Citat:
Ursprungligen postat av
Sea12
Jag tror yngre generellt har det svårare att välja samt att ta fasta beslut än äldre. Den yngre generationen är uppvuxen med inpräntandet att de kan få "allt". Många är curlade och har tidigt lärt sig att de är värda det absolut bästa. Internet, som du nämner har också spelat stor roll då möjligheterna idag är större än någonsin. På gott och ont. Det är inte alltid ett större urval är bättre då det även innebär att man väljer bort fler saker (när man har gjort sitt val) och risken för att man kommer att ångra sig är större. Ingen vill ångra sig och då håller man så många dörrar öppna som möjligt.
Ja, rädsla att välja fel är stor hos många och desto större urval, desto större chans att man väljer fel --> ännu större rädsla.
Ärlighet är kopplat till självkännedom. Många vet inte vad de söker idag. De tror sig veta det. Påverkade av bl.a. samhällets normer och influencers samt media men de flesta har ingen aning. Det är den bistra sanningen. Därav kan de heller inte ta något beslut. Det är svårt att ta beslut när man själv inte vet vad man ska grunda beslutet på. En del ljuger medvetet men jag tror många även är "oärliga" mot sig själva och därmed blir de det även mot andra. Det kan uppfattas som att de ljuger.
Det sägs att många ljuger samt fejkar bilder på Tinder. Om någon gör detta är det klart att de inte vill träffas i verkligheten då deras bluff kommer att synas. Det leder till att många, och då särskilt kvinnor inte vill träffas i verkligheten utan är fullt nöjda med att få likes och egoboost genom telefonen.
Absolut. Det skulle alla vinna på men det är lite som "fångarnas dilemma". Alla vet vad som är bäst för gruppen i stort samt för den enskilda individen men ingen vågar agera på det sättet då risken finns att de andra inte gör det och då hamnar man själv i en mycket värre situation.
Har tyvärr inte lärt mig att citera korrekt så ber om ursäkt för rörigt svar, men vill bara bemöta det sista du skriver. Men håller med i allt du säger, om än det är väldigt tråkigt...
Det kanske är så, eller så tänker inte alla till om vart dom ska söka det dom vill ha? Men vet man inte själv blir det ju ännu svårare förstås.
Jag har fått frågan varför jag inte söker sex på Tinder, då en del säger att jag skulle få fler resultat då. Men för mig är det självklart att söka sex på en sida specifikt för det, då det bara är det jag söker, och det är ju inte många resultat jag vill ha, jag är nöjd med att hitta några vettiga män som tilltalar mig.
Men jag kanske är lite bakom eller nåt, då jag agerar på det sätt som känns mest "etiskt" för mig, och bara för att jag tycker att det "ska vara" så, och skulle inte komma på tanken att söka sex på Tinder eller andra ställen där det även söks seriösa relationer.
Å andra sidan tillhör jag inte toppskiktet varken utseendemässigt eller åldersmässigt,så jag kanske får bättre resultat på den sida jag håller mig till, då det sällan är några bilder i profilerna, utan det kommer efter att man inlett kontakt med någon, och då är man ofta ganska säker på att det är rätt person ändå.