Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-09-11, 21:46
  #25
Medlem
vejroniottans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Jag vet inte vad det är du tackar Bush för, men dra inte in mig i det.

Jag förväntar mig inte att du ska förstå. Att stå upp mot tyranner är inte svenskarnas starka sida.
Citera
2005-09-12, 00:35
  #26
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejroniottan
Jag förväntar mig inte att du ska förstå. Att stå upp mot tyranner är inte svenskarnas starka sida.


OK för att det är en smula OT, men att "stå upp mot tyranner" är inte riktigt USA:s paradgren heller. Snarare "Vara kompis med vissa tyranner och störta andra, samt arbeta för att vissa folkvalda ledare också borde störtas"...

Om det nu är så att Amerika bara tänker på världens bästa och vill hjälpa alla förtryckta folk, varför invaderar de inte diktaturen Saudiarabien?

EDIT: Ojdå, jag skrev "borde stöttas" istället för "borde störtas"... Det blir ju en annan nyans på meningen då...
Citera
2005-09-12, 00:48
  #27
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejroniottan
Jag förväntar mig inte att du ska förstå. Att stå upp mot tyranner är inte svenskarnas starka sida.

Om du är svensk ger du ett förträffligt intryck av ditt eget påstående.
Citera
2005-09-12, 00:50
  #28
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
OK för att det är en smula OT, men att "stå upp mot tyranner" är inte riktigt USA:s paradgren heller. Snarare "Vara kompis med vissa tyranner och störta andra, samt arbeta för att vissa folkvalda ledare också borde stöttas"...

Om det nu är så att Amerika bara tänker på världens bästa och vill hjälpa alla förtryckta folk, varför invaderar de inte diktaturen Saudiarabien?

... och alla länder i Afrika där det går till precis hur som helst?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback