Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-02, 20:04
  #1
Medlem
Tjena!
Jag är ute efter ett par högtalare till min 45kvm stora lägenhet!

Jag har verkligen ingen koll alls på vad man ska kolla på vad som är bra osv så skulle uppskatta hjälp av någon kunnig person!

Högtalarna ska till mestadels vara för musik spelning via iPhone och datan! Ifall jag skulle kunna koppla in tv så hade det bara varit ett +.

Jag är inte ute efter ett par högtalare för en massa tusen, jag nöjer mig med något ganska simpelt, behöver absolut inte det bästa och det mesta!

Uppskattar verkigen all hjälp!
Citera
2014-07-02, 22:07
  #2
Medlem
Flashshits avatar
Jag har aldrig haft en vettig stereo, men nu när jag passerat medelåldern blev jag lite sugen på bra ljud.
Mina krav var ungefär som dina. Jag ville ha rent ljud, mer än bara högt ljud och en massa bas, jag ville att systemet skulle fungera med: tv-tittande, tv-spel, dator, samt all typ av musik (gärna med air play).
Och framför allt, inte kosta allt för mycket!
Jag har systemet i mitt vardagsrum som är på ca 35-40kvm.
Jag är faktiskt mycket nöj med vad jag skaffade, men så har jag iofs aldrig haft ett bra ljudsystem tidigare.

Vad jag köpte?

Högtalare: http://www.hifiklubben.se/Products/d...rsystem-69744/

Receiver: http://www.hifiklubben.se/Products/d...eceiver-60062/

Lycka till i ditt sökande!
Citera
2014-07-05, 14:04
  #3
Medlem
Kika på loppisaar/andrahands butiker, där kan du hitta riktigt fina vintageförstärkare för billig peng.

Sedan kolla efter högtalare på blocket/hifitorget/hifimagasinet efter högtalare.

Nad 3020 är en klassisk förstärkare, simpel och låter bra, du kan hitta den för 100 kr på loppis om du har tur, annars går den för ca 1000kr.
Citera
2014-07-09, 15:19
  #4
Medlem
köp något i andrahand, kommer bli grymt mycket mer för pengarna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback