Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-19, 13:46
  #13
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koediff
Tycker ni att en sån (Stutterheim Arholma) platsar i en klassisk garderob? I lämplig färg förstås.

Personligen finner jag det lite märkligt att just regnkläder inte har en mer självklar plats i den klassiska stilen. Speciellt med tanke på att det mesta har sitt ursprung i England, där regnar det ju jämt. Men det kanske bara är jag som är okunnig

Har de inte det? Både en Mackintosh eller en oljerock passar ju utmärkt. Trenchcoat tycker jag inte fungerar annat än i stan för längre färder i ordentligt regn, den blir tung och ful även om den kan hålla en torr.
Citera
2017-09-07, 18:51
  #14
Moderator
Tystnads avatar
Tråden är lite gammal men vill inte skapa en ny.

sökte efter en Regnponcho....

Hittade ett par på Outnorth , men hur i helskotta kan man ta över 1000 kr för en sådan...

Köpte självklart inte!

Hittade svarta sådana Regn ponchon Kalla på IKEA för 59 kr!!! dessutom 20 kr rabatt om man är medlem..

Fullt medveten om att kvaliten på sistnämnda troligen inte är den bästa, men kan man använda den en 3-4 ggr innan den går sönder är det väl ok, bara köpa en ny.

Hur fan kan man ta ett sådant överpris?
är det överhuvudtaget någon som köper dessa för över 1000kr?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback