2008-05-30, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
1: Jag hoppas att du dör en ond, bråd död. Fyfan, kontakta ägaren till katten istället för att ta livet av den. IDIOT!

2: Katterna dricker det hur som haver, så koncentrat är väl att föredra.
Din brist på ironi måste vara plågsam
Att reta upp sig över lustiga gliringar som man inte hajar måste vara ett plågsamt syndrom
Citera
2008-10-12, 12:09
Medlem
Har hört rykten om att poolklor kan användas som klorex. I dl i 10 liter vatten håller gångarna rena. Har nån provat ?
Citera
2009-05-01, 11:46
Medlem
Nu växer skiten igen, har fått tag i en slurk "bonna-roundup" som skall ut i kväll. Nån som provat pool-kloren ?
Citera
2009-05-01, 12:05
Medlem
Gippans avatar
Lascovet syra ska va en höjdare..
Citera
2009-06-08, 18:45
Medlem
Mellan stenplattorna gången upp till huset har jag löst ogräseländet med lacknafta, häller ut en liter-flaska på 30 meter gång varje vår, och då växer INGENTING mellan plattorna. Effekten avtar framåt senhösten, då kan man se en eller annan ogräsbebis titta fram!

Ingenting för miljöpartister dock :-)
Citera
2009-06-08, 21:10
Medlem
äkta roundup helt klart men akta buskar whatever runt om kring.
Citera
2009-06-09, 08:25
Medlem
snartsomdus avatar
MCPA 750 är ett utomordentligt bra bekämpningsmedel mot ogräs i gräsmattor, mossa ,tistlar, brännässlor, maskrosor mm.

Och som tidigare har nämnts i tråden den klassiska roundup, men man behöver inte ha så inihelvete starka lösningar som 1 på 20. Det räcker med 1 på 100 när man ska döda ogräs och skit i grusgångar mm.
Citera
2009-06-09, 08:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag kör med Hormoslyr! Det funkar kan jag garantera...

Citera
2009-06-09, 09:36
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag kör med Hormoslyr! Det funkar kan jag garantera...

Har du hittat nån av farfars gamla gömmor månne. Annars så finns det ju hormotex som är ett mcpa preparat.
Citera
2009-06-09, 10:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Har du hittat nån av farfars gamla gömmor månne. Annars så finns det ju hormotex som är ett mcpa preparat.
Köpte en tunna billigt av en gammal bonde. (fråga mig inte varför, tyckte mest att det var coolt att det var tillverkat av BT Kemi i Teckomatorp.)

Luktar dock lite suspekt när man använder det (eller snarare luktar för jävligt)
Har provat MCPA 750, funkar ju bättre än Roundup, men går inte att jämföra med mitt fina Hormoslyr...
Senast redigerad av Carl Serung 2009-06-09 kl. 10:04.
Citera
2009-06-09, 10:09
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Köpte en tunna billigt av en gammal bonde. (fråga mig inte varför, tyckte mest att det var coolt att det var tillverkat av BT Kemi i Teckomatorp.)

Luktar dock lite suspekt när man använder det (eller snarare luktar för jävligt)
Har provat MCPA 750, funkar ju bättre än Roundup, men går inte att jämföra med mitt fina Hormoslyr...

Problemet med mcpa är ju att det tar inte på gräs utan bara på örtogräs.
En fråga bara, luktar hormoslyren som mcpa preparat?
Citera
2009-06-09, 10:19
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Problemet med mcpa är ju att det tar inte på gräs utan bara på örtogräs.
En fråga bara, luktar hormoslyren som mcpa preparat?
MCPA är ju en fenoxisyra den med, men hormoslyr har en mycket speciell lukt. Lite sötsliskig kväljande/stickande...(svårt att förklara lukter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in