Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-05, 22:32
  #1
Medlem
Man-At-Armss avatar
För er som kan tycka om att se film berusad: Vad kan ni rekommendera?

Min favorit att se packad är The Last Waltz. En dokumentär om The Band som passar fint för fylle, då man får både fin musik och intressanta intervjuer.

Tråden handlar inte om att diskutera huruvida film blir bättre eller ej berusad, likt denna tråd (FB) Film är bättre när man är full!, utan om vilken film ni föreslår och gärna varför.
Citera
2014-07-05, 22:51
  #2
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Jag gillar dessa extremt mycket när man är berusad:

Dazed and Confused
Top Gun
Fear and Loathing in Las Vegas

Det är vad jag kan komma på just nu. Har säkert fler på lager som jag har avnjutit i ett berusat tillstånd.
Citera
2014-07-05, 22:53
  #3
Medlem
Rakiis avatar
Sharknado och Troll 2 passar bra då man har druckit, i synnerhet sprit och är riktigt dragen, se dom INTE själv dock utan med ett gäng på fyra-fem vänner!
Citera
2014-07-05, 23:05
  #4
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sharknado och Troll 2 passar bra då man har druckit, i synnerhet sprit och är riktigt dragen, se dom INTE själv dock utan med ett gäng på fyra-fem vänner!

Apropå se film packad med vänner, så brukade vi se Sökarna på förfester under tonåren och jag kan tänka mig att upplevelsen är lika rolig i dag. Annan film att rekommendera, som jag sett några gånger med vänner, är Kung Fu Hustle.
Citera
2014-07-05, 23:06
  #5
Medlem
alrajts avatar
Sällskapsresan
Citera
2014-07-05, 23:07
  #6
Medlem
Baksmällan förstås. Att undvika är dock filmer med onödig komplicerad handling.
Big Lebowski måste ju förstås vara idealisk.
Citera
2014-07-05, 23:20
  #7
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Baksmällan förstås. Att undvika är dock filmer med onödig komplicerad handling.
Big Lebowski måste ju förstås vara idealisk.

Ja Big Lebowski är ju underbar!
Citera
2014-07-06, 00:06
  #8
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Sunes sommar såklart! Escape from L.A. funkade också jäkligt fint på fyllan då det begav sig för några månader sen.
Citera
2014-07-06, 13:19
  #9
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Apropå se film packad med vänner, så brukade vi se Sökarna på förfester under tonåren och jag kan tänka mig att upplevelsen är lika rolig i dag. Annan film att rekommendera, som jag sett några gånger med vänner, är Kung Fu Hustle.

Sökarna funkar bra då man är nykter också tycker jag, men kan ha att göra med att jag gillar filmen skarpt utan alkohol i kroppen, sen funkar nog Stockholmsnatt och Vackert väder då man druckit såväl!
Citera
2014-07-06, 13:22
  #10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Blues Brothers samt Dum och Dummare!
Citera
2014-07-06, 19:18
  #11
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
The Big Lebowski
Citera
2014-07-06, 19:28
  #12
Medlem
zxcvb45s avatar
Jag kollar väldigt ofta på film när jag är berusad, jag tycker att det är riktigt trevligt!
En personlig favorit är ju Fear And Loathing In Las Vegas, då hela den filmen är ett enda stort drog/alkohol rus, men dom flesta fungerar för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback