakerna också. Denna produkten är värt att lägga en extra slant på för att få ett gott vassleprotein.
Citera
2015-10-21, 10:33
  #82
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: North Nutrition BCAA
Tillverkare: North Nutrition
Typ av tillskott: Aminosyror (BCAA)
Smak: Två smaker; Lime och Orange
Konsistens och löslighet: Bra löslighet, inga korn eller annat bös som simmar omkring.
Pris: 99 kr för 400 g. Aminosyrehalt på 75%. Alltså 250 kr/kg för produkten och 330 kr/kg för rena aminosyror. MYCKET prisvärt, verkar som det är lockpris just nu så passa på.

Egnaord: En av de mest privärda produkterna av aminosyror jag sett. Lime är riktigt god, den där fräna limesmaken finns där. Orange va inte lika god, där smakade det mer artificiellt.
Citera
2015-10-22, 09:29
  #83
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: ConDense
Tillverkare: Purus Labs
Typ av tillskott: PWO
Smak: Island Punch
Konsistens och löslighet: Bra löslighet, inga konstigheter.
Pris: 279 kr för 40 portioner. Varken dyrt eller billigt.

Egnaord: Jag brukar inte vara kinkig med smaken, men detta va nog det ÄCKLIGASTE tillskottet jag smakat. En best eftersmak av lakrits. Rent effektmässigt så känns det som en i mängden. Lagom dos koffein (220mg/portion) och beta-alanin (2g/portion).
Citera
2015-10-22, 09:33
  #84
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Serious Mass
Tillverkare: Optimum Nutrition
Typ av tillskott: Gainer
Smak: Chocolate
Konsistens och löslighet: Löser sig bra.
Pris: 499-579 kr för 5455 g, alltså i runda slängar 100 kr/kg. Med tanke på den låga proteinhalten (15%) så tycker jag det är dyrt.

Egnaord: Helt okej smak, men finns bättre. Det känns inte som denna produkten är bäst på något. Finns billigare, godare och bättre alternativ. Om man vill ha i sig väldigt mycket kolhydrater kanske denna kan vara ett bra val, men annars inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback