Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-04, 17:39
  #1
Medlem
Jag menar inte att alla unga herrar i riket vill ta den i prutten utan min poäng är att svenska killar ofta är mer feminina än vad dem svenska tjejerna är. Kvällsunderhållning är paradise hotel, det näst viktigaste i världen är likes på instagram - viktigast är frisyren (alla har självklart likadan.)
Är det fest dricker man inte whisky, sällan öl, framtidens män dricker cider (eller ett glas apelsinjuice med en skvätt sprit i) medans dem röker på en mentolcigarett.

Finns såklart undantag, men man undrar vart fan vi som land är påväg med så mycket fjollor på samma ställe

Den största manliga förebilden för den svenska ungdomen är någon jävla "DJ" som knullat ett gäng plastbrudar på tv..

Vad tror ni om denna utvecklingen, är det vanligaste jobbet som man om 100 år att vara nagelfrisör och största drömmen att få bo med 14 idioter på ett hotell i en realitysåpa?
Citera
2014-07-04, 17:43
  #2
Medlem
Det är tyvärr inte så konstigt. Alla traditionella kristna och svenska värderingar har förkastats, och det enda som återstår är ytan.
Citera
2014-07-04, 17:44
  #3
Medlem
knasen79s avatar
Dom du ser på TV är inte ett tvärsnitt av den svenska befolkningen. De folk som passar för TV-formatet ...
Citera
2014-07-04, 17:45
  #4
Medlem
Anti-WOGs avatar
Tacka feministerna samt media för alla fjolliga ungdomar.
Citera
2014-07-04, 17:58
  #5
Medlem
sasos avatar
Håller med dig! Har till och med träffat killar som sminkar sig
Citera
2014-07-04, 18:27
  #6
Medlem
Jag förstår inte alls vad det är som hänt men den manliga populationen.
Men utseende fixeringen är utbredd bland båda könen.
Kvinnor skyller det på att män ställer krav på dem och män skyller på att kvinnorna ställer krav på dem.
Fast egentligen ställer kvinnorna krav på både sig själva och på männen.

Jag har en fin kula på magen och min slogan är "Öl byggde denna fina kropp".
Mestadels har jag kortklippt hår och lite skägg.
Mer rakat hår är kortklippt faktiskt.
Bryr mig inte om hur jag ser ut så länge jag är bekväm i det jag bär vilket oftast är Jeans och T-shirt eller skjorta.

Fast jag är ju ingen ungdom per se utan endas i ålders mässiga värderingar men närmar mig den mogna åldern av 30 ha ha.
Citera
2014-07-04, 21:32
  #7
Medlem
DonMacos avatar
För att smarta reklamare kom på att de bara nyttjat 50% av sin potential, gällande skönhetsindustrin.
Ergo, så drog man på järnet och riktade marknadsföringen även mot den manliga populationen.

Och oj vad stålar de tjänar
Citera
2014-07-07, 01:45
  #8
Medlem
delta9thcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aharu
Det är tyvärr inte så konstigt. Alla traditionella kristna och svenska värderingar har förkastats, och det enda som återstår är ytan.


Jag håller med helt...
Citera
2014-07-08, 20:42
  #9
Medlem
CSJonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcukmylife
Jag menar inte att alla unga herrar i riket vill ta den i prutten utan min poäng är att svenska killar ofta är mer feminina än vad dem svenska tjejerna är. Kvällsunderhållning är paradise hotel, det näst viktigaste i världen är likes på instagram - viktigast är frisyren (alla har självklart likadan.)
Är det fest dricker man inte whisky, sällan öl, framtidens män dricker cider (eller ett glas apelsinjuice med en skvätt sprit i) medans dem röker på en mentolcigarett.

Finns såklart undantag, men man undrar vart fan vi som land är påväg med så mycket fjollor på samma ställe

Den största manliga förebilden för den svenska ungdomen är någon jävla "DJ" som knullat ett gäng plastbrudar på tv..

Vad tror ni om denna utvecklingen, är det vanligaste jobbet som man om 100 år att vara nagelfrisör och största drömmen att få bo med 14 idioter på ett hotell i en realitysåpa?

När jag läste det du skrev kunde jag bokstavligt talat visualisera någon som drog alla med en kam. Man lever inte ut sina drömmar (eller än värre, har inte några) och det problemet finns bland alla generationer.
Citera
2015-03-13, 09:25
  #10
Medlem
Neinzures avatar
Frågan är om du bara går efter vad du sett på tv, då kan jag förstå varför du tycker som du gör, men dessa representerar verkligen inte majoriteten av unga killar.

Det är precis som det alltid har varit, en liten minoritet "annorlunda" mot de andra tycker om att vara feminina, dricka töntiga drycker, bete sig överlag som bögar osv, men de allra flesta beter sig precis som du själv (förmodligen) gör.
Citera
2015-03-17, 13:23
  #11
Medlem
Detta är något otroligt positivt! Kommer att finnas ett överflöd av kvinnor som inte hittar en tillräckligt manlig man. Detta gör det enkelt o bekvämt att lyckas om man har lite hår på bröstet
Citera
2015-03-17, 19:19
  #12
Medlem
E-tards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihe
Detta är något otroligt positivt! Kommer att finnas ett överflöd av kvinnor som inte hittar en tillräckligt manlig man. Detta gör det enkelt o bekvämt att lyckas om man har lite hår på bröstet

Var inte oroligt. Mohammed, Ali och Abdul är redo för denna utmaning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback