Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-22, 18:22
  #21853
Medlem
Honeyvoices avatar
Jaha så nu ska man tjata om bion igen men titta här…

"Men nu har cheferna på Tinder avslöjat om vad som fungerar bäst i dejtingappen.
Det första tipset de ger är att inte ha en tom bio. Beskriv vem du är och vilka intressen du har – det leder nämligen till fler matchningar! Annars kan det vara svårt för personen som får upp dig i flödet att veta vem hen egentligen swipar med"

https://nyheter24.se/nyheter/920626-...ferna-avslojar

#crackthecode
Citera
2019-01-22, 18:38
  #21854
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jaha så nu ska man tjata om bion igen men titta här…

"Men nu har cheferna på Tinder avslöjat om vad som fungerar bäst i dejtingappen.
Det första tipset de ger är att inte ha en tom bio. Beskriv vem du är och vilka intressen du har – det leder nämligen till fler matchningar! Annars kan det vara svårt för personen som får upp dig i flödet att veta vem hen egentligen swipar med"

https://nyheter24.se/nyheter/920626-...ferna-avslojar

#crackthecode
De flesta killar och tjejer läser inte ens bion så mkt märkligt tips. Ingen bra reklam för deras app när folk sedan får känna besvikelse.
Citera
2019-01-22, 18:46
  #21855
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bln
På Tinder är det 100% ytlighet som gäller. Yrke, utbildning, personlighet, samhällsstatus, spelar noll roll där. Ett svin och kvinnomisshandlare som ser bra ut i ansiktet får mer matchningar än en framgångsrik mångmiljonär med genomsnittligt utseende. Det är spelets regler, så det funkar.

Ja, du kan vara en fattig uteliggare och få massa matchningar på Tinder bara du är snygg.
Kommer dock skita sig när det blir möte IRL och frågor börjar ställs. Matchningar i sig ger ju inget tillbaka förutom en tillfällig reaktion i hjärnans belöningssystem. Det är dejter som räknas.
Citera
2019-01-22, 19:27
  #21856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
De flesta killar och tjejer läser inte ens bion så mkt märkligt tips. Ingen bra reklam för deras app när folk sedan får känna besvikelse.

Varför skulle folk bli besvikna på flera matchningar?
Citera
2019-01-22, 19:31
  #21857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Nej, men asså... Om jag ser att personen är en singelmamma, så bara antar jag att hon inte direkt är ute efter knull sådär. Det jag då gör är att bara liksom ta upp relativt tidigt att man är ute efter något seriöst, innan hon får chansen att ta upp det först, för då kan hon tro att det bara är något du säger för att hon tog upp det först, eftersom att det är ju vanligare för tjejer, iaf på tinder, att söka efter något seriöst än för män. Då efter du sagt det och hon tar upp: Men du läste väl i min bio att jag har barn? Så svarar du bara och? Inget alls emot det .

Sen så bara matar du in hur starka och hur sjukt stor respekt du har för singelmammor och sånt skit, liksom hitta på något som låter bra, sen bara boka in en dejt, gärna något som är nära dig, eftersom att hon är som sagt var en singelmamma i 20-30 års åldern så hennes lägenhet kommer antagligen se ut som skit, och annars får hon en ursäkt att liksom ta upp hur stökigt det är i hennes lägenhet pga barn osv, så istället blir det bättre som sagt var om dejten är nära dig, så du bara kan erbjuda att ni går tillbaks till ditt ställe, istället för hennes, sen under hela dejten är det liksom bara som sagt var att ljuga ihop någon historia om hur svårt det varit att hitta något seriöst på appen, och hur alla bara verkar vara intresserade av sex och inget annat, få henne verkligen och tro att du "Inte är som andra killar".

Detta + lågt självförtroende, då unga singelmammor som sagt var inte direkt är något som män ställer sig i kö för, detta är oftast tillräckligt för att sen få hem henne för lite mys som alltid i slutändan leder till sex.

Okej så du går på kvinnor som andra män inte är intresserad av för att få ligga. Känns inte det lite ... så där ... trist?

Sen skriver du vad du säger, att du är intresserad av ett förhållande och inte bara sex. Men tror du på allvar att de är ute efter ett förhållande? De kanske också bara vill ha sex? Du vet, tjejer kan ju också låta bli att säga sanningen. De kanske sitter på sitt håll och skrattar att de lurade en dumskalle som trodde att hon vill vara i ett förhållande med honom? Du vet, tjejer kan också vara kåta för stunden. Det kan vara hela orsaken till att de är där?
Citera
2019-01-22, 19:32
  #21858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Varför skulle folk bli besvikna på flera matchningar?

Det är bara bs, alla "tricks" för att få mer matchningar, inget sånt fungerar. Är du snygg så får du matches, är du inte, så får du inga. Inte fan är det någon ful jävel där ute som har en bra bio och det är därför som han får massor med matches. Sånt jävla cope asså xD
Citera
2019-01-22, 19:33
  #21859
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Varför skulle folk bli besvikna på flera matchningar?
Löjligt och vilseledande att ha det som sitt första tips.
Det första tipset ska naturligtvis vara: Vill du ha fler matchningar? - Skaffa bättre bilder!
__________________
Senast redigerad av lakritc 2019-01-22 kl. 19:42.
Citera
2019-01-22, 20:21
  #21860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Okej så du går på kvinnor som andra män inte är intresserad av för att få ligga. Känns inte det lite ... så där ... trist?

Sen skriver du vad du säger, att du är intresserad av ett förhållande och inte bara sex. Men tror du på allvar att de är ute efter ett förhållande? De kanske också bara vill ha sex? Du vet, tjejer kan ju också låta bli att säga sanningen. De kanske sitter på sitt håll och skrattar att de lurade en dumskalle som trodde att hon vill vara i ett förhållande med honom? Du vet, tjejer kan också vara kåta för stunden. Det kan vara hela orsaken till att de är där?

Asså jag sa bara hur jag antog att det var, från mitt perspektiv. Jag förstår inte riktigt vad din poäng är? Om hon inte är ute efter ett förhållande heller, då spelar det ju ingen roll i vilket fall som helst, då båda oss får ligga?

Jag förstår också inte riktigt vad som ska vara trist? Tjejerna är ju attraktiva osv.
Citera
2019-01-22, 21:39
  #21861
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Ja, bättre gå ut och röja istället och ragga på tjejerna man vill ha istället för att ljuga för en massa singelmorsor. Herrejösses

Ironi? Också ganska fult att ljuga för kvinnor för att ligga. Men antar att det är just kvinnor hatar bland män, när de ljuger o sticker.
Citera
2019-01-22, 21:41
  #21862
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Okej så du går på kvinnor som andra män inte är intresserad av för att få ligga. Känns inte det lite ... så där ... trist?

Sen skriver du vad du säger, att du är intresserad av ett förhållande och inte bara sex. Men tror du på allvar att de är ute efter ett förhållande? De kanske också bara vill ha sex? Du vet, tjejer kan ju också låta bli att säga sanningen. De kanske sitter på sitt håll och skrattar att de lurade en dumskalle som trodde att hon vill vara i ett förhållande med honom? Du vet, tjejer kan också vara kåta för stunden. Det kan vara hela orsaken till att de är där?

Kvinnor kan absolut vara kåta men långt ifrån hur kåta man är. Sedan tycker jag det är intressant att diskutera varför kvinnor är så tysta om sin kåthet när de väl är det, som du säger så är de inte så öppna med att nu vill jag ligga. Men antar att det är samhälllsnormer osv.
Citera
2019-01-23, 01:10
  #21863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Asså jag sa bara hur jag antog att det var, från mitt perspektiv. Jag förstår inte riktigt vad din poäng är? Om hon inte är ute efter ett förhållande heller, då spelar det ju ingen roll i vilket fall som helst, då båda oss får ligga?

Jag förstår också inte riktigt vad som ska vara trist? Tjejerna är ju attraktiva osv.
För det första är det patetiskt att ljuga till sig ligg på det sätt du beskriver att du gör, för det andra är majoriteten av singelmammor som dessutom hittas på tinder allt annat än snygga.
Citera
2019-01-23, 01:18
  #21864
Medlem
Då var man ännu en gång tillbaka på appen. Hoppade in nu ikväll, och man får allt passa på att njuta av det nya kontot-boosten. Lyckats dra in ca 20 matchningar ikväll (köpte dock Tinder+). Kommer dala snart som fan till ca 4-5 matchningar i veckan.

Problemet är att man tar dessa matchningar förgivet när man skapar ett nytt konto, och inte anstränger sig i chatten på samma sätt som man behöver. Ska inte göra det misstaget denna gången, utan ska skriva bättre än någonsin tidigare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback