Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-18, 07:37
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
En leverantör av chassi också, Dallara, finns viss likhet gentemot deras tidigare produkter,
http://en.wikipedia.org/wiki/Dallara_DW12
Man ligger mycket närmare varandra på raksträckorna än i F1, fast farten är ju lägre, håller 70-tals klass.

Oj var bilarna så lika till och med.

Jag är riktigt kluven till "samma-bil" konceptet när det gäller racing. Visst man får ett bättre mått på vem som är den bättre föraren men samtidigt blir det lite tråkigt när teamen inte får/kan ha sina egna lösningar på tekniken.

Farten hoppas jag kommer igång nästa säsong då motorerna/batterier inte behöver vara samma.

Läste förövrigt en förklaring till varför det såg så långsamt ut, utöver faktumet att bilarna inte gick så fort. Pga banlayout så kunde de bara ha kameror i början och slutet på rakorna och ser man en bil frammifrån eller bakifrån så ser de långsammare ut, speciellt om de måste zooma in för att få med bilen.

Jag tyckte det märktes att det var första racet, inte riktigt samma "precision" som F1 men tycker ändå serien har potential.

Mina förslag på ändraingar i formatet.
1. Ta bort Fan-Boost. Ingen verkade vet om eller när förarna använde det. Dessutom ger det inte lika förutsättningar.
2. Ta bort minimitiden på bilbyte. För att få säkerhet så förarna inte sitter halvt fastspända så kan man koppla någon form av brytare till bältena så bilen inte går att köra utan korrekt fastspänd förare. Detta skulle göra pit-stopen mycket mer intressanta och betydande.
Citera
2014-09-18, 08:10
  #26
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bromzen
Farten hoppas jag kommer igång nästa säsong då motorerna/batterier inte behöver vara samma.
Samma här. Tycker också det kommer bli intressant att se vad serien kan göra för utvecklingen av batterier - den tillverkare som får fram lättare batteripackar kommer genast ge "sina" stall en klar konkurrensfördel.
Citera
2014-11-22, 19:10
  #27
Medlem
Ovant är det fortfarande nu efter Malaysias lopp har gått, man ligger mycket tätare på varandra än i annan formel körning.
Citera
2014-11-22, 19:47
  #28
Medlem
Banan var betydligt bättre än sist men det känns som att det behövs lite mer "svepande" partier och färre raksträckor följd av en 90-graders kurva. Bilarna ser helt enkelt för långsamma ut i många delar av de två banor de kört på.

Det är ju först när de kraschar (Heidfeld sist och Senna idag) som man märker att det faktiskt går fort.
Citera
2014-11-22, 21:16
  #29
Medlem
Mich13s avatar
Återigen positiv överraskning. Mycket bättre banlayout som tidigare nämnts. Det jag gillar med FE är att man straffas för sina misstag på de trånga stadsbanorna, t.ex. Senna på det sista varvet idag och det var flera andra som det drabbade också.

Sam Bird var dock ruskigt bra och Trulli var lika blind bakåt som vanligt när han skickade in Piquet Jr i muren.

Jag måste säga att jag gillar vad jag har sett än så länge.
Citera
2015-01-13, 00:03
  #30
Medlem
Nu har 4 lopp gått med lika många vinnare. Lite ovant med att bilarna ligger så tätt på varandra är det fortfarande och skrikande däck som bakgrundsljud än mullrande motorer.
Citera
2015-01-13, 08:49
  #31
Medlem
JayGatsbys avatar
Nu har de visst uppehåll innan det blir Miami i mars.

Någon som har följt det? Man läser inget om det i sportmedia (vilket iofs inte säger så mycket här, men hur mycket uppmärksammas det ute i Europa?).
Citera
2015-05-06, 19:50
  #32
Medlem
JayGatsbys avatar
Jaha, Monaco E-Prix i helgen. Tänkte att man skulle ge det en chans.
Var visas Formula E?
Citera
2015-05-07, 06:45
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jaha, Monaco E-Prix i helgen. Tänkte att man skulle ge det en chans.
Var visas Formula E?

Viasat.
Citera
2015-05-09, 23:40
  #34
Medlem
BootyLuvs avatar
Bra race i Monaco, mycket action
Citera
2015-05-28, 02:23
  #35
Medlem
Hiroshima15s avatar
Bra race. Konstigt att McLaren ännu inte får till det.

Alonso är ju en hyfsat bra förare.
Citera
2015-05-28, 08:22
  #36
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiroshima15
Bra race. Konstigt att McLaren ännu inte får till det.

Alonso är ju en hyfsat bra förare.
Nu är förvisso McLaren med på ett hörn även i Formula E, i egenskap av motorleverantör, men jag får en bestämd känsla av att du egentligen letade efter tråden om Formel 1

-> (FB) F1 säsong 2015 (Inga streamingdiskussioner!)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback