Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 13:08
  #49
Medlem
Produkt: Xtend
Tillverkare: Scivation
Typ av tillskott: Aminosyror BCAA
Smak: Green Apple, Lemon Lime, Orange Dream, Watermelon, Mango
Konsistens och löslighet: Bra löslighet enkel att blanda.
Pris: 195:- för 30 serveringar och 489:- för 90 serveringar.
Egna ord:
En produkt som varit med ett par år. Vunnit massa priser osv. Aminosyror i förhållandet 2:1:1 med Glutamin, Citrullin Malat, och Vitamin B6 också. Väldigt söt i smaken och som andra amerikanska kosttillskott med väldigt frän färg och smak. Finns väldigt många olika smaker (10 st på gymgrossisten).
De jag har provat är iaf:
Green Apple - Den jag tycker är bäst, lite söt sur äpplesmak!
Lemon Lime - Också god, ganska syrlig smak, lite halvdålig eftersmak dock.
Orange Dream - Avslagen fanta smak. Helt okej.
Mango - Alldeles för söt för mig, fick blanda med mycket vatten för att få ner den.
Watermelon - Verkligen inte min typ av smak, väldigt söt och sliskig, rekommenderar inte watermelon.
Citera
2015-01-08, 20:57
  #50
Medlem
Produkt: BCAA-XX
Tillverkare: Body Science (mmsports)
Typ av tillskott: Aminosyror, BCAA
Smak: Cola
Konsistens och löslighet: Skummar lite men blandas lätt
Pris: 199:- för 36 portioner, köper du 3 eller fler så är det 169:- per burk.
Egna ord:
Cola smaken var faktiskt riktigt god, har provat Aldrig vilas Bcaa med cola smak, men den här var nog godare. Lite avslagen cola smak som faktiskt var god.Hade jag haft en sodastream hade jag definitivt provat göra med lite kolsyra! 169:- kr för 36 portioner är ett bra pris. Jag brukar ta lite mindre än en hel skopa, en skopa är (11g) så blir ca 40 portioner.
Tagit från hemsidan: Innehåller högt proteininnehåll i form av aminosyror – hela 94 - 96 %!

Tycker deras andra BCAA kan smaka piss, men den här var faktiskt över förväntan och smakade riktigt bra!
Citera
2015-01-15, 10:27
  #51
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: BCAA-XX
Tillverkare: Body Science (mmsports)
Typ av tillskott: BCAA
Smak: Cola
Konsistens och löslighet: Bra löslighet. Lite "korn" kvar här och där ibland, men bättre än många andra konkurrenter.
Pris: 199 kr för 400 g eller 507 kr för 1,2 kg. Bra pris. 96% aminosyror av innehållet vilket gör priset ytterligare fördelaktigt.

Egna ord: Riktigt god faktiskt, lätt att dricka. Jag tror detta är en "keeper", och det lär bli en standardsmak hos de flesta märken inom kort. Många tummar upp för en god och prisvärd aminosyraprodukt!
Citera
2015-01-15, 10:32
  #52
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Swebar
Tillverkare: Dahlblads
Typ av tillskott: Proteinbar
Smak: Blueberry Cheesecake
Konsistens och löslighet: Som en vanlig bar. Varken smular eller kladdar speciellt mycket.
Pris: 17 kr/st eller 14 kr/st om man köper +20 st. Finns bättre priser för bars.

Egna ord: Smaken är galet god, är helt såld. Dock så är det tyvärr bara 16 g protein per bar, och 20 g socker, vilket kanske inte gör den till den perfekta proteintillskottet utan är lite av en godisbit också. Passar nog bättre innan eller efter träningspass då man kanske har nytta av sockret också. Alternativt på morgonen. Smaken får högsta betyg men innehållet är väl inte så spektakulärt.
Citera
2015-01-22, 09:29
  #53
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: BCAA-XX
Tillverkare: Body Science (mmsports)
Typ av tillskott: BCAA
Smak: Mango
Konsistens och löslighet: Bra löslighet. Lite "korn" kvar här och där ibland, men bättre än många andra konkurrenter.
Pris: 199 kr för 400 g eller 507 kr för 1,2 kg. Bra pris. 96% aminosyror av innehållet vilket gör priset ytterligare fördelaktigt.

Egna ord: Blandade känslor, både god och inte. Smaken är god men den känns lite "lös". Påminner lite om en avslagen fruktig grogg. Kanske godare om man har mindre vatten i, men jag kan tänka mig att man tröttnar på denna i längden. Ändå ett stabilt alternativ om man vill testa lite olika.
Citera
2015-01-23, 13:25
  #54
Medlem
Produkt: BCAA-XX
Tillverkare: Body Science (mmsports)
Typ av tillskott: BCAA
Smak: Lemon Lime
Konsistens och löslighet: Bra löslighet. Lite "korn" kvar här och där ibland, inte direkt massa skum heller. Klart bra löslighet.
Pris: 199 kr/st eller 169kr ifall du köper tre eller fler. Bra pris. 96% aminosyror av innehållet vilket gör priset ytterligare fördelaktigt.

Egna ord: Helt okej smak, blir ganska god ifall du blandar med lite Fun light, ex någon päron/äpple smak vart riktigt god. Prisvärd produkt som jag skulle rekommendera. Jag köpte tre burkar bcaa av body science (billigare pris då) köpte två cola och en lemon lime. Tycker cola smaken är klart godare men Lemon/lime är inte dålig och kan vara skönt att växla lite mellan smakerna. Helt klart en prisvärd produkt med bra innehåll.
Citera
2015-02-24, 16:00
  #55
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Core Whey Protein
Tillverkare: Svensktkosttillskott
Typ av tillskott: Proteinpulver (vassle)
Smak: Chocolate Peanut Butter och Strawberry Banana Split
Konsistens och löslighet: Löser sig bra och lätt, inga klumpar alls.
Pris: 159 kr för ett kg. Väldigt ofta på extrapris.

Egna ord: Lösligheten är väldigt trevlig då den inte klumpar alls, verkligen ingenting. Dock så var smakerna spektakulära. Chocolate Peanut Butter smakar verkligen jordnötter, verkligen starkt. Lite tröttsamt starkt faktiskt, kör över chokladsmaken något. Strawberry Banana Split var otroligt söt, kunde inte urskilja varjen jordgubbar eller bananer ur smaken utan smakade väl någon syntetisk frukt med massvis av sötningsmedel.
Citera
2015-02-24, 18:24
  #56
Medlem
General.Maximus.s avatar
Produkt: Core whey
Tillverkare: Svenskt kosttillskott
Typ av tillskott: Proteinpulver (vassle)
Smak: Choklad-jordnöt, jordgubbmilkshake, bananmilkshake, mango, päron-vanilj
Konsistens och löslighet: Bra på båda.
Pris: 159kr/kg i regel men 99kr/kg fram till 2015-03-01.

Egna ord

Som ovan tycker jag att i choklad-jordnöt så tar jordnötssmaken över och chokladen känns knappt alls. Mangon var inget vidare och päron-vanilj var rätt tråkig.
Citera
2015-03-01, 15:40
  #57
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Pump Igniter
Tillverkare: Top Secret Nutrition
Typ av tillskott: PWO
Smak: Fruit Punch
Konsistens och löslighet: Löser sig bra och är mild för magen.
Pris: Finns ej att köpa i Sverige, men finns på internet för ungefär 23-24 USD, vilket är ca 200 kr för 30 portioner. Helt okej pris.

Egna ord: Bra PWO. Man känner tydligt av koffeinet (300 mg/skopa) och beta-alaninet. Mild för magen till skillnad från många andra konkurrenter och god smak som man inte tröttnar allt för fort på. Bra och säkert kort att köra på.
Citera
2015-03-02, 22:20
  #58
Medlem
Produkt:BCAA-XX
Tillverkare: Body sciene (mmsports)
Typ av tillskott:BCAA
Smak:Berry/skogsbär
Konsistens och löslighet:normal, som vatten ungefär.
Pris:199 kr för 400 g
Egna ord: Smaken var helt ok, jag ger det 5/10 men eftersmaken är så jävla äcklig så jag nästan spyr, första BCAA:n jag testar, ska nog köpa samma produkt när jag är klar med denna fast med cola smak istället. Den har fått riktigt bra omdömen ser jag. Annars så är det en prisvärd produkt som funkar riktigt bra för mig.

offtopic: Finns det nåt man kan blanda med så att smaken blir lite godare?
Citera
2015-03-19, 09:37
  #59
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: BCAA-XX
Tillverkare: Body Science (mmsports)
Typ av tillskott: BCAA
Smak: Sura colanappar
Konsistens och löslighet: Bra löslighet. Lite "korn" kvar här och där ibland, inte direkt massa skum heller. Klart bra löslighet.
Pris: 199 kr/st eller 169kr ifall du köper tre eller fler. Bra pris. 96% aminosyror av innehållet vilket gör priset ytterligare fördelaktigt.

Egna ord: Helt okej smak, en av de bättre tycker jag. "Cola" är nog snäppet vassare i smak, men man bör testa denna ändå. Svårt att beskriva, men man känner att smaken påminner som sura colanappar på något konstigt sätt.
Citera
2015-03-20, 13:12
  #60
Medlem
Fenjal888s avatar
Produkt: Power Gum
Tillverkare: Body Science (mmsports)
Typ av tillskott: Tuggummi (med koffein)
Smak: Pepparmint
Konsistens och löslighet: Som ett vanligt tuggummi. Något kornigt i början.
Pris: 10 kr för 8 gummin.

Egna ord: Smakar som helt vanliga tuggummin. Kanske inte lika gott som dina favoritgummin, men helt okej. 50 mg koffein för de som gillar det. En lustig detalj är att de kommer i en karta utan någon som helt text på, så det ser nästan ut som det är gjort på svarta marknaden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback