Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-12, 21:25
  #805
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Tja han förnekade problem på bostadsmarknaden. För att sedan krypa till korset efteråt.

https://cornucopia.cornubot.se/2015/...edger.html?m=1
Vad finns för stöd för att det fanns problem när han förnekade de?

Jag har fö sett en annan presentation av honom 2018 när han talar om bostäder. Han är väldigt dynamisk i sina svar för att inte reta upp åhörarna. Hur vet vi att detta inte bara är citat plockade ur sina sammanhang och rena misstolkningar.
Dock ser jag inte det som speciellt anmärkningsvärt att han ojar sig över stigande bostadspriser i centrala Stockholm. Kan vem som helst göra.
Och att tala om amorteringskrav och minskat kapitalbeskattning är väl inte heller så konstigt att han säger. Han kan ju säga det som privatperson, och slipper ta ansvar för det.

Har du något som är on-topic?
Eller var din kommentar bara off-topic?
Citera
2020-05-13, 06:49
  #806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vad finns för stöd för att det fanns problem när han förnekade de?

Jag har fö sett en annan presentation av honom 2018 när han talar om bostäder. Han är väldigt dynamisk i sina svar för att inte reta upp åhörarna. Hur vet vi att detta inte bara är citat plockade ur sina sammanhang och rena misstolkningar.
Dock ser jag inte det som speciellt anmärkningsvärt att han ojar sig över stigande bostadspriser i centrala Stockholm. Kan vem som helst göra.
Och att tala om amorteringskrav och minskat kapitalbeskattning är väl inte heller så konstigt att han säger. Han kan ju säga det som privatperson, och slipper ta ansvar för det.

Har du något som är on-topic?
Eller var din kommentar bara off-topic?

Ärligt talat minns jag inte exakt vad jag referarade till. Det får du räkna med när du kommenterar inlägg som är ett år gamla.
Citera
2022-11-02, 19:17
  #807
Avstängd
Zukunfters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Enligt ek. stud. Anders Borg kommer Sveriges ekonomi att kollapsa runt 2018. Detta har han yttrat i ett slutet möte med den svenska bankeliten....
...2. Varför är just 2018 det magiska årtalet då allt det roliga tar slut?

2020, blev det men inte så farligt med ett fel på två år. 2020 började utförslöpan med Corona och med Trumps fall.

Men Trump kan vinna igen. 24 månader kvar till nästa presidentval.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback