Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 16:28
  #49
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Sökte men hittade ingen tråd om detta. Vill alltså ha lite tips på filmer som blir bättre och roligare under alkoholpåverkan. Som är kul att se när man dricker med andra ord.
Sökarna
https://youtu.be/i8a-lMlZ88U?t=19m56s
Citera
2017-06-17, 18:11
  #50
Avstängd
Höst i New York!!!
Citera
2017-06-17, 18:52
  #51
Medlem
S.O.Stolps avatar
Dum dummare 1 & 2.

Baksmällan 1, 2 & 3.

Egentligen blir väl alla komedier bättre och roligare under rusets inverkan.
Citera
2017-06-17, 19:04
  #52
Medlem
Everything-Matterss avatar
Farväl las vegas
Citera
2017-06-17, 19:40
  #53
Medlem
300. Supernice att ta nåra öl med polarna och beundra alla fighter.
Citera
2017-06-17, 19:41
  #54
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everything-Matters
Farväl las vegas
hahaha!

Mja, blir man sugen på spriten efter att ha sett den så ligger man risigt till.

OnT: De här buskis filmerna Snatch och Lock stock and two smoking barrels blir nog bättre med några groggar i sig
Citera
2017-06-17, 20:58
  #55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Den spritindränkta The Rum Diary med Johnny Depp är klockren. Tog själv en grogg under filmens gång.
Citera
2017-06-17, 21:02
  #56
Avstängd
Finns ingen film som blir bättre under alkoholpåverkan. En film blir alltid bättre desto mer koncentrerad du är.
Citera
2017-06-17, 21:10
  #57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Finns ingen film som blir bättre under alkoholpåverkan. En film blir alltid bättre desto mer koncentrerad du är.
No shit. Kanske mer handlar en film man bara vill slappa till/inte orkar följa med eller har sett förut.
Citera
2017-06-17, 21:11
  #58
Medlem
Zests avatar
Anchorman - självklart.
den blir bara bättre och bättre och då inte ens på fyllan
Citera
2017-06-19, 06:54
  #59
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Brittiska kultrullen Withnail and I. Måste vara den roligaste fyllefilm som gjorts. Kan ses hur många gånger som helst!
Skrattar läppen av mig hvergang!

Här några stilprov på dess vridna humor:

http://www.youtube.com/watch?v=rba1zgPTtOo

Full av klassiska repliker:
"The little tarts! They love it!"

Jag älskar "Monty", han är så jävla skön! En riktigt skön rulle, som väldigt bra målar upp en bild av gammal, Engelsk 60tals ana.

Annars.. Bra film under berusning: Barfly, Tales of Ordinary Madness, Love is The Devil, Where The Buffalo Roams, Brazil, Delikatessen, Brother where art thou, True Stories, Fandango.. Nått av Emir Kusturica kanske, eller Wes Anderson.. Torsk på Tallin, hehe.. Hedwig and the Angry Inch och Priscilla Queen Of The Desert.. Rocky Horror Show, Straight Story, Studio 54, Swingers, Naked Lunch, Blues Brothers, The Cable Guy, In the Mouth of Madness, The Lawnmower Man, The Rum Diary, Who Framed Roger Rabbit, Wild at Heart, Flash Gordon, Evil Ed..

Bizarra filmer: The Nine lives of Thomas Katz och The Zero Theorem.. Viva la Muerte

Six-String Samurai..

Denna har jag själv inte sett, men nånting får mig att tro att den kan vara en hyffsad fylle-rulle: The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension..

Komedier överlag - FUNNY BONES!.. Strange brew.. THE ROOM(kanske kan bli lite cringing att se).. Nån Muppets-film, kanske.. Nån film som GWAR har gjort..

Spagettiwestern - The Onde Den Gode Den Fule, etc..

Under en psychedelisk RC-drog såg jag en gång A Clockwork Orange - det var far out!

Tänker inte skriva The Doors, för den ska man se under en blandning av hash och alkohol.
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2017-06-19 kl. 07:27.
Citera
2021-01-09, 23:07
  #60
Medlem
Captinheros avatar
Jag såg the greatest showman idag. Kändes som det saknades alkohol för att riktigt uppskatta den. Ska nog köpa mig lite vin och ge den en ny chans nästa vecka . Får göra en utvärdering

Även cats 2019 tror jag kan vara riktigt underhållande om man är aspackad.
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2021-01-09 kl. 23:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback