2024-02-20, 00:24
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag har ingen aning om varför de gör det, det är ju därför jag frågar här. Jo, de har ett riktigt namn i sina profiler, men ett annat än deras riktiga. Det är inte heller så att de typ har ett väldigt ovanligt tilltalsnamn och därför använder ett av sina andra (mer vanliga) förnamn, eller bara av någon anledning använder ett annat av sina förnamn. Utan det kan vara så att personen heter Johan Per Oskar i verkligheten, men på Tinder kallar han sig Martin. Förstår du hur jag menar?

Ok, den enda anledning jag kan komma på varför man skulle göra så är om man redan har en partner.
Citera
2024-02-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Är det samma hets på att betala för medlemskap och funktioner?

Viss hets, ja. Men känslan är att tinder-appen i mycket högre grad arbetar för att locka fram köp. Tror också att jag av någon anledning presenteras bättre på Hinge och hamnat högre upp i hierarkin. På tinder blir man nog rökt for life om man inte redan från början valt ut bästa möjliga bilder, känns inte som att det går att klättra i systemet senare med uppdaterade bilder/text
Citera
2024-02-23, 23:59
Medlem
2215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av what-the-puck
Viss hets, ja. Men känslan är att tinder-appen i mycket högre grad arbetar för att locka fram köp. Tror också att jag av någon anledning presenteras bättre på Hinge och hamnat högre upp i hierarkin. På tinder blir man nog rökt for life om man inte redan från början valt ut bästa möjliga bilder, känns inte som att det går att klättra i systemet senare med uppdaterade bilder/text
Men är gratisversionen användbar? Mycket gnäll på buggar och sånt om man läser recensionerna. Vad är din uppfattning?
Citera
2024-02-24, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag har överklagat min avstängning från Tinder. Det jag gjorde var att skicka samma meddelande till 10 pers att de skulle adda mig på snapchat.
Tror ni Tinder låser upp mitt konto igen?
Skönt stt höra att tjejer också blir avstängda. Som att ni tjejer inte redan är astråkiga så skriver du samma meddelanden till tio personer. Man märker på dina inlägg att det i allmänhet är nåt fel på dig. DeletedUser, du känns som en återvändsgränd, avvikande och konstig.
Citera
2024-02-24, 11:08
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codesyss
Skönt stt höra att tjejer också blir avstängda. Som att ni tjejer inte redan är astråkiga så skriver du samma meddelanden till tio personer. Man märker på dina inlägg att det i allmänhet är nåt fel på dig. DeletedUser, du känns som en återvändsgränd, avvikande och konstig.

Tinderappen stänger av människor flitigt och i onödan p.g.a nån pk inställning de har.
Vad fan är det i mina inlägg som gör att du tror att du kan avgöra nåt sånt?
Citera
2024-02-24, 11:22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Varför ljuga om sitt namn? Är det personer som inte ens har ett riktigt namn i sin profil?
Även kvinnor/tjejer ljuger. Slutsats: Det är en skitapp som man inte ska ta seriöst. Folk gör vad f-n de vill.
Senast redigerad av lakritc 2024-02-24 kl. 11:56.
Citera
2024-02-24, 11:31
Bannlyst
Citat:
Tinderappen stänger av människor flitigt och i onödan p.g.a nån pk inställning de har.
Vad fan är det i mina inlägg som gör att du tror att du kan avgöra nåt sånt?
Man får en rätt bra bild av människor över tid av att läsa deras inlägg och du är märkbart avvikande och konstig. Du ser aldrig din del i helheten.
Citera
2024-02-24, 11:40
Medlem
Citat:
Jag har överklagat min avstängning från Tinder. Det jag gjorde var att skicka samma meddelande till 10 pers att de skulle adda mig på snapchat.
Tror ni Tinder låser upp mitt konto igen?

Låter som typiskt bot-beteende så inte konstigt att du blev avstängd.

Enligt min erfarenhet så verkar även Tinders kundservice bestå av bots så jag tror tyvärr dina chanser att återfå kontot är små.
Citera
2024-02-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Men är gratisversionen användbar? Mycket gnäll på buggar och sånt om man läser recensionerna. Vad är din uppfattning?

Ja, gratisversionen funkade bra mycket bättre än tinder, för mig iaf. Fick definitivt fler matchningar av god kvalitet.

Dessutom, på tinder får man omedelbart ett gäng riktiga ruggugglor som gillar en. Rätt vidrigt sätt att locka fram köp genom att förnedra folk… På Hinge fick jag också en massa likes i början men kvalitén på dessa var så mycket bättre såg jag när jag köpte en vecka.

En annan sak jag upptäckte idag -> Har en matchning på Tinder där jag påbörjat en konversation, dock syns denna matchning bara på min Ipad, inte på min telefon. Har testat att starta om appen etc… Skulle inte förvåna mig alls ”osynliga matchningar” är något som satts i system…
Senast redigerad av what-the-puck 2024-02-24 kl. 12:57.
Citera
2024-02-24, 13:20
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codesyss
Man får en rätt bra bild av människor över tid av att läsa deras inlägg och du är märkbart avvikande och konstig. Du ser aldrig din del i helheten.

Nej, hur du utrycker dig i inlägg på Flashback säger ingenting om hur man är irl, det är som att döma någon utifrån vilka teckningar den målar eller har för inredningsstil.
Jag har på sistone skrivit två inlägg i Tindertråden. Ett om en man som försov sig när vi skulle ha dejt vilket uppenbart skickar negativa signaler ( hade ingen delaktighet i det).
Och ett inlägg om min avstängning. Jag blev avstängd för att jag skickade samma meddelande till flera män vilket inte är ett konstigt beteende eftersom det var helt alldagliga och trevliga öppningsfraser.
Citera
2024-02-24, 13:24
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Låter som typiskt bot-beteende så inte konstigt att du blev avstängd.

Enligt min erfarenhet så verkar även Tinders kundservice bestå av bots så jag tror tyvärr dina chanser att återfå kontot är små.

Jag kommer åt kontot via webben men inte via appen. Jag kan svajpa på folk och se och få matchningar och meddelanden men mina konversationer är överskuggade så att jag inte kan gå in i dem och svara.
Nej, jag kommer inte få tillbaka kontot så hade Tinder varit seriösa med sin överklaganfunktion så hade jag fått kontot upplåst igen.
Citera
2024-02-24, 15:02
Medlem
Majoriteten kvinnor på 35+ år ser ju förjävliga ut på tinder. Nästan från 30+ t.o.m.
Svenska kvinnor peakar definitivt vid 25
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in