Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-05, 21:30
  #1
Medlem
Martensites avatar
Lingongrova, Polarbröd, Skogaholmslimpa, Hönökaka, Guldkorn och en massa annat massproducerat jävla skit från Pågen brukar ju finnas i de flesta matbutiker i vårt avlånga land. Tyvärr är ju dessa bröd fullständigt vidriga och smaklösa. Varför köper folk dessa bröd egentligen? Beror det på att de är billiga eller beror det på att man inte orkar baka själv? Jag förstår verkligen inte varför man köpa massproducerat bröd med tanke på hur äckligt det är.
Citera
2014-07-05, 21:34
  #2
Medlem
Folk tycker väl uppenbarligen att det är gott med sockrat rövbröd.
Citera
2014-07-05, 21:34
  #3
Medlem
Spackelackans avatar
Jag är böjd att hålla med dig faktiskt. Att baka själv är ju faktiskt inte så jäkla puligt. Sätter man en deg på kvällen så är det ju bara att skjutsa in i ugnen när man vaknar.
Citera
2014-07-05, 21:43
  #4
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Vi är lata. Så enkelt är det. Dock gillar jag Dansk rågbröd mest. Käkar även knäckebröd. Vitt bröd är äckligt egentligen.
Citera
2014-07-05, 21:47
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
För att sirapslimpa är jävligt gött. Särskilt med kaviar och en stark ost.
För att jag saknar dom redskap som krävs för att baka bröd.
För att jag saknar utrymme i köket att baka bröd på.
För att jag är bekväm.
För att Hönökaka med stark ost är ännu godare än sirapslimpa.
Citera
2014-07-05, 22:01
  #6
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Lingongrova, Polarbröd, Skogaholmslimpa, Hönökaka, Guldkorn och en massa annat massproducerat jävla skit från Pågen brukar ju finnas i de flesta matbutiker i vårt avlånga land. Tyvärr är ju dessa bröd fullständigt vidriga och smaklösa. Varför köper folk dessa bröd egentligen? Beror det på att de är billiga eller beror det på att man inte orkar baka själv? Jag förstår verkligen inte varför man köpa massproducerat bröd med tanke på hur äckligt det är.
Billigt, enkelt, litet utbud av annat bröd, håller sig färskt länge, vet alltid vad man får, tycker om smaken. Se där, sex högst realistiska förslag.
Citera
2014-07-05, 22:12
  #7
Medlem
Mooons avatar
Hembakat är bäst. Smakar godare, inga tillsatser och blir billigare. Doften ... doften av nybakat bröd ...
Citera
2014-07-05, 23:07
  #8
Medlem
Iloveludas avatar
Jag fattar det inte heller. Håller med ts. En totalt smaklös historia utan det naturliga. Köper det så kallade butiksbakade. Det är nog oftast bakeup men påminner åtminstonde om det hemma bakade. Skogaholmslimpan mm har ju inte enst några kanter. Riktigt bröd har knapriga fina kanter. Samt ojämnt stora bubblor i brödet. Det tyder på en riktig jäsning och inte inblåsning av luft som fuskarna Pågen mm gör.
Citera
2014-07-05, 23:07
  #9
Medlem
Är man arbetslös så kanske man har tid att baka.. Men det beror nog till största delen på lathet och okunskap.

Annars äter jag helst havre knäckebröd, men det är sjukt jävla dyrt.

Vitt bröd äter jag ogärna men bakar man eget kan man kanske baka något nyttigt.
Citera
2014-07-05, 23:19
  #10
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Lingongrova, Polarbröd, Skogaholmslimpa, Hönökaka, Guldkorn och en massa annat massproducerat jävla skit från Pågen brukar ju finnas i de flesta matbutiker i vårt avlånga land. Tyvärr är ju dessa bröd fullständigt vidriga och smaklösa. Varför köper folk dessa bröd egentligen? Beror det på att de är billiga eller beror det på att man inte orkar baka själv? Jag förstår verkligen inte varför man köpa massproducerat bröd med tanke på hur äckligt det är.

Av samma anledningar som att vi köper en rad andra massproducerade varor. Vi köper färdigrätter iställer för att laga mat själv från grunden. Vi köper massproducerade datorer, bilar och möbler etc. istället för att bygga dem själva. Det är helt enkelt enklare än att tillverka saker själv i liten skala. Inte alla har kunskap, tid eller intresse att tillverka saker och ting själva.
Citera
2014-07-05, 23:32
  #11
Medlem
Köper för det mesta butiksbakade bröd. Problemet med dessa är att;
1) Man måste skära brödskivor själv (tar tid, är omständigt, skapar massa smulor)
2) De håller sig inte färska i mer än två-tre dagar, därefter blir brödet hårt.

Så jag förstår varför de flesta köper så kallat fabrikstillverkat skivat bröd då det är väldigt bekvämt, smular mycket lite samt håller länge.
Citera
2014-07-06, 00:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Lingongrova, Polarbröd, Skogaholmslimpa, Hönökaka, Guldkorn och en massa annat massproducerat jävla skit från Pågen brukar ju finnas i de flesta matbutiker i vårt avlånga land. Tyvärr är ju dessa bröd fullständigt vidriga och smaklösa. Varför köper folk dessa bröd egentligen? Beror det på att de är billiga eller beror det på att man inte orkar baka själv? Jag förstår verkligen inte varför man köpa massproducerat bröd med tanke på hur äckligt det är.


Varför inte ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback