Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-27, 23:25
  #13
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det här hade jag helt missat men skall utan tvekan titta på det.

Jag har lite tid över i helgen så det vore roligt att faktiskt lägga tid på det här. Är det i stort sett samma typ av spel, eller är bossfighterna tunade annorlunda?
Otroligt (för?) sent svar eftersom jag helt glömde bort den här tråden.

Det är ju i grunden samma spel, fast med en annorlunda karaktär. Bossfighterna har såvitt jag kunnat avgöra inte anpassats om, med undantag av bossen på Plague Knights egen bana.


Detta gör att vissa bossar (t.ex. Treasure Knight) är pisslätta, medan andra får knogarna att vitna av vrede och frustration (t.ex. jävla Propeller Knight).

Jag har faktiskt spelat denna expansion mer än själva grundspelet och tycker det är mycket roligare när man väl fått kläm på Plague Knights unika talanger. Det känns lite Mega Man över det hela då man kan fippla och ändra på sina bomber så att de fungerar på olika sätt.
Citera
2015-12-30, 11:51
  #14
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Otroligt (för?) sent svar eftersom jag helt glömde bort den här tråden.

Det är ju i grunden samma spel, fast med en annorlunda karaktär. Bossfighterna har såvitt jag kunnat avgöra inte anpassats om, med undantag av bossen på Plague Knights egen bana.


Detta gör att vissa bossar (t.ex. Treasure Knight) är pisslätta, medan andra får knogarna att vitna av vrede och frustration (t.ex. jävla Propeller Knight).

Jag har faktiskt spelat denna expansion mer än själva grundspelet och tycker det är mycket roligare när man väl fått kläm på Plague Knights unika talanger. Det känns lite Mega Man över det hela då man kan fippla och ändra på sina bomber så att de fungerar på olika sätt.

Jättetack för svaret!

Lite sent är det men fortfarande inte för sent. Shovel Knight har jag spelat en del, men har fortfarande inte gett mig på expansionen.

På sitt sätt är det lite tråkigt att de inte gjort om mer, men samtidigt antar jag det blir ganska mycket variation då knektarna är väldigt olika varandra.

Så jättebra att jag fick en påminnelse för nu vet jag vad jag skall spendera nyårshelgen med!
Citera
2015-12-30, 16:23
  #15
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
På sitt sätt är det lite tråkigt att de inte gjort om mer, men samtidigt antar jag det blir ganska mycket variation då knektarna är väldigt olika varandra.
Ja, det är ju tyvärr inte några nya miljöer/banor (med undantag för P.K:s högkvarter). Dock så är ju expansionen helt gratis och det är ju som bekant gott.

Det ryktas också att King Knight och Spectre Knight ska få egna expansioner. Den sisnämnde kan ju flyga, så det ska bli intressant att se hur han blir att spela med.
Citera
2015-12-30, 17:40
  #16
Medlem
AnnaDeas avatar
Jag är grymt sugen på det här till Playstation 4.

Ingen skillnad jämfört med PC?
Citera
2015-12-30, 20:56
  #17
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag är grymt sugen på det här till Playstation 4.

Ingen skillnad jämfört med PC?
Det finns olika exklusiva bonusar beroende på vilken plattform man kör. I PS-versionen är t.ex. Kratos från God of War med som bonusboss. På Xbox är det istället Battle Toads som gör gästspel.
Till PC/Mac så tror jag inte det finns något extramaterial.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shovel...usive_features
Citera
2016-01-07, 15:59
  #18
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Det finns olika exklusiva bonusar beroende på vilken plattform man kör. I PS-versionen är t.ex. Kratos från God of War med som bonusboss. På Xbox är det istället Battle Toads som gör gästspel.
Till PC/Mac så tror jag inte det finns något extramaterial.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shovel...usive_features

Tack, ska kolla in.
Citera
2016-01-07, 16:15
  #19
Medlem
Geomeisters avatar
Har endast spelat PC-versionen och kan bara instämma i köret. Det här känns som ett 8-bitars spel där allting stämmer. RPG-elementen är alldeles lagom. Jag har aldrig varit mycket för rena RPG-spel, men här ger det en extra krydda utan att ta bort något ifrån plattformsspelandet.

Mega Man är stämplat över hela spelet, men det finns noder till flera andra klassiska spel.

Många andra försök att återskapa 8-bitars magi har på senare år aldrig riktigt nått ända fram. Antingen så är det för svårt. För enkelt. För simpelt... Det är balansen som gör att vuxna sitter och spelar sådana spel även fast det är riktat mot en annan åldersgrupp.

Rekommenderas starkt om man är ute efter något som påminner om Nintendo 8-bitars starkaste spel!
Citera
2017-05-03, 17:22
  #20
Medlem
Tampiss avatar
Startar upp PS4:an och får en notifikation att Shovel Knight uppdaterats och att man nu kan köra prequel-delen. Hade helt missat att det skulle komma idag

Edit: Eller har det varit ute längre men att jag missat det/mitt PS inte uppdaterat det automatiskt tidigare? Snackar om Treasure Trove-uppdateringen.
__________________
Senast redigerad av Tampis 2017-05-03 kl. 17:27.
Citera
2020-01-11, 08:06
  #21
Medlem
Poddes avatar
Märkte av en slump att jag tydligen har köpt en "all inclusive" version av Shovel Knight till ps4 för många år sen.

Nu har jag 3 expansioner att spela, hur bra är dom? Orginalet var ju jävligt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback