Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-26, 13:22
  #1
Medlem
Arons avatar
http://www.rense.com/general35/ku.htm


Citat:
a US Special Operations soldier was interviewed. He came forward of his own free will and accord, and was not paid for the interview.

He stated that he was part of a group of U.S. Special Ops forces, operating on specific orders, who were the ones who ignited the oil wellhead fires in Kuwait, in order that we might blame Saddam Hussein for the fires.


vad tror ni
skulle inte förvåna mig ett dugg
Citera
2005-08-26, 13:25
  #2
Medlem
rense.com

Tråden borde flyttas till konspirationer.
Citera
2005-08-26, 13:35
  #3
Medlem
Arons avatar
ja vadå, dom anger källa
Citera
2005-08-26, 13:48
  #4
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Vad fan skulle dom vinna på det, dom vinner ju mer på att få det att verka som att det inte finns något motstånd kvar i Irak.
Citera
2005-08-26, 13:55
  #5
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pacino
Vad fan skulle dom vinna på det, dom vinner ju mer på att få det att verka som att det inte finns något motstånd kvar i Irak.

Tände på oljekällor i Kuwait... måste väl ändå syfta på händelser i samband med första Irakkriget, efter att Saddam anföll Kuwait?
Citera
2005-08-26, 14:00
  #6
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Tände på oljekällor i Kuwait... måste väl ändå syfta på händelser i samband med första Irakkriget, efter att Saddam anföll Kuwait?
Såklart, måste skylla på att jag är trött, men jag ser endå inte vad amerikanerna skulle tjäna på att tända eld på oljekällor i Kuwait.
Citera
2005-08-26, 14:00
  #7
Medlem
Arons avatar
precis, det är första gulfkriget vi snackar om
Citera
2005-08-26, 14:25
  #8
Medlem
Det finns massor med legitima journalister som gärna skulle vilja hitta en sådan story. Så länge det bara är toksajten rense.com som har artikeln, antar jag att trovärdigheten är för liten för att ens Bushhatare skulle vilja ta i den.
Citera
2005-08-26, 17:08
  #9
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pacino
Såklart, måste skylla på att jag är trött, men jag ser endå inte vad amerikanerna skulle tjäna på att tända eld på oljekällor i Kuwait.

Svartmåla Saddam.
Citera
2005-08-26, 17:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Svartmåla Saddam.

Så du menar att det inte räcker med några tusen gasade kurder, ett par hundratusen irakier mördade och en invasion? Några brinnande oljekällor är marginella i jämförelse.
Citera
2005-08-26, 17:20
  #11
Medlem
Rebelxs avatar
Jo precis.
Alltså jag har kanske blivit lite väl "konspirationstroende" (?) men mindops i stil med att tända på pipelines för att svartmåla Saddam är väl inte helt otroligt ändå.

Dock så skulle jag gärna vilja ha lite mer bakgrundsfakta innan jag tror på detta.

Men den ekonomiska förlusten borde ju egentligen ändå inte vart så stor, och ett par tiotal miljarder dollar (ingen aning om vad det nu kan kostat) är inte ett så högt pris för att få opinionen med sig.
Citera
2005-08-26, 17:26
  #12
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
Så du menar att det inte räcker med några tusen gasade kurder, ett par hundratusen irakier mördade och en invasion? Några brinnande oljekällor är marginella i jämförelse.

Det du säger låter vettigt och jag är också tveksam till detta.
Men de dramatiska TV-bilderna av brinnande oljekällor och tjock svart rök som täcker xxx tusen hektar är något alla minns.
Kriget kanske inte skulle verkat lika verkligt annars då det egentligen inte var ett krig utan mer av en "slakt".

Jag är övertygad om att det sitter ett gäng psykologer i något kontor i pentagon som försöker luska ut hur ett krig på bästa sätt presenteras till befolkningen genom media.
Kan inte minnas att jag sett några döda civilpersoner på nyheterna, förutom när det är motståndsrörelsen som mördat dem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback